음악 공연의 서비스 품질과 관계 품질 간의 관계

논문상세정보
' 음악 공연의 서비스 품질과 관계 품질 간의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • commitment
  • loyalty
  • relationship quality
  • satisfaction
  • service quality
  • 관계품질
  • 만족
  • 서비스 품질
  • 음악 공연
  • 충성도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
8,242 2

0.1%

' 음악 공연의 서비스 품질과 관계 품질 간의 관계' 의 참고문헌

  • 클래식 음악공연의 소비자 선택요인과 의사결정의 탐색적 연구
    김주호 상품학연구 28 (6) : 43 ~ 60 [2010]
  • 음악공연의 관람가치, 만족도 및 재관람의도 간의 관계
    박명숙 한국콘텐츠학회 논문지 14 (7) : 115 ~ 124 [2014]
  • 서비스 품질의 측정과 기대효과에 대한 재고찰:KS-SQI모형의 개발과 적용
    이유재 이준엽 마케팅연구 16 (1) : 1 ~ 26 [2001]
  • 미술관 관람객의 서비스품질 인식과 만족도 분석 :광주시립미술관을 중심으로
    변길현 문화경제연구 17 (2) : 137 ~ 159 [2014]
  • 무용공연장 서비스 품질과 공연장 만족 및 재관람 의사의 관계
    김선정 한국콘텐츠학회 논문지 11 (8) : 150 ~ 158 [2011]
  • 대학교육서비스품질이 학생만족, 몰입과 구전, 기부의향에 미치는 영향
    정기한 학습자중심교과교육연구 10 (2) : 371 ~ 406 [2010]
  • 교육서비스품질이 관계품질 및 고객애호도에 미치는 영향과학교급의 조절효과
    이영희 대한경영학회지 27 (2) : 263 ~ 284 [2014]
  • 공연예술 관객만족도에 관한 실증연구
    송필석 음악응용연구 1 (창간) : 1 ~ 27 [2008]
  • 공공도서관 서비스 품질과 관계품질, 재이용의도 및 전환의도 간의 관계
    오윤정 사회과학연구 25 (3) : 33 ~ 55 [2014]
  • Understanding Customer Expectations of Service
    A. Parasuraman Sloan Management Review (Spring) : 39 ~ 48 [1991]
  • The consequence of appraisal emotion, service quality, perceived value and customer satisfaction on repurchase intent in the performing arts
    M. Hume Journal of Services Marketing 24 (2) : 170 ~ 182 [2010]
  • The New Marketing –Developing Long Term Interactive Relationships
    E. Gummesson Long Range Planning 20 (4) : 10 ~ 20 [1987]
  • The Different Roles of Satisfaction, Trust, and Commitment in Customer Relationships
    E. Garbarino Journal of Marketing 63 (2) : 70 ~ 87 [1999]
  • The Commitment-Trust theory of relationship marketing
    R. M. Morgan Journal of Marketing 58 (3) : 20 ~ 38 [1994]
  • The Behavioral Consequences of Service Quality
    A. Parasuraman Journal of Marketing 60 : 31 ~ 46 [1996]
  • Some new thoughts on conceptualizing perceived service quality : A hierarchical approach
    M. K. Brady Journal of Marketing 65 (3) : 34 ~ 49 [2001]
  • Service marketing: Integrating customer focus across the firm
    V. A. Zeithaml Irwin McGraw Hill Publishing Company [2003]
  • Service marketing: Integrating customer focus across the firm
    V. A. Zeithaml McGraw Hill [2003]
  • SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    A. Parasuraman Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]
  • Relationship Quality in Services Selling : An Interpersonal Influence Perspective
    L. A. Crosby Journal of Marketing 54 (3) : 68 ~ 81 [1990]
  • Principles of Marketing
    P. Kotler Prentice-Hall [2011]
  • Marketing Management
    P. Kotler Pearson Education [1994]
  • Evaluating a servicescape : the effect of cognition and emotion
    I. Y. Lin International Journal of Hospitality Management 23 : 163 ~ 178 [2009]
  • Assessing the effects of quality, value, and customer satisfaction on consumer behavioral intentions in service environments
    J. J. Cronin Journal of Retailing 76 (2) : 193 ~ 217 [2000]
  • Amos 19 구조방정식 모델링 원리와 실제
    배병렬 청람 [2011]
  • A measure of service quality for retail stores:scale development and validation
    P. A. Dabholkar Journal of the Academy of Marketing Science 24 (3-16) [1996]
  • A Service Quality Model and Its Marketing Implications
    Grönroos European Journal of Marketing 18 (4) : 36 ~ 45 [1984]
  • A Conceptual Model of Service Quality and It's Implications for Future Research
    A. Parasuraman Journal of Marketing 49 : 41 ~ 50 [1985]