TV 시청 동기가 식문화 프로그램 시청 선호도 및 시청의도에 미치는 영향 - 식문화 관여도의 조절효과를 중심으로 -

논문상세정보
' TV 시청 동기가 식문화 프로그램 시청 선호도 및 시청의도에 미치는 영향 - 식문화 관여도의 조절효과를 중심으로 -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • foodinvolvement
  • foodtelevision
  • viewing intention
  • viewing motivation
  • viewingpreference
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
69 5

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' TV 시청 동기가 식문화 프로그램 시청 선호도 및 시청의도에 미치는 영향 - 식문화 관여도의 조절효과를 중심으로 -' 의 참고문헌

  • 한국케이블TV 5년사 : 19 ~
  • 텔레비전 시청자의 채널 브랜드 자산 평가가 뉴스 신뢰도, 선호도 및 시청의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김여라 한국방송학보 23 (6) : 87 ~ 125 [2009]
  • 텔레비전 스포츠중계의 접촉동기와 시청태도 및 시청의도의 관계
    이동현 한국체육과학회지 18 (3) : 643 ~ 653 [2009]
  • 텔레비전 드라마의 시청동기와 시청행태에 관한 연구 :〈아내의 유혹〉을 중심으로
    이병혜 한국언론학보 54 (2) : 138 ~ 162 [2010]
  • 초등학생의 TV 시청 및 인터넷 이용 실태와 식습관의 관련성 연구 - 광주·전남 일부지역을 중심으로 -
    조아라 한국식생활문화학회지 25 (2) : 160 ~ 169 [2010]
  • 채널 브랜드전략
    윤홍근 커뮤니케이션북스 [2005]
  • 정보 노출에 따른 시판 음료의 상황별 적합성
    김현경 한국식생활문화학회지 28 (5) : 463 ~ 472 [2013]
  • 음식문화와 예술
    이효지 비교민속학 23 : 165 ~ 184 [2002]
  • 유럽프로축구 TV 시청자의 시청동기가 시청몰입과 재시청의도 및 타인추천에 미치는 영향
    전찬수 한국스포츠산업경영학회지 16 (3) : 73 ~ 85 [2011]
  • 웰빙 사회의 소비자 가치지향, 지각된 가치, 브랜드 선호도가 친환경 화장품 구매의도에 미치는 영향
    김효진 한국미용학회지 15 (1) : 327 ~ 341 [2009]
  • 외식광고로 인한 인지부조화가 소비자의 구매 만족도 및구매 후 행동에 미치는 영향
    고현주 한국식생활문화학회지 28 (6) : 631 ~ 639 [2013]
  • 외식 정보 온라인 구전 특성이 구전 효과에 미치는 영향 -정보원 신뢰도의 매개 역할을 중심으로-
    신서영 한국식품영양학회지 24 (2) : 217 ~ 225 [2011]
  • 올리브, 13일부터 푸드스타일채널로 변신
    동아이코노미 3월 11일 [2011]
  • 오락. 정보 양념친 요리프로 부활. 방송3사 '삐삐. . . ' '최화정. . . ' 등 일제히 편성
    경향신문 10월 15일 [1998]
  • 오늘의 요리방송 TBC-TV서
    매일경제 4월 29일 [1969]
  • 스포츠 관여도에 따른 등산복 소비자의 구매행동 분석 연구
    김진국 한국사회체육학회지 (34) : 163 ~ 176 [2008]
  • 소비자행동특론
    박영봉 학현사 [2007]
  • 사회체육전공 대학생들의 이종격투기 시청동기, 관여도, 충성도와 재시청의도에 대한 구조모형분석
    강유원 한국사회체육학회지 39 (39) : 295 ~ 306 [2010]
  • 드라마 시청동기가 3DTV 드라마 시청 태도 및 의도에 미치는 영향
    이선희 언론과학연구 13 (4) : 414 ~ 453 [2013]
  • Viewing television talk shows
    Rubin AM. Communication Research Reports 14 (1) : 106 ~ 115 [1997]
  • Viewing controllability and television uses and gratifications
    Heo KH. J. of Communication & Information 49 (2) : 33 ~ 62 [2005]
  • The physiology of taste
    Brillat-Savarin JA. Penguin [1970]
  • The influence of TV and celebrity chefs on public attitudes and behaviour among the English public
    Caraher M. J. for the study of food and society 4 (1) : 27 ~ 46 [2000]
  • The essence of cooking shows : how the food network constructs consumer fantasies
    Ketchurn C. J. Commun. Inq 29 (3) : 217 ~ 234 [2005]
  • The effect of the congruence between the cable TV channel brand personality and self-image on the female audience's channel attitude
    Park JY. Hong-Ik University [2008]
  • The Television Studies Book
    Strange N. C Geraghty & D. Lusted : 301 ~ 312 [1998]
  • The Relationship between digitalization of media sport and viewing intention : the moderating effect of involvement in sports
    Yoo H. Kyung-Hee Universtity [2008]
  • TV Dinners : culinary television, education and distinction
    Solier D Isabelle. Continuum J. Media Cult. Stud 19 (4) : 465 ~ 481 [2005]
  • Sources of information and knowledge about health and nutrition : can viewing one television programme make a difference?
    Chew F. Public Underst Sci 4 (1) : 17 ~ 29 [1995]
  • Soap opera viewing patterns of college students and cultivation
    Perse EM. J. Broadcasting & Electronic Media 30 (2) : 175 ~ 193 [1986]
  • SPSS를 활용한 사회과학조사방법론
    안광호 학현사 : 88 ~ [2005]
  • SPSS 14.0 매뉴얼
    이학식 임지훈 법문사 [2008]
  • Ritualized and instrumental television viewing
    Rubin AM. J. Commun 34 (3) : 67 ~ 77 [1984]
  • Research on the motives and gratifications of viewers of fashion and beauty related cable TV programs
    Jeong HS. Chung-Ang University [2004]
  • Relations between gratification sought and obtained : A study of TV news
    Palmgreen P. J. of Communication Research 7 (2) : 161 ~ 192 [1980]
  • Ready, Steady, Look
    Bellman A. The Age, Epicure [2004]
  • Predicting exposure to and liking of media violence : a use and gratification approach
    Greene K. Communication Studies 56 (1) : 71 ~ 93 [2005]
  • Political news on television : a reconsideration of audience orientations
    Wenner LA. West J. Speech Commun 47 (4) : 380 ~ 395 [1983]
  • Measurement of Gratifications
    Becker LB. Communication Research 6 (1) : 54 ~ 73 [1979]
  • McQuail's mass communication theory, 5th edition
    McQuail, D. Sage [2005]
  • Mass communication research and society of popular culture: An editorial note on a possible future for this journal
    Katz E. [1959]
  • Investigating personality and viewing motivation correlates of reality television exposure
    Aubrey JS. Communication Quarterly 60 (1) : 80 ~ 102 [2012]
  • Home-grown television : a way to promote better nutrition
    Smith J. Nutr. Educ. Behav 33 (1) : 59 ~ 60 [2001]
  • Gratifications of Daytime TV Serial Viewers
    Compesi RJ. Journalism Quarterly 57 (1) : 155 ~ 158 [1980]
  • Good Grubbin : Impact of a TV cooking show for college students living off campus
    Clifford D. J. Nutr. Educ. Behav 41 (3) : 194 ~ 200 [2009]
  • Gendered cooking : television cook shows
    Chao PS. Jump Cut 42 : 19 ~ 27 [1998]
  • From writing at the kitchen table to TV dinners : food media, lifestylization and European eating
    Bell D. Cultural Meanings of Food in the 21st Century Conference. Amsterdam [2002]
  • Factual entertainment on British television : the midlands TV research group's 8-9 Project. Euro
    Brunsdon C. J. Cult. Stud 4 (1) : 29 ~ 62 [2002]
  • Exploring Uses and Gratifications : A comparison of reported uses of television and reported uses of favorite program type
    Bantz CR. Comm. Res 9 (3) : 352 ~ 379 [1982]
  • Explaining audience behaviour : tree approaches considered
    McQuail, D. Sage : 3 ~ 318 [1974]
  • Distinction : A social critique of the judgement of taste
    Bordieu P. Routledge [1984]
  • Customer behavior, 5th
    Engel JF. The Dryden Press [1986]
  • An influence of channel brand image of cable television on user's channel selection behavior
    Kim KN. Chung-Ang University [2011]
  • An examination of television viewing motivations
    Rubin AM. Communication Research 8 (2) : 141 ~ 165 [1981]
  • A cultural field in the making : gastronomy in 19th-century France
    Ferguson PP. Am. J. Sociol 104 (3) : 597 ~ 641 [1998]
  • A Study on the Uses and Gratifications on the U. S. TV Dramas : Focusing on comparison to the Korean counterparts
    Im YJ. J. of Communication & Information 41 (0) : 303 ~ 337 [2008]