지각된 위험과 인지종결 욕구가 가격 비교 사이트의 최저 가격 제품 구매의도에 미치는 영향

논문상세정보
' 지각된 위험과 인지종결 욕구가 가격 비교 사이트의 최저 가격 제품 구매의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • needforcognitiveclosure
  • online shopping
  • perceived risk
  • pricecomparisonwebsite
  • 가격비교사이트
  • 온라인쇼핑
  • 인지종결욕구
  • 지각된 위험
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 지각된 위험과 인지종결 욕구가 가격 비교 사이트의 최저 가격 제품 구매의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 하이테크마케팅
    김상훈 박영사 [2008]
  • 통계청
  • 지식수준과 종결욕구가 전반적 평가에 미치는 영향: 상황적 심각성의 조절효과를 중심으로
    김천길 지식경영연구 10 (4) : 115 ~ 131 [2009]
  • 전자상거래에서의 지각된 위험의 분류 및 측정도구 개발에 관한 연구
    정승렬 정보시스템연구 15 (1) : 215 ~ 238 [2006]
  • 인터넷 쇼핑몰에서의 의류제품 구매행동에 관한 연구: 위험지각을 중심으로
    조영주 한국의류학회지 25 (7) : 1247 ~ 1257 [2001]
  • 인터넷 쇼핑몰 브랜드 소비자의 구매경험에 따른 지각된 위험과 정보탐색 및 구매의도에 미치는 영향
    안주아 언론과학연구 8 (1) : 161 ~ 194 [2008]
  • 인터넷 쇼핑과 쇼핑몰에 대한 소비자의 지각
    성영신 광고학연구 11 (2) : 7 ~ 37 [2000]
  • 인지적 종결욕구가 대학생들의 문제 상황인식과 커뮤니케이션 행동에 미치는 영향
    신경아 디지털융복합연구 12 (1) : 163 ~ 170 [2014]
  • 웹 에이전트
    신봉기 정보과학회지 15 (3) : 61 ~ 68 [1997]
  • 웹 로그 데이터를 이용한 온웹 로그 데이터를 이용한 온라인 소비자의 가격민감도 영향 요인에 관한 연구
    전종근 Journal of Information Technology Applications & Management 13 (1) : 1 ~ 16 [2006]
  • 온라인 시대의 소비자행동
    박종원 법문사 [2002]
  • 온라인 소비자행동 연구의 현황과 과제
    박철 소비자학연구 21 (2) : 289 ~ 320 [2010]
  • 오픈마켓, 가격 비교 사이트 등의 가격표시 및 상품정보 제공 실태조사
    김선희 [2013]
  • 소비자의 지각 위험 및 상품 관여도가정보채널 평가에 미치는 영향: 온라인 구매를 중심으로
    이영원 한국언론학보 51 (2) : 426 ~ 452 [2007]
  • 소비자 행동론-이해와 마케팅에의 전략적활용
    임종원 경문사 [2008]
  • 기자의 객관성 및 해설성 지향이 종결욕구와 스키마주도적인 정보처리에 미치는 영향
    민정식 한국언론학보 54 (2) : 5 ~ 30 [2010]
  • 구매시 지각된 위험과 정보탐색에 대한 소비자 자신감과 인지적 종결욕구의 영향
    이성수 한국심리학회지: 소비자·광고 10 (4) : 723 ~ 746 [2009]
  • “Frictionless Commerce? A Comparison of Internet and Conventional Retailers
    Brynjolfsson, E. Management Science 46 (4) : 563 ~ 585 [2000]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw Hill [1978]
  • Wine Online : Search Cost Affect Competition on Price, Quality, and Distribution
    Lynch, J. G. Marketing Science 19 (1) : 83 ~ 103 [2000]
  • Who Regrets more After Choosing a Non-Status-Quo Option? Post decisional Regret Under Need for Cognitive Closure
    Mannetti, L. Journal of Economic Psychology 28 (2) : 186 ~ 196 [2007]
  • Variety for Sale: Mass Customization or Mass Confusion?
    Huffman, C Journal of Retailing 74 (4) : 491 ~ 513 [1998]
  • The role of risk in consumer behavior
    Taylor, J. W. Journal of Marketing 2 (2) : 54 ~ 60 [1974]
  • The influence of need for closure and perceived time pressure on the search for price and promotional information
    Vermeir, I. Psychology and Marketing 22 (1) : 71 ~ 95 [2005]
  • The Online Medium and Customer Pice Sensitivity : 4 ~ 9
    Shankar, V. [1999]
  • The Moderator-mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic and Statistical Consideration
    Baron, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 (6) : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The Moderating Effects of Message Framing and Source Credibility on the Price-Perceived Risk Relationship
    Grewal D. Journal of Consumer Research 21 (1) : 145 ~ 153 [1994]
  • The Influence of Need for Closure on Consumer' Choice Behavior
    Vermeir, I. Journal of Economic Psychology 23 (6) : 703 ~ 727 [2002]
  • The Impact of Internet Interactivity and Need for Closure on Consumer Preference
    Amichai-Hamburger, Y. Computer in Human Behavior 20 (1) : 103 ~ 117 [2004]
  • The Great Equalizer? Customer Choice Behavior at Internat Shopbots
  • The Effect of Prior Knowledge on Price Acceptability and the Type of Information Examined
    Rao, S. Journal of Consumer Research 19 (2) : 256 ~ 270 [1992]
  • The Components of Perceived Risk
    Jacoby, J. Advances in Consumer Research, Association of Consumer Research Proceedings 1 (1) : 382 ~ 393 [1972]
  • Speeding High –Tech Producer, Meet the Balking Consumer
    Dhebar, A. Sloan Management Review 37 (2) : 37 ~ 49 [1996]
  • Search, Obfuscation, and Price Elasticties on the Internet
    Ellison, G. [2001]
  • Risk is it still uncertainty times consequences?
    Stone, R. N. Proceedings of the American Marketing Association Winter Educators Conference : 261 ~ 265 [1987]
  • Risk Handling in Consumer Behavior : An Information Handling in Consumer Behavior
    Cox, D. Harvard University Press [1967]
  • Predicting E-Services Adoption : A Perceived Risk Facets Perspective
    Featherman, M. S. International Journal of Human-Computer Studies 59 (4) : 451 ~ 474 [2003]
  • Please, Let's Get an Answer. Any Answer : Need for Consumer Cognitive Closure
    Houghton, D. C. Psychology and Marketing 17 (11) : 911 ~ 934 [2000]
  • Perceived risk : Further considerations for the marketing discipline
    Stone, R. N. European Journal of Marketing 27 (3) : 39 ~ 50 [1993]
  • Perceived Usefulness, Perceived Ease of User Acceptance of Information Technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 339 [1989]
  • Perceived Quality
    Peterson, R. A. Lexington Books : 247 ~ 267 [1985]
  • Motivated Resistance and Openness to Persuasion in the Presence or Absence of Prior Information
    Kruglanski, A. W. Journal of Personality and Social Psychology 65 (5) : 861 ~ 876 [1993]
  • Motivated Closing of Mind: “Seizing”and “freezing”
    Kruglanski, A. W. Psychological Review 103 (2) : 263 ~ 283 [1996]
  • Goal Concepts in Personality and Social Psychology
    Pervin, L. A. Erlbaum [1989]
  • Effects of Price, Brand, and Store Information on Buyer’s Product Evaluation
    Dodd, W. B. Journal of Marketing Research 28 (3) : 307 ~ 319 [1991]
  • Consumer behavior
    Schiffman, L. G. Prentice-Hall [1994]
  • Consumer Trust in an Internet Store
    Jarvenpaa, S. L. Information Technology and Management 1 : 45 ~ 71 [2000]
  • Consumer Satisfaction with both Product and Decision : Consumer Satisfaction with both Product and Decision
  • Consumer Reaction to Electronic Shopping on World Wide Web
    Jarvenppa, S. L. Journal of Electronic Commerce 1 (2) : 59 ~ 88 [1997]
  • Consumer Decision-Making at an Internet Shopbot
    Smith, M. D. Journal of Industrial Economics 49 (4) : 541 ~ 558 [2001]
  • Consumer Decision Making in Online Shopping Environments : The Effects of Interactive Decision aids
    Haubl, G. Marketing Science 19 (1) : 4 ~ 21 [2000]
  • An investigation of perceived risk at the brand level
    Peter, J. P. Journal of Marketing Research 13 (2) : 184 ~ 188 [1976]
  • An Information Processing Theory of Consumer Choice
    Bettman, J. R. Addison-Wesley Publishing Co [1979]
  • An Experimental Investigation of Situational Effects on Risk Perception
    Vincent, M. Advances in Consumer Research 3 : 125 ~ 129 [1976]
  • An Empirical Analysis of Internal and External Reference Prices Using Scanner Data
    Mayhew, G. E. Journal of Consumer Research 19 (1) : 62 ~ 70 [1992]
  • A Comparative Analysis of Three Consumer Decision Strategies
    Peter, J. P. Journal of Consumer Research 2 (1) : 29 ~ 37 [1975]
  • 2007년도 전자상거래 소비자상담 및 피해동향 분석 : 1 ~ 52
    마미영 [2008]