과학 수업에서 스마트 기기를 활용한 개념 적응적 개별화 학습의 효과

' 과학 수업에서 스마트 기기를 활용한 개념 적응적 개별화 학습의 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • adaptive learning
  • conceptual understanding
  • individualizedlearning
  • science instruction
  • smart devices
  • 개념 이해
  • 개별화학습
  • 과학수업
  • 스마트기기
  • 적응적 학습
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
487 1

0.0%

' 과학 수업에서 스마트 기기를 활용한 개념 적응적 개별화 학습의 효과' 의 참고문헌

  • 학습자 요구 분석에 따른 스마트폰 어휘 학습용 어플리케이션의 구현
    이지선 컴퓨터교육학회 논문지 15 (1) : 43 ~ 53 [2012]
  • 청소년의 스마트폰 중독이 사회성 발달에 미치는 영향
    김병년 한국콘텐츠학회 논문지 13 (4) : 208 ~ 217 [2013]
  • 중학교 과학 수업에서 ICT 활용 실태에 대한 연구
    김운화 교육연구 51 : 181 ~ 204 [2011]
  • 유비쿼터스 학습환경에서의 적응적 수업체제 적용을 위한 논의
    류지헌 교육방법연구 20 (1) : 75 ~ 91 [2008]
  • 스마트폰중독이 정신건강, 학교생활, 대인관계에 미치는 영향 - K대 대학생을 중심으로
    최현석 한국데이터정보과학회지 23 (5) : 1005 ~ 1015 [2012]
  • 스마트러닝 기반 개별학습 및 협력학습이 학업성취도,자기주도학습 및 사회적 효능감에 미치는 영향
    김상홍 임정훈 교육정보미디어연구 19 (1) : 1 ~ 24 [2013]
  • 스마트 러닝 교수학습 설계모형 탐구
    임걸 컴퓨터교육학회 논문지 14 (2) : 33 ~ 45 [2011]
  • 소셜 네트워크 서비스를 이용한 사진교육의 가능성에 대한 연구 -수업시간 이외에 SNS를 통한 교수자와 학생의 소통을 위한 연구-
    주종우 AURA 26 (26) : 47 ~ 60 [2012]
  • 상황맥락적인 피드백을 활용한 CAI가 화학 학습에 미치는 효과
    노태희 대한화학회지 51 (2) : 193 ~ 200 [2007]
  • 모바일을 활용한 형성평가가 과학수업의 흥미성과 자기주도성에 미치는 영향
    곽형석 한국과학교육학회지 34 (3) : 285 ~ 294 [2014]
  • 교수-학습 활동과 학습자의 특성을 고려한 스마트교육 개념모델
    조재춘 컴퓨터교육학회 논문지 15 (4) : 41 ~ 49 [2012]
  • 고등학교 생명과학 수업의 진단평가 및 형성평가에서 교실응답시스템의 활용 효과
    강정민 한국과학교육학회지 34 (3) : 273 ~ 283 [2014]
  • 개념 학습에서 학생들의 개념 이해 수준에 적응적인 CAI의 효과
    김경순 컴퓨터교육학회 논문지 9 (2) : 79 ~ 88 [2006]
  • Understanding the effects of professors’pedagogical development with clicker assessment and feedback technologies and the impact on students’ engagement and learning in higher education
    Han, J. H. Computers & Education 65 : 64 ~ 76 [2013]
  • Trends and issues in instructional design and technology
    Reiser, R. Merririll Prentice Hall [2006]
  • The future of mobile learning:Implications for policy makers and planners
    Shuler, C. [2013]
  • The effect of computer-assisted instruction using molecular-level animation in middle school science class
    Noh, T. Journal of the Korean Association for Science Education 18 (2) : 161 ~ 171 [1998]
  • The effect of computer-assisted instruction using molecular-level animation and worksheet in high school chemistry class
    Noh, T. Journal of the Korean Association for Science Education 19 (1) : 128 ~ 136 [1999]
  • The application of adaptive learning environment on oxidation-reduction web-title
    Zangyuan, O. International Journal of Instructional Media 30 (4) : 383 ~ 405 [2003]
  • Test of science-related attitudes: Handbook
    Fraser, B. J. The Australian Council for Educational Research [1981]
  • Supporting printed books with multimedia : A new way to use mobile technology for learning
    Özdemir, S. British Journal of Educational Technology 41 (6) : 135 ~ 138 [2010]
  • Students’ understanding of the particulate nature of matter
    Singer, J. E. School Science and Mathematics 103 (1) : 28 ~ 44 [2003]
  • Road to powerful nation for human resource development: Action strategies of smart education
  • NMC Horizon Report: 2013 Higher Education Edition
    Johnson, L. [2013]
  • Linking phenomena with computing underlying models : A software tool for introducing students to the particulate model of matter
    Snir, J. Science Education 87 (6) : 794 ~ 830 [2003]
  • Instructional influence of a molecularlevel pictorial presentation of matter on students’ conceptions and problem-solving ability
    Noh, T. Journal of Research in Science Teaching 34 (2) : 199 ~ 217 [1997]
  • Increased memory load during task completion when procedures are presented on mobile screens
    Byrda, K. S. Behaviour & Information Technology 30 (5) : 643 ~ 658 [2011]
  • How to differentiate instruction in mixed ability classrooms
    Tomlinson, C. A. Association for Supervision and Curriculum Development [2001]
  • Effectiveness of multimedia-based instruction that emphasizes molecular representations on students'understanding of chemical change
    Ardac, D. Journal of Research in Science Teaching 41 (4) : 317 ~ 337 [2004]
  • Effectiveness of motivationally adaptive computer-assisted instruction on the dynamic aspects of motivation. Educational Technology
    Song, S. H. Research & Development 49 (2) : 5 ~ 22 [2001]
  • Effect of personal response systems on studentperception and academic performance in courses in a health sciences curriculum
    FitzPatrick, K. A. Advances in Physiology Education 35 (3) : 280 ~ 289 [2011]
  • Course interest survey
  • Computer-based adaptive instruction : Effects of learner control on concept learning
    Murphy, M. A. Journal of Computer-Based Instruction 18 (2) : 51 ~ 54 [1991]
  • An inquiry-based mobile learning approach to enhancing social science learning effectiveness
    Shih, J. L. Educational Technology & Society 13 (4) : 50 ~ 62 [2010]
  • A formative assessment-based mobile learning approach to improving the learning attitudes and achievements of students
    Hwang, G. J. Computers & Education 56 (4) : 1023 ~ 1031 [2011]