브랜드 체험이 지속적인 브랜드 앱 사용의도에 미치는 영향

' 브랜드 체험이 지속적인 브랜드 앱 사용의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brand commitment
  • brand loyalty
  • brandapp
  • brandapplication
  • continuous use intention
  • 브랜드 몰입
  • 브랜드 애플리케이션
  • 브랜드 앱
  • 브랜드 충성도
  • 지속적 사용의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 브랜드 체험이 지속적인 브랜드 앱 사용의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한식레스토랑에서의 환경단서와 체험요인이 브랜드태도에 미치는 영향: 브랜드명성의 조절역할을 중심으로
    유영진 한국콘텐츠학회 논문지 14 (1) : 488 ~ 504 [2014]
  • 축제 체험마케팅이 브랜드 충성도에 미치는 영향
    이익수 한국콘텐츠학회 논문지 10 (12) : 406 ~ 414 [2010]
  • 온라인 브랜드의 총체적 체험이 소비자-브랜드 관계 및 브랜드 애착, 브랜드 몰입에 미치는 영향 - 네이버 브랜드 카페 사용자들을 중심으로 -
    한광석 경영과 정보연구 30 (1) : 159 ~ 185 [2011]
  • 스마트폰의 기능적, 감성적, 사회적 영향요인이 지속적 사용가능성에 미치는 영향에 관한연구: 다차원적인 몰입의 매개적 역할
    진현신 이화여자대학교 [2011]
  • 소비재 제품의 제품 추구혜택, 구매체험이 소비자-브랜드 관계에 미치는 영향: 화장품 제품을 중심으로
    윤성준 아시아마케팅저널 13 (2) : 1 ~ 26 [2011]
  • 사회적 실재감이 온라인 커뮤니티 지속사용의도에 미치는 영향
    김광모 한국콘텐츠학회 논문지 14 (2) : 131 ~ 145 [2014]
  • 브랜드체험이 고객-브랜드 관계몰입 및 브랜드충성도에 미치는 영향 - 지역브랜드상품을 중심으로 -
    성낙봉 관광경영연구 18 (1) : 143 ~ 162 [2014]
  • 브랜드의 총체적 체험이 소비자-브랜드의 정서적 유대관계에 미치는 영향
    이지은 아시아마케팅저널 12 (2) : 53 ~ 81 [2010]
  • 박사
  • 新마케팅 채널, 브랜드앱(App)의 성공 비결 : 1 ~ 10
  • Why satisfied customers defect
    T. O. Jones Harvard Business Review 73 : 88 ~ 100 [1995]
  • When good brands do bad
    J. Aaker Journal of Consumer Research 31 (1) : 1 ~ 16 [2004]
  • Understanding relationship marketing outcomes : an integration of relational benefits and relationship quality
    T. Hennig-Thurau Journal of Service Research 4 (3) : 230 ~ 247 [2002]
  • Understanding information systems continuance: An expectation-confirmation model
    A. Bhattacherjee MIS Quarterly 25 (3) : 351 ~ 370 [2001]
  • The use of pledges to build and sustain commitment in distribution channels
    E. Anderson Journal of Marketing Research 29 (1) : 18 ~ 34 [1992]
  • The positive and negative effects of switching costs on relational outcomes
    M. A. Jones Journal of Service Research 9 (4) : 335 ~ 355 [2007]
  • The complex relationship between consumer satisfaction and brand loyalty
    J. M. M. Bloemer Journal of Economic Psychology 16 : 311 ~ 329 [1995]
  • The Loyalty Effect
    F. Reichheld Harvard Business School Press [1996]
  • The Commitment-Trust theory of relationship marketing
    R. M. Morgan Journal of Marketing 58 (3) : 20 ~ 38 [1994]
  • The Chain of Effects from Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance : The Role of Brand Loyalty
    A. Chaudhuri Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • Managing Brand Equity
    D. A. Aaker Free Press [1991]
  • Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense, Feel, Think, Act, Relate to Your Company and Brands
    B. H. Schmitt The Free Press [1999]
  • E-Satisfaction and E-Loyalty : A Contingency Framework
    R. E. Anderson Psychology and Marketing 20 (2) : 123 ~ 138 [2003]
  • Development of the Brand Experience Scale
    L. Zarantonello Advances in Consumer Research 34 : 580 ~ 582 [2009]
  • Consumers and their brands : Developing relationship theory in consumer research
    S. Fournier Journal of Consumer Research 24 : 343 ~ 373 [1998]
  • Brand Experience : What is It? How Is It Measured? Does It Affect Loyalty?
    J. J. Brakus Journal of marketing 73 (3) : 52 ~ 68 [2009]
  • Attentive and Contented : Relationship Commitment and Attention to Alternatives
    R. S. Miller Journal of Personality and Social Psychology 73 (4) : 758 ~ 766 [1997]
  • An examination of the effect of product performance on brand reputation, satisfaction and loyalty
    F. Selnes European Journal of Marketing 27 (9) : 19 ~ 35 [1993]
  • A Comparison of Attitudes and Emotions as Predictors of Behavior at Divers Levels of Behavioral Experience
    C. T. Allen Journal of Consumer Research 18 (4) : 493 ~ 504 [1992]