과학교육을 위한 전시공간구성의 특성에 관한 연구 - 공간통사론을 이용한 런던과학박물관의 사례조사 -

이재홍 2015년
논문상세정보
' 과학교육을 위한 전시공간구성의 특성에 관한 연구 - 공간통사론을 이용한 런던과학박물관의 사례조사 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • educationalrole
  • museum narrative
  • objects layout
  • science museum in london
  • space syntax theory
  • spatial configuration
  • 공간구조
  • 공간통사론
  • 교육 역할
  • 런던과학박물관
  • 박물관 내러티브
  • 전시구성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
217 2

0.2%

' 과학교육을 위한 전시공간구성의 특성에 관한 연구 - 공간통사론을 이용한 런던과학박물관의 사례조사 -' 의 참고문헌

  • World Architecture: Special Issue on Space Syntax
    Hillier, B : 96 ~ 102 [2005]
  • To take hold of space : Isovists and Isovist fields
    Benedikt, M. Environment and Planning B 6 : 47 ~ 65 [1979]
  • The order of things : an archaeology of the humana sciences
    Foucault, M. Routledge [1972]
  • The interaction between building layout and display layout in museums
    Tzortzi, K. UCL [2007]
  • The architecture of science
    Forgan, S. MIT : 181 ~ 208 [1999]
  • The Social Logic of Space
    Hillier, B Cambridge University Press [1984]
  • Space is the machine
    Hillier, B Cambridge University Press [1996]
  • Science for the nation
    Boon, T. S.M : 111 ~ 136 [2010]
  • Science for the nation
    Nahum, A. S. M : 176 ~ 193 [2010]
  • Report of the Director and Accounting Officer
    Cossons, N. [1993]
  • Preliminary Report of the Departmental Committee on the Science Museum and the Geological Museum
  • Museums and the shaping of knowledge
    Hooper-Greenhill, E. Routledge [1992]
  • Ideas are in Things : An Application of the Space Syntax Method to Discovering House Genotypes
    Hillier, B Environment and Planning B 14 : 363 ~ 385 [1987]
  • From isovists to visibility graphs: a methodology for the analysis of architectural space
    Turner, A. Environment and Planning B 28 : 103 ~ 121 [2001]