자사브랜드부착 수출중소기업의 수출마케팅전략이 수출성과에 미치는 영향: 산업재와 소비재 중소기업간의 비교연구

' 자사브랜드부착 수출중소기업의 수출마케팅전략이 수출성과에 미치는 영향: 산업재와 소비재 중소기업간의 비교연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • export performance
  • exportmarketingstrategies
  • own-brand exporting
  • smes
  • types of products
  • 수출마케팅전략
  • 수출성과
  • 자사브랜드수출
  • 제품 유형
  • 중소기업
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,185 1

0.1%

' 자사브랜드부착 수출중소기업의 수출마케팅전략이 수출성과에 미치는 영향: 산업재와 소비재 중소기업간의 비교연구' 의 참고문헌

  • 중소기업 해외진출 역량강화 방안
  • 우리나라 중소 OEM 수출기업의 ODM 수출기업으로의 발전전략에 관한 연구 - 사례분석을 중심으로 -
    김귀옥 무역상무연구 33 (1) : 311 ~ 343 [2007]
  • 우리나라 벤처기업의 수출마케팅 전략 및 성과에 대한 실증적 연구
    김주헌 국제경영리뷰 10 (1) : 1 ~ 22 [2006]
  • 신흥공업국의 제품과 촉진 현지 적응화에 관한실증 연구 - 한국 수출 기업을 중심으로
    박상일 국제경영리뷰 11 (1) : 1 ~ 27 [2007]
  • 내부역량 및 수출지원정책 그리고 해외네트워크 역량이 신속한 국제화에 미치는 영향 연구 - 기업유형 조절변수로 -
    한상설 무역학회지 38 (1) : 173 ~ 197 [2013]
  • 기업의 글로벌제품관리와 경영성과에 관한 연구
    신종학 기업경영연구 17 (4) : 75 ~ 93 [2010]
  • 기업내·외부 환경요인과 수출지원정책 활용도가 수출성과에 미치는 영향 - 중소수출기업을 중심으로 -
    김영일 통상정보연구 12 (1) : 299 ~ 325 [2010]
  • 글로벌 시장의 제품 전략과 마케팅 표준화 간 관계에 대한 실증 연구
    정인식 국제경영리뷰 18 (3) : 99 ~ 118 [2014]
  • 국제마케팅 전략의 표준화와 기업성과 관계에 관한 연구
    정인식 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 17 (1) : 87 ~ 114 [2009]
  • When Does International Marketing Standardizaition Matter to Firm Performance?
    Schilke, O. Journal of International Marketing 17 (4) : 24 ~ 46 [2009]
  • The effects of entrepreneurial orientation and marketing information on the performance of SMEs
    Keh, H. T. Journal of Business Venturing 22 (4) : 592 ~ 611 [2007]
  • The Marketing Advantages of Strong Brands
    Hoeffler, S Journal of Brand Management 10 (1) : 421 ~ 445 [2003]
  • The Influence of Internal and External Firm Factors on International Product Adaptation Strategy and Export Performance : A Three-Country Comparison
    Calantone, R. J. Journal of Business Research 59 (2) : 176 ~ 185 [2006]
  • The Globalization of Markets
    Levitt, T. Harvard Business Review 61 (3) : 92 ~ 102 [2002]
  • Standardization of International Marketing Strategy: Some Hypotheses
    Jain, S. C. Journal of Marketing 53 (1) : 70 ~ 79 [1989]
  • Standardization in International Marketing:Is Ted Levitt in fact right?
    Boddewyn, J. Business Horizons 29 (6) : 69 ~ 75 [1986]
  • Selfreports in Organizational Research: Problems and Prospects
    Podsakoff, P. M. Journal of Management 12 (4) : 531 ~ 544 [1986]
  • SME brand building and management: an exploratory study
    Spence, M European Journal of Marketing 44 (7) : 1037 ~ 1054 [2010]
  • Retailing Management
    Levy, M. Mcgraw-Hill/Irwin [2009]
  • Product and Promotion Adaptation in Export Ventures, An Empirical Investigation
    Cavusgil, S. T. Journal of International Business Studies 24 (3) : 479 ~ 506 [1993]
  • Product Proliferation: An Empirical Analysis of Product Line Determinants and Market Outcomes
    Bayus, B. L. Marketing Science 18 (2) : 137 ~ 153 [1999]
  • Models of the Multinational Enterprise
    Buckely, P. J. Journal of International Business studies 29 (1) : 21 ~ 44 [1998]
  • Marketing Strategy-Performance Relationship, An Investigation of the Empirical Link in Export Market Ventures
    Cavusgil, S. T. The Journal of Marketing 58 (1) : 1 ~ 22 [1994]
  • Marketing Strategies for Foreign Expansion of Companies Originating in Small and Open Economies: The Consequences of Strategic Fit and Performance
    Gabrielsson, P Journal of International Marketing 20 (2) : 25 ~ 48 [2012]
  • Marketing Program Standardization: A Crosscountry Exploration
    Ozsomer, A. International Journal of Research in Marketing 21 (4) : 397 ~ 419 [2004]
  • Managing Global Expansion: A Conceptual Framework
    Gupta, A. K. Business Horizons 43 (2) : 45 ~ 54 [2000]
  • International Standardization Strategies : The Experiences of Australian and New Zealand Firms Operation in the Greater China Markets
    Chung, H. F. Journal of International Marketing 11 (3) : 48 ~ 82 [2003]
  • International Marketing Adaptation Versus Standardization of Multinational Companies
    Vrontis, D. International Marketing Review 26 (4/5) : 477 ~ 500 [2009]
  • Innovation, organizational capabilities, and the born-global firm
    Knight, G. A. Journal of International Business Studies 35 (2) : 124 ~ 141 [2004]
  • Globalizing Internationals : Product Strategies of ICT Manufactureres
    Gabrielsson, P International Marketing Review 23 (6) : 650 ~ 671 [2006]
  • EQS: Structural Equations Program Manual
    Bentler, P. M. BMDP Statistical Software, Inc [1993]
  • Do You Really Have a Global Strategy?
    Hamel, G. Harvard Business Review 63 (4) : 139 ~ 148 [1985]
  • Consumer Behavior
    Hoyer, W. D. Houghton Mifflin [1997]
  • Barriers to Globalizations: Is Global Distribution Possible?
    Grosse, R. E. International Journal of Logistics Management 1 (1) : 13 ~ 18 [1990]
  • An Empirical Investigation of the Factors Influencing Exporting Success of Brazilian Firms
    Christensen, C. H. Journal of International Business Studies 18 (Fall) : 61 ~ 77 [1987]
  • A Tazonomy of Born-Global Firms
    Knight, G. A. Management International Review 45 (3) : 15 ~ 35 [2005]