연구논문(硏究論文) : 스마트웨어 수용의도 연구: 확장된 UTAUT 모형을 중심으로

논문상세정보
' 연구논문(硏究論文) : 스마트웨어 수용의도 연구: 확장된 UTAUT 모형을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • innovation resistance
  • intentiontoadopt
  • smart wear
  • utaut model
  • utaut 모델
  • 수용의도
  • 스마트 의류
  • 혁신저항
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
417 0

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' 연구논문(硏究論文) : 스마트웨어 수용의도 연구: 확장된 UTAUT 모형을 중심으로' 의 참고문헌

  • 확장된 혁신기술수용모델을 이용한 웨어러블 컴퓨터의 수용에 관한 연구
    이현미 복식문화연구 17 (6) : 1155 ~ 1172 [2009]
  • 혁신성과 가격민감도가 스마트의류의 구매의도에 미치는 영향
    박현희 한국의류학회지 36 (2) : 218 ~ 230 [2012]
  • 지각된 위험과 유용성, 구전이 영상통화에 대한 혁신저항에 미치는 영향
    최지은 기업경영연구 20 (4) : 53 ~ 75 [2013]
  • 인터넷 서비스 수용의 영향요인: UTAUT모형에 대한 재평가
    오종철 경영학연구 39 (1) : 55 ~ 79 [2010]
  • 웨어러블 컴퓨터의 연구 동향에 관한 고찰
    이운영 한국디자인문화학회지 12 (2) : 232 ~ 241 [2006]
  • 웨어러블 컴퓨터에 대한 사용성 평가 연구: 사용자 중심의 스마트 자켓 디자인을 위한 평가척도
    육형민 감성과학 7 (3) : 7 ~ 13 [2004]
  • 영상통화에 대한 소비자 심리적 반발요인에 관한 연구 - 변형된 혁신저항모형을 중심으로-
    김윤환 마케팅관리연구 15 (2) : 23 ~ 41 [2010]
  • 신상품에 대한 수용과 저항의 통합모형
    박윤서 경영학연구 36 (7) : 1811 ~ 1841 [2007]
  • 스마트의류 제품속성이 초기신뢰와 구매의도에 미치는 영향: 센서기반 스마트의류를 중심으로
    박현희 Family and Environment Research 49 (6) : 13 ~ 22 [2011]
  • 스마트 의류제품 유형에 따른 확장된 혁신기술수용모델
    채진미 한국생활과학회지 19 (2) : 375 ~ 387 [2010]
  • 센서 기반형 스마트 의류의 디자인을 위한 사용성 평가 척도 개발
    조하경 한국의류산업학회지 10 (4) : 473 ~ 478 [2008]
  • 상용화된 스마트 의류제품에 대한 소비자의 수용도
    채진미 감성과학 12 (2) : 181 ~ 192 [2009]
  • 뉴미디어 채택에 관한 통합모델 IAM-NM (Integrative Adoption Model of New Media)
    박종구 한국언론학보 55 (5) : 448 ~ 479 [2011]
  • 기술제품에 대한 사용자 지각이 사용의도에 미치는 영향:수용적 태도와 저항의 매개적 역할을 중심으로
    김현경 Journal of Information Technology Applications & Management 16 (2) : 65 ~ 77 [2009]
  • [Column] ‘Wearable computer’ Prepare for a wave of change
  • Wearable emphasized style …Market size is 75 trillion won, 10 times growth
  • Wearable computer
    Ahn, Y. Journal of Fashion Business 11 (4) : 173 ~ 182 [2007]
  • User acceptance of information technology: Toward a unified view
    Venkatesh, V. MIS Quarterly 27 (3) : 425 ~ 478 [2003]
  • User acceptance of computer technology: A comparison of two theoretical models
    Davis, F. D. Management Science 35 (8) : 982 ~ 1003 [1989]
  • The influence of consumers’ innovativeness and trust on acceptance intention of sensor-based smart clothing
    Park, H. Journal of Korean Society of Clothing Industry 14 (1) : 24 ~ 36 [2012]
  • The emerging market of wearable device and condition to success
  • The effect of Attributes of Innovation and Perceived Risk on Product Attitudes and Intention to Adopt Smart Wear
    고은주 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 18 (2) : 81 ~ 101 [2008]
  • The current status and prospects for wearable device market
  • Extrinsic and intrinsic motivation to use computers in the workplace
    Davis, F. D. Journal of Applied Social Psychology 22 (14) : 1111 ~ 1132 [1992]
  • Exploring Factors Influencing the Adoption of Mobile Commerce
    Bhatti, T. Journal of Internet Banking and Commerce 12 (3) : 1 ~ 13 [2007]
  • Explaining intention to use mobile chat services : moderating effects of gender
    Nysveen, H. Journal of Consumer Marketing 22 (5) : 247 ~ 256 [2005]
  • Expanding garment functionality through embedded electronic technology. Journal of Textile and Apparel
    Dunne, L. E. Technology and Management 4 (3) : 1 ~ 11 [2005]
  • Consumer acceptance and use of information technology : Extending the united theory of acceptance and use of technology
    Venkatesh, V. MIS Quarterly 36 (1) : 157 ~ 178 [2012]
  • An exploratory research for design of digital fashion product based on the concept of “wearable computer” I
    Park, S. Journal of Fashion Business 5 (3) : 111 ~ 128 [2001]
  • Age differences in technology adoption decisions : Implications for a changing work force
    Morris, M. G. Personnel Psychology 53 (2) : 375 ~ 403 [2000]
  • A study on the innovation resistance of consumers in adoption process of new product –concentrated on innovation resistance model-
    Yoo, P. Korean Management Review 23 (3) : 217 ~ 249 [1994]
  • A study on consumers’ clothing buying intention adopted by the technology acceptance model
    Kang, K. Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles 31 (8) : 1211 ~ 1221 [2007]
  • A Model of Innovation Resistance
    Ram, S. Advances in Consumer Research 14 : 208 ~ 212 [1987]