과학 탐구 활동에서 나타나는 과학영재들의 언어적 상호작용 유형 분석

' 과학 탐구 활동에서 나타나는 과학영재들의 언어적 상호작용 유형 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • science inquiry activity
  • science-gifted students
  • small group
  • social network analysis
  • verbal interaction pattern
  • 과학 영재
  • 과학 탐구 활동
  • 사회네트워크 분석
  • 소집단
  • 언어적 상호작용 유형
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
834 0

0.0%

' 과학 탐구 활동에서 나타나는 과학영재들의 언어적 상호작용 유형 분석' 의 참고문헌

  • 중등학교 과학 실험 수업에 대한 실험 목적·상호 작용·탐구 과정의 분석
    양일호 한국지구과학회지 27 (5) : 509 ~ 520 [2006]
  • 이해와 검토 단계를 강조한 비유 실험 설계 전략을 활용한 탐구수업에서 나타나는 과학영재 사이의 언어적 상호작용 분석
    유지연 한국과학교육학회지 32 (4) : 671 ~ 685 [2012]
  • 이질 모둠이 수행한 과학탐구실험에서 실험 진행에 따른 상호작용의 변화와 특성
    성숙경 한국과학교육학회지 27 (9) : 648 ~ 665 [2007]
  • 심장 혈액 흐름의 모형 구성 과정에서 나타난 소집단 상호작용과 소집단 규범
    강은희 한국과학교육학회지 32 (2) : 372 ~ 387 [2012]
  • 소집단 자유 탐구에서 나타나는 학생-학생 언어적 상호작용 분석
    전영석 한국초등교육 21 (2) : 227 ~ 246 [2010]
  • 소집단 상호작용에 따른 심장 내 혈액 흐름에 대한 소집단 모델 발달 유형과 추론 과정 탐색
    이신영 한국과학교육학회지 32 (5) : 805 ~ 822 [2012]
  • 사회적 상호작용을 강조한 과학 탐구실험 과정에서 학생-학생 상호작용 양상 분석
    이현영 한국과학교육학회지 22 (3) : 660 ~ 670 [2002]
  • 사회적 상호 작용을 강조한 초등 과학 수업이 메타인지, 과학 학습 동기, 학업 성취도에 미치는 영향
    배진호 초등과학교육 28 (4) : 519 ~ 528 [2009]
  • 사회연결망법을 이용한 과학영재들의 의사소통 구조 분석
    정덕호 한국지구과학회지 34 (1) : 81 ~ 92 [2013]
  • 사회 속 과학 쟁점에 대한 소집단 논변 상호작용 분석을 위한 방법론 고찰
    박지영 한국과학교육학회지 32 (4) : 604 ~ 624 [2012]
  • 과학영재 학생의 학습 특성에 관한 사례연구-소집단에서의 언어적, 비언어적 상호작용을 중심으로-
    한광래 초등과학교육 30 (1) : 51 ~ 60 [2011]
  • 과학고 토론수업을 위한 수업모형 개발과 적용과정에서 나타난 언어적 상호작용의 특징
    김현경 한국과학교육학회지 29 (4) : 359 ~ 372 [2009]
  • Vygotsky의 근접발달이론에 의한 사회적 상호작용수업이 동기화학습전략 및 학업성취도에 미치는 효과
    강진민 황희숙 수산해양교육연구 16 (1) : 35 ~ 49 [2004]
  • Vygotsky, Dewey, and Externalism : Beyond the student/discourse dichotomy
    Russell, D. Journal of advanced Composition 13 (1) : 173 ~ 197 [1993]
  • The future of the republic of Korea through creative human resources, advanced science and technology
  • The effects of scientific inquiry experiments emphasizing social interaction
    Kim, J. Journal of the Korean Association for Research in Science Education 22 (4) : 757 ~ 767 [2002]
  • The effects of science inquiry experiments emphasizing social interactions and the analysis of social interactions by cognitive level of the students
    Kim, J. Journal of the Korean Chemical Society 45 (5) : 470 ~ 480 [2001]
  • The effects of a teaching strategy based on the interactive formative assessment in middle school science class
    Park, J. Journal of the Korean Association for Research in Science Education 20 (3) : 468 ~ 478 [2000]
  • Teaching science to every child:Using culture as a starting point
    Settlage, J. Routledge [2007]
  • Social networks as a conceptual and empirical tool to understand and "Do" HRD
    Storberg-Waller, J. Advances in Developing Human Resources 9 (3) : 291 ~ 311 [2007]
  • Social network analysis: Historical development, principles and method
    Chang, H. Language information 1 : 62 ~ 106 [1997]
  • Social network analysis
    Sohn, D. Kyungmoonsa [2010]
  • Science curriculum
  • Problem based learning : An instructional model and its constructivist framework
    Savery, R. E. Educational Technology 35 (5) : 31 ~ 38 [2001]
  • Oral interaction in cooperative learning groups: Speaking, listening, and the nature of statements made by high-medium, and low-achieving students
    Johnson, D. W. Journal of Psychology 119 (2) : 303 ~ 321 [1985]
  • Networks and organizations: Structure, form and action
    Krackhardt, D. Havard Business School Press : 216 ~ 239 [1992]
  • Mind in society: The development of higher psychological processes
    Vygotsky, L. S. Harvard University Press [1978]
  • Manifesto for a relational sociology
    Emirbayer, M. American Journal of Sociology 103 : 281 ~ 317 [1997]
  • Discourse patterns and collaborative scientific reasoning in peer and teacher-guided discussions
    Hogan, K. Cognition and Instruction 17 (4) : 379 ~ 432 [1999]
  • Cognitive perspectives on peer learning
    O'Donnel, A. M. Lawrence Erlbaum Associates [1999]
  • Co-operative Learning: Theory, Research, and Practice
    Slavin, R. E. Prentice-Hall [1995]
  • Change and characteristics of verbal interaction in science inquiry experiments emphasizing social interactions
    Seong, S. Korea National University of Education [2005]
  • Analysis of verbal interaction in small group discussion
    Kang, S. Journal of the Korean Association for Research in Science Education 20 (3) : 353 ~ 363 [2000]
  • An introduction to teaching: Psychological Perspectives
    Fox, R. Blackwell Publishers Ltd : 132 ~ 149 [1995]
  • A case study on the science-gifted students' verbal interaction in small group inquiry activity according to grouping method considering MBTI personality type
    Yoo, M. Journal of Science Education for the Gifted 4 (1) : 43 ~ 64 [2012]