구제역 발생이 돼지고기 소비에 미친 영향분석

논문상세정보
' 구제역 발생이 돼지고기 소비에 미친 영향분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • carry-overeffect
  • distributedlagfunction
  • fmd(foot-and-mouthdisease)
  • mcd(mad-cowdisease)
  • pork demand
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
7 0

0.0%

' 구제역 발생이 돼지고기 소비에 미친 영향분석' 의 참고문헌

  • 한우와 돼지고기의 기초광고가 육류 수요에 미치는 영향
    조재환 농업경영.정책연구 36 (3) : 540 ~ 557 [2009]
  • 일반광고가 한우 산지가격에 미친 영향
    조재환 농업경제연구 50 (2) : 97 ~ 112 [2009]
  • 돼지고기 기초광고에 대한 가격효과 분석
    김민경 농업경영.정책연구 34 (2) : 389 ~ 401 [2007]
  • 농업부문 공익광고의 경제성 분석 - 낙농자조금 공익광고의 우유소비확대 효과를 중심으로 -
    유도일 농업경제연구 46 (4) : 67 ~ 88 [2005]
  • Positive meausres of aggregate supply elasticities: some new approaches-some critical notes
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  • Optimal temporal policies in fluid milk advertising
    Vande Kamp PR American J Agric Econ 82 (2) : 274 ~ 286 [2000]
  • Market response models: econometric and time series analysis
    Hanssens, DM Kluwer Academic Publishers [1990]
  • Irreversibility in advertising-demand response functions: An application to milk
    Vande Kamp PR American J Agric Econ 81 : 385 ~ 396 [1999]
  • Estimating asymmetric advertising response: an application to U.S. nonalcoholic beverage demand
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  • Econometric measurement of the duration of advertising effect on sales
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  • Determinants of temporal variations in generic advertising effectiveness
    Chung C Agribus 16 (2) : 197 ~ 214 [2000]
  • Asymmetry in Advertising-Demand Response : An Application to Korean Pork
    김은순 농업경제연구 53 (1) : 1 ~ 19 [2012]
  • An economic analysis of generic egg advertising in California, 1985-95
    Schmit TM Agribus 13 (4) : 365 ~ 373 [1997]
  • Aggregate advertising models: The state of the art
    Little JDC Operations Res 27 : 629 ~ 667 [1979]
  • A fresh meat almost ideal demand system incorporating negative TV press and advertising impact
    Verbeke W Agric Econ 25 : 359 ~ 374 [2001]
  • A Rachet model of advertising carryover effects
    Parsons LJ J Marketing Res 13 : 76 ~ 79 [1976]