‘약리학’수업의 팀기반학습 설계 및 운영사례

' ‘약리학’수업의 팀기반학습 설계 및 운영사례' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • a case study on team-based learning
  • learnersparticipationinclass
  • pharmacology
  • self -regulated learning
  • team-based learning
  • 수업 참여
  • 수업운영사례
  • 약리학
  • 자기조절학습
  • 팀 기반 학습
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
707 0

0.0%

' ‘약리학’수업의 팀기반학습 설계 및 운영사례' 의 참고문헌

  • 학습자의 수업 참여 측정도구 개발
    차민정 교육방법연구 22 (1) : 195 ~ 219 [2010]
  • 학습자의 리더십 성향, 커뮤니케이션 성향 및 관계유지행동이 협동학습 수업만족도에 미치는 영향
    김은주 교육심리연구 18 (3) : 303 ~ 327 [2004]
  • 팀기반학습(Team-Based Learning)전략
    심미자 교육공학 16 (3) : 57 ~ 60 [2009]
  • 팀 기반학습 도입에 따른 간호학생의 학업성취도와 인식 조사
    한혜숙 충주대학교 논문집 46 : 417 ~ 422 [2011]
  • 팀 기반 학습
    Michaelsen, L. K. 학지사 [2009]
  • 치위생교육과정의 치면세마 교육에 대한 팀기반학습(Team-Based Learning)의 효과
    박인숙 대한구강보건학회지 33 (1) : 125 ~ 133 [2009]
  • 지각된 유능감과 교실목표구조에 의한 동기 변인 예측에 있어서 사회적 지지의 매개효과
    전훈 교육심리연구 24 (4) : 999 ~ 1027 [2010]
  • 중환자실 간호사의 기초간호과학 지식의 필요성 분석
    변영순 기초자연과학회지 4 (1) : 41 ~ 49 [2002]
  • 전문간호사 과정의 기초간호과학 교과목 교육에 대한 실태조사 -병태생리학, 약리학을 중심으로-
    이여진 Journal of korean biological nursing science 13 (3) : 193 ~ 203 [2011]
  • 임상약리학(간호사를 위한)
    Roach, S. S. EPUBLIC [2009]
  • 일개 의과대학 학생들의 개인적 특성에 따른 팀바탕학습 인식도 조사
    박귀화 Korean Journal of Medical Education 25 (2) : 113 ~ 122 [2013]
  • 의학교육에서의 효과적인 팀 바탕학습 운영을 위한 팁
    조아라 Korean Journal of Medical Education 20 (4) : 373 ~ 374 [2008]
  • 의학교육에서의 효과적인 팀 바탕학습 운영 방안 및 기대효과
    조아라 Korean Journal of Medical Education 22 (1) : 47 ~ 55 [2010]
  • 의학교육에서의 팀 바탕학습 운영과 효과성에 대한 고찰
    허예라 Korean Journal of Medical Education 25 (4) : 271 ~ 277 [2013]
  • 약리학
    김진학 정문각 [2012]
  • 실제 논문작성을 위한 연구방법론
    송인섭 교육과학사 [2008]
  • 소통하는 강의를 위한 토의수업 전략 과정
    장경원 [2014]
  • 박사
  • 대학교육 혁신에 대한 체제적 사고 : 학습 프로세스를 중심으로
    박수홍 교육사상연구 19 (19) : 183 ~ 198 [2006]
  • 대학 강의식 수업에서 학습자가 경험한 질문 저해요소 분석 연구
    황청일 교육과학연구 42 (1) : 181 ~ 212 [2011]
  • 간호학 교육에서 기초의과학 교과목별 목표와 내용에 대한 연구
    최명애 대한간호학회지 29 (6) : 1455 ~ 1468 [1999]
  • 간호대학생에 팀기반 학습 적용의 효과
    한수정 디지털융복합연구 11 (11) : 595 ~ 602 [2013]
  • 간호교육에서 팀 기반학습(Team-based Learning)의 적용에 관한 연구
    노영숙 한국간호교육학회지 18 (2) : 239 ~ 247 [2012]
  • The essential elements of team‐based learning
    Michaelsen, L. K. New Directions for Teaching and Learning 2008 (116) : 7 ~ 27 [2008]
  • The empirical case against large class size : adverse effects on the teaching, learning, and retention of first-year students
    Cuseo, J. The Journal of Faculty Development 21 (1) : 5 ~ 21 [2007]
  • The Knowledge creating Company
    Nonaka, I. Oxford University Press [1995]
  • Team-based learning using an audience response system : a possible new strategy for interactive medical education
    Fujikura, T. Journal of Nippon Medical School 80 (1) : 63 ~ 69 [2013]
  • Team-based learning methods in teaching topographical anatomy by dissection
    Burgess, A. W. Journal of Surgery 82 (6) : 457 ~ 460 [2012]
  • Team-based learning in pharmacy education
    Ofstad, W. American Journal of Pharmaceutical Education 77 (4) : 1 ~ 11 [2013]
  • Team-based learning in pharmacotherapeutics
    Grady, S. E. American Journal of Pharmaceutical Education 75 (7) : 1 ~ 6 [2011]
  • Team-based learning in a medical gross anatomy and embryology course
    Nieder, G. L. Clinical Anatomy 18 (1) : 56 ~ 63 [2005]
  • Team-based learning for health professions education: A guide to using small groups for improving learning
    Michaelsen, L. K. Stylus Publishing, LLC : 9 ~ 31 [2008]
  • Team-based learning at ten medical schools : Two years later
    Thompson, B. M. Medical Education 41 (3) : 250 ~ 257 [2007]
  • Team-Based Learning: A transformative use of small groups
    Fink, L. D. Praeger Publisher : 3 ~ 26 [2004]
  • Team-Based Learning
    Cragin, J. Stylus : 173 ~ 182 [2004]
  • Team-Based Learning
    Michaslsen, L. K. Stylus : 153 ~ 168 [2004]
  • Team Effectiveness and Decision Making in Organizations
    Cannon-Bowers, J. A. Jossey-Bass : 333 ~ 380 [1950]
  • Problem‐based learning : Using students' questions to drive knowledge construction
    Chin, C. Science Education 88 (5) : 707 ~ 727 [2004]
  • More than just lack of knowledge; a discussion of the potential hidden-impact of poor pre-enrollment science background on nursing student success in bioscience subjects
    Crane, J. W. International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education 21 : 26 ~ 36 [2013]
  • Member competence group interaction, and group decision-making : A longitudinal study
    Watson, W. E. Journal of Applied Psychology 76 : 801 ~ 809 [1991]
  • Implementing team based learning in large classes : Nurse educators' experiences
    Andersen, E. A. International journal of nursing education scholarship 8 (1) : 1 ~ 16 [2011]
  • Hate the course or hate to go : semester differences in first year nursing attrition
    Andrew, S. Nurse Education Today 288 : 865 ~ 872 [2008]
  • Feasibility, acceptance and impact of team-based learning in neurology : a pilot study
    Brich, J. GMS Zetischrift fűr Medizinische Ausbildung 30 (2) : 1 ~ 16 [2013]
  • Exploring the Assessment Terrain in Higher Education : Possibilities and Threats : A Concept Paper
    Ndebele, C. Journal of Social Sciences 35 (2) : 149 ~ 158 [2013]
  • Evaluating team-based, lecture-based, and hybrid learning methods for neurology clerkship in China : a method-comparison study
    Yang, L. H. BMC Medical Education 14 (98) : 1 ~ 7 [2014]
  • Effects of problem-based learning : a meta-analysis
    Dochy, F. Learning and Instruction 13 : 533 ~ 568 [2003]
  • Cooperation and competition: A meta-analysis of the research
    Johnson, D. W. Lawrence Erlbaum [1991]
  • Beyond constructivism: Models and modeling perspectives on mathematics teaching, learning, and problem solving
    Lesh, R. Lawrence Erlbaum Associates,Inc [2003]
  • A manial for the use of the motivated strategies for learning questionnaire (MSLQ)
  • A controlled study of team-based learning for undergraduate clinical neurology education
    Tan, N. C. BMC Medical Education 11 : 91 ~ 99 [2011]