연구논문 : e-커머스 신뢰형성 모형 제안 - 온라인 여행업의 웹사이트를 중심으로 -

' 연구논문 : e-커머스 신뢰형성 모형 제안 - 온라인 여행업의 웹사이트를 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • characteristicsofelectronicword-of-mouth(e-wom)
  • e-service quality
  • e-서비스품질
  • purchase intention
  • trust
  • 구매의도
  • 구전정보 신뢰
  • 온라인 구전정보 특성
  • 웹사이트 신뢰
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,295 0

0.0%

' 연구논문 : e-커머스 신뢰형성 모형 제안 - 온라인 여행업의 웹사이트를 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 항공사 e-서비스품질과 지각된 가치가 행동의도에 미치는 영향 : 대형항공사와 저비용항공사 비교
    김미정 경기대학교 대학원 [2014]
  • 패밀리 레스토랑의 온라인 구전, 신뢰성, 구전수용 그리고 레스토랑 방문의도의 구조적 관계
    조원섭 관광경영연구 14 (2) : 181 ~ 199 [2010]
  • 통계조사분석(한글 SPSS 12K)
    원태연 한나래 [2006]
  • 크루즈 전문여행사의 웹사이트 e-서비스품질이 관계품질 및 행동의도에 미치는 영향
    김맹진 호텔리조트연구 13 (3) : 435 ~ 448 [2014]
  • 저가항공사의 e-서비스품질이 고객의 만족과 신뢰 및 몰입과 충성도에 미치는 영향 연구
    천덕희 관광연구 26 (3) : 433 ~ 454 [2011]
  • 의료정보 웹사이트의 품질이 Offline 의료서비스의 기대 및 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구
    옥샘 e-비즈니스연구 10 (3) : 173 ~ 201 [2009]
  • 온라인 여행업의 웹사이트 명성, 지각된 위험, 신뢰, 구매의도간의 관계 연구
    천덕희 관광연구 28 (6) : 21 ~ 39 [2014]
  • 온라인 여행업의 e-서비스품질이 신뢰와 몰입 및 구매의도에 미치는 영향연구
    천덕희 고객만족경영연구 13 (1) : 233 ~ 252 [2011]
  • 온라인 여행업의 e-서비스품질이 관계의 질과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    장윤희 관광경영연구 16 (4) : 277 ~ 300 [2012]
  • 박사
  • 온라인 리뷰 수용에 영향을 미치는 요인 : 온라인 리뷰 품질과 동의성을 중심으로
    허성혜 Journal of Information Technology Applications & Management 16 (4) : 41 ~ 58 [2009]
  • 온라인 구전이 소비자의 신제품 수용에 미치는 영향에 관한 연구
    이은영 광고홍보연구 16 : 1 ~ 21 [2008]
  • 온라인 구전 관광정보의 구전효과
    양성수 관광학연구 32 (2) : 109 ~ 130 [2008]
  • 온라인 관광정보 신뢰와 관계지속 연구
    조효진 경기대학교 대학원 [2007]
  • 여행업의 온라인 구전정보 특성이 신뢰와 구전수용 및 확산, 구매의도에 미치는 영향
    천덕희 고객만족경영연구 14 (1) : 83 ~ 100 [2012]
  • 관광통계
  • 관광 산업에서 E-서비스품질이 고객만족, 재이용의도 그리고추천의도에 미치는 영향에 관한 연구
    송필수 관광연구저널 28 (6) : 99 ~ 118 [2014]
  • Website quality and consumer online purchase intention of air ticket
    Sam, M. F. M. International Journal of Basic & Applied Sciences 9 (10) : 20 ~ 25 [2010]
  • WebQual™: A web site quality instrument
  • Web users' cultural profiles and e-service quality: Internationalization implications for tourism web site
    Sigala, M. Information Technology & Tourism 7 : 13 ~ 22 [2004]
  • 박사
  • Understanding attitudes and predicting social behavior
    Ajzen, I. Prentice-Hall [1997]
  • Trust Transfer on the World Wide Web
    Stewart, K. J. Organization Science 14 (1) : 5 ~ 17 [2003]
  • The impact of electronic word of mouth: The adoption of online opinions in online customer communities
    Cheung, C. M. K. Internet Research 18 (3) : 229 ~ 247 [2008]
  • The effect of on-line comsumer reviews on consumer purchasing intention: The moderating role of involvement
    Park, D. H. International Journal of Electronic Commerce 11 (4) : 125 ~ 148 [2007]
  • The different effects of online consumer reviews on consumers' purchase intentions depending on trust in online shopping malls: An advertising perspective
    Lee, J. Internet Research 21 (2) : 187 ~ 206 [2011]
  • The development of an e-travel service quality scale
    Ho, C. I. Tourism Management 28 : 1434 ~ 1449 [2007]
  • The Role of Etail Quality, E-satisfaction and E-trust in Online Loyalty Development Process
    Kim, J. Journal of Retailing and Consumer Services 16 (4) : 239 ~ 247 [2009]
  • The Effects of Pro-gressive Levels of Interactivity and Vividness in web Market-ing Sites
    Coyle, J. R. Journal of advertising 30 (3) : 65 ~ 78 [2001]
  • Should a company have message boards on its web sites?
    Chiou, J. S. Journal of Interactive Marketing 17 (3) : 50 ~ 61 [2003]
  • Service quality delivery through web site: A critical review of extant knowledge
    Zeithaml, V. A. Journal of the Academy of Marketing Science 30 (4) : 362 ~ 375 [2002]
  • SNS상의 온라인 구전의 정보처리과정에 관한 통합모형의 개발에 관한 연구
    박탄우 광고연구 (100) : 172 ~ 224 [2014]
  • Perceived risk and risk-relievers in online travel purchase intentions
    Lin, P. J. E-Business and Hospitality Management 18 (8) : 782 ~ 810 [2009]
  • Online consumer psychology: Understanding and influencing consumer behavior in the virtual world
    Schindler, R. M. Lawrence Erlbaum Associates [2005]
  • Measuring e-service quality for online travel agencies
    Fu Tsang, N. K. Journal of Travel & Tourism Marketing 27 (3) : 306 ~ 323 [2010]
  • Measuring customer satisfaction with online travel
    Mills, J. E. Proceedings of the 11th international conference on information technology and travel & tourism : 242 ~ 251 [2004]
  • Information Direction, Website Reputation and eWOM Effect: A Moderating Role of Product Type
    Park, C. Journal of Business Research 62 : 61 ~ 67 [2009]
  • How consumers evaluate eWOM(electronic word-of-mouth) messages
    Doh, S. J. Cyber Psychology & Behavior 12 (2) : 193 ~ 198 [2009]
  • Handbook of interpersonal communication
    Knapp, M. L. Sage [2002]
  • Explaining and predicting the impact of branding alliances and web site quality on initial consumer trust of e-commerce web sites
    Lowry, P. B. Journal of Management Information Syste 24 (4) : 199 ~ 224 [2008]
  • Empirical research in on-line trust: A review and critical assessment
    Grabner-Kräuter, S. International Journal of Human-Computer Studies 58 (6) : 783 ~ 812 [2003]
  • Electronic Word-of-Mouth in Hospitality and Tourism Management
    Litvin, S. W. Tourism Management 29 (3) : 458 ~ 468 [2008]
  • Customer loyalty to content-based web sites: The case of an online health-care service
    Gummerus, J. Journal of Service Marketing 18 (3) : 175 ~ 186 [2004]
  • Customer Perceptions of E-service Quality in Online Shopping
    Lee, G. G. International Journal of Retail & Distribution Management 33 (2) : 161 ~ 176 [2005]
  • Consumer perceptions of internet retail service qhality
    Janda, S. International Journal of Service Industry Management 13 (5) : 412 ~ 431 [2002]
  • Consumer perception of e-service quality: From internet purchaser and non-purchaser perspectives
    Yang, Z. Journal of Business Strategies 19 (1) : 19 ~ 41 [2002]
  • Comparison of web service quality between online travel agencies and online travel suppliers
    Kim, W. G. Journal of Travel & Tourism Marketing 17 (2/3) : 105 ~ 116 [2004]
  • Building trust in m-commerce: Contributions from quality and satisfaction
    Yeh, Y. S. Online Information Review 33 (6) : 1066 ~ 1086 [2009]
  • Building Consumer Trust Online
    Hoffman, D. L. Communications of the ACM 42 (4) : 80 ~ 85 [1999]
  • Are the drivers and role of online trust the same for all web site and consumers?: A large-scale exploratory empirical study
    Bart, Y. Journal of Marketing 69 (4) : 133 ~ 152 [2005]
  • A proposed scale for measuring e-service quality
    Li, H. International Journal of u-and e-Service, Science and Technology 2 (1) : 1 ~ 10 [2009]