PPL에 대한 수용자의 태도가 PPL된 제품 태도 및 구매의도에 미치는 영향

' PPL에 대한 수용자의 태도가 PPL된 제품 태도 및 구매의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • ppl
  • product attitude
  • purchase intention
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,391 0

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' PPL에 대한 수용자의 태도가 PPL된 제품 태도 및 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 텔레비전 드라마 BPL에 대한 소비자들의 태도와 관련성이 있는 요인들에 관한 연구
    남경태 한국언론학보 54 (3) : 228 ~ 254 [2010]
  • 영상광고 기법으로서 PPL(Product Placement)에 관한 연구
    김병옥 한국디자인문화학회지 11 (3) : 18 ~ 27 [2005]
  • 여고생들의 연예인 모방유형에 따른 외모관리행동의 차이 - 교복변형, 헤어스타일, 화장을 중심으로 -
    최나영 한국가정과교육학회지 24 (3) : 175 ~ 189 [2012]
  • 방송프로그램 수용자의 개인 성향과 PPL 수용태도와의 관계연구: 물질주의와 브랜드 소비성향을 중심으로
    양문희 미디어 경제와 문화 11 (3) : 7 ~ 45 [2013]
  • 모방구매성향 측정도구 개발에 관한 탐색적 연구
    김진옥 한국심리학회지: 소비자·광고 10 (4) : 663 ~ 682 [2009]
  • 매체 내의 간접 광고(PPL)에 대한 고찰
    김동혁 커뮤니케이션디자인학연구 31 : 38 ~ 47 [2009]
  • Viewers' Evaluations of Product Placements in Movies : Public Policy Issues and Managerial Implications
    Gupta P. B. Journal of Current Issues and Research in Advertising 22 (2) : 41 ~ 52 [2000]
  • Vicarious Process : A Case of No-trial Learning
    Bandura, A. Advances in Experimental Social Psychology 2 : 1 ~ 55 [1977]
  • Understanding Attitudes toward and Behaviors in Response to Product Placement: A Consumer Socialization Framework
    de Gregorio, F. Journal of Advertising 39 (1) : 83 ~ 96 [2010]
  • TV프로그램 내 간접광고로서의 PPL 운용 및 규제에 관한 소비자 인식조사연구
    김봉현 광고학연구 16 (2) : 233 ~ 261 [2005]
  • TV 및 광고 시청동기가 TV PPL 이용의도와 회피의도에 미치는 영향
    이하나 한국광고홍보학보 13 (3) : 143 ~ 176 [2011]
  • TV 드라마 PPL에 대한 심리적 반발에 관한 연구
    오미영 한국언론학보 55 (6) : 384 ~ 409 [2011]
  • Social Learning and Imitation
    Miller, N. E. Yale University Press [1941]
  • Drama Product Placement(PPL) and Storytelling: 'Secret Garden' Case Study
    Lee, Ki-Hyun KOCCA Focus, 2011(4) : 1 ~ 12 [2011]
  • Consumers Attitudes toward Product Placement in Movies
    Nevenzahl, I. D. International Journal of Advertising 12 : 1 ~ 11 [1993]
  • Consumer's Perceptions of the Ethics and Acceptability of Product Placement in Movies : Product Category and Individual Differences
    Gupta P. B. Journal of Current Issues and Research in Advertising 19 (1) : 37 ~ 50 [1997]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison-Wesly [1975]
  • Audience Attitudes towards Brand(Product)Placement : Singapore and the United States
    Karrh J. A. International Journal of Advertising 20 : 3 ~ 24 [2001]
  • Are product attribute beliefs the only mediator of advertising effects on brand attitude?
    Mitchell, A. A. Journal of Marketing Research 18 (3) : 318 ~ 332 [1981]
  • A study on the attitude and operation methods toward indirect TV advertising
    Kim, Sang Hoon The Korean Journal of Advertising 12 (3) : 7 ~ 29 [2001]
  • A Study of factors Affecting the effectiveness of Product Placement – An Intention-based Approach
    Park, Jae-Jin Advertising Research 71 : 153 ~ 175 [2006]