중학교 과학 교사가 “힘과 운동” 단원 수업 중에 사용하는 과학용어 분석

논문상세정보
' 중학교 과학 교사가 “힘과 운동” 단원 수업 중에 사용하는 과학용어 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • forceandmotion
  • lectureofscienceteacher
  • science instruction
  • science teacher
  • science terminology
  • 과학 용어
  • 과학교사
  • 과학수업
  • 수업 언어
  • 힘과 운동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
230 0

0.0%

' 중학교 과학 교사가 “힘과 운동” 단원 수업 중에 사용하는 과학용어 분석' 의 참고문헌

  • 슬기로운 생활’에 수록된 물리 영역 과학 용어 분석
    윤은정 초등과학교육 32 (2) : 127 ~ 138 [2013]
  • 교실 상호작용에서 나타난 교사의 역할
    진제희 한국어교육 13 (1) : 11 ~ 264 [2002]
  • 교사의 대인의사소통 유형에 관한 고찰
    이은주 커뮤니케이션학 연구 15 (2) : 109 ~ 138 [2007]
  • 과학 용어 및 과학 용어 교육에 대한 과학 교사들의 인식 조사
    윤은정 한국과학교육학회지 33 (7) : 1343 ~ 1353 [2013]
  • The importance of terminology in teaching K-12 science
    Yager, R. Journal of Research in Science Teaching 20 (6) : 577 ~ 588 [1983]
  • The counselor as gatekeeper : Social interaction
    Erikson, F. Academic Press [1982]
  • The aspects and problems of classroom communication
    Jung, H. Speech Research 9 : 69 ~ 114 [2006]
  • Second language vocabulary acquisition:A rationale for pedagogy
    Coady, J. Cambridge University Press [1997]
  • Research about basic vocabulary of Korean language
    Im, J. The Journal of Korean Language and Literature Education 23 (1) : 87 ~ 131 [1991]
  • Reactions to non-native English
    Hultfors, P. Coronet Books Inc [1986]
  • Language development strategies for the teaching of science in English
    Kim, T. L. S. Learning Science and Mathematics 2 : 47 ~ 60 [2007]
  • Instruction communication
    Im, C. Speech Research 5 : 49 ~ 105 [2003]
  • For study and education on teacher's talk in classrooms
    Lee, C. Speech Research 5 : 9 ~ 48 [2003]
  • Discourse and manipulation
    Van Dijk, T. A. Discourse and Society 17 (2) : 359 ~ 383 [1989]
  • Development of social studies methods and materials for instruction at the middle level
    Park, S. [2003]
  • 2009 개정 과학과 교육과정과 중학교 과학 교과서의과학 용어 사용 연계성 분석
    윤은정 한국과학교육학회지 34 (7) : 667 ~ 675 [2014]