사회과학연구 : 페이스북 이용에 따른 페이스북 이용자의 정서적 효과 연구:주관적 행복감을 중심으로

논문상세정보
' 사회과학연구 : 페이스북 이용에 따른 페이스북 이용자의 정서적 효과 연구:주관적 행복감을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • facebookintensity
  • facebookusemotive
  • social relations
  • subjective happiness
  • 사회적 관계
  • 주관적 행복감
  • 페이스북 이용강도
  • 페이스북 이용동기
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 사회과학연구 : 페이스북 이용에 따른 페이스북 이용자의 정서적 효과 연구:주관적 행복감을 중심으로' 의 참고문헌

  • 페이스북은 우리의 관계를 윤택하게 하는가?: 페이스북 이용자의 사회심리학적 동기, 이용 행위, 사회적 지지 인식의 관계 고찰
    양혜승 한국언론학보 56 (5) : 270 ~ 297 [2012]
  • 페이스북, 무엇이 문제인가? - 심리적 문제점 요인 분석
    황성욱 광고연구 (91) : 68 ~ 95 [2011]
  • 페이스북, 2010년 ‘좋아요’ 버튼으로 감성 충족에 결정적
    박소영 한국일보, 2012. 2. 3 [2012]
  • 페이스북 이용자의 고독감에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    김봉섭 커뮤니케이션학 연구 22 (1) : 117 ~ 143 [2014]
  • 페이스북 많이 할수록 불행해져
    조선일보 (8월17일) [2013]
  • 트위터와 페이스북 이용자들이 형성하는 사회자본 유형이 정치참여에 미치는 영향
    신소연 사이버커뮤니케이션학보 29 (4) : 191 ~ 232 [2012]
  • 소셜미디어 이용자 유형에 따른 소셜미디어 이용동기 및 활동 유형에 대한 차이 연구
    김봉섭 사회과학연구 29 (2) : 105 ~ 134 [2013]
  • 소셜네트워크서비스에 대한 이용과 충족 연구: 페이스북 이용을 중심으로
    김유정 미디어, 젠더 & 문화 7 (20) : 71 ~ 105 [2011]
  • 소셜 미디어, 사회운동의 개인화, 그리고 집합 정체성 구성: 페이스북 그룹 ‘함께 점령’ 사례 분석
    이항우 경제와 사회 (95) : 254 ~ 287 [2012]
  • 소셜 미디어 시대, 우리는 행복한가?: 소셜 미디어 이용이 사회 자본과 정서적 웰빙에 미치는 영향
    금희조 한국방송학보 25 (5) : 7 ~ 48 [2011]
  • 또래압력은 어떻게 세상을 치유하는가
    Rosenberg T. 알에이치코리아 [2012]
  • 기업의 성공적인 SNS 도입 전략
    김주완 서윤교 조소연 Information Syste Review 13 (3) : 1 ~ 14 [2011]
  • 美연구진, "페이스북 하면할수록 기분이 나빠진다"
    세계일보 (8월 21일) [2013]
  • ‘But are we really friends?’ Online social networking and community in undergraduate students
    Hoffman, P. Dissertation Abstracts International Section A 69 [2008]
  • Too much of a good thing : The relationship between number of friends and interpersonal impressions on facebook
    Tong, S. T. Journal of Computer Mediated Communication 13 : 531 ~ 549 [2008]
  • The strength of Internet ties: The internet and email aid users in maintaining their social networks and provide pathways to help when people face big decisions
    Boase, J. [2006]
  • The funds, friends, and faith of happy people
    Myers, D. G. American psychologist 55 (1) : 56 ~ 67 [2000]
  • The benefits of facebook"friends" : Social capital and college student use of online social network sites
    Ellison, N. B. Journal of Computer-Mediated Communication 12 : 1143 ~ 1168 [2007]
  • The Internet in Everyday Life
    Nie, N. H. Blackwell : 215 ~ 243 [2002]
  • The Facebook paths to happiness: Effects of the number of Facebook friends and self-presentation on subjective well-being
    Kim, J. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 14 (6) : 359 ~ 364 [2011]
  • Television uses and gratifications : The interactions of viewing patterns and motivations
    Rubin, A. M. Journal of Broadcasting 27 : 37 ~ 51 [1983]
  • Teen, privacy, & online social networks
    Lenhart, A. [2007]
  • Subjective well-being:Three decades of progress
    Diener, E. Psychological Bulletin 125 (2) : 276 ~ 302 [1999]
  • Social networking : Communication revolution or evolution?
    Coyle, C. L. Bell Labs Technical Journal 13 (2) : 13 ~ 18 [2008]
  • Social Interaction and Co-Viewing With YouTube : Blending Mass Communication Reception and Social Connection
    Haridakis, P. Journal of Broadcasting & Electronic Media 53 (2) : 317 ~ 335 [2009]
  • Sociability, interpersonal relations, and the Internet: Reconciling conflicting findings
    Nie, N. H. American Behavioral Scientist 45 (3) : 426 ~ 437 [2001]
  • SNS사용자의 외로움, 자기노출, 사회적 지지 그리고 삶의 만족에 관한 실증연구
    이경탁 인터넷전자상거래연구 13 (2) : 19 ~ 39 [2013]
  • Review of the satisfaction with life scale
    Pavot, W. Psychological Assessment 5 : 164 ~ 172 [1993]
  • Recent findings on subjective well-being
    Diener, E. Indian J. of Clinical Psychology 24 (1) : 25 ~ 41 [1997]
  • Public displays of connection
    Donath, J. BT Technology Journal 22 (4) : 71 ~ 82 [2004]
  • MySpace and facebook: applying the uses and gratifications theory to exploring friend-networking sites
    Raacke, J. CyberPsychology & Behavior 11 : 169 ~ 174 [2008]
  • Jesus is my friend: religiosity as a mediating factors in internet social networking use
    Nyland, R. paper presented at the AEJMC Midwinter Conference : 23 ~ 24 [2007]
  • Is there social capital in a social network site?: Facebook use and college students’ life satisfaction, trust and participation
    Valenzuela, S. Journal of Communication-Mediated Communication 14 : 875 ~ 901 [2009]
  • Investigating Relations Between Facebook Use and Social Capital Among College Undergraduates
    Aubrey, J. S. Communication Quarterly 61 (4) : 479 ~ 496 [2013]
  • Internet paradox:A social technology that reduces social involvement and psychological well-being?
    Kraut, R. E. American Psychologist 53 (9) : 1017 ~ 1032 [1998]
  • Happiness : Has social science a clue?
    Layard, R. Lionel Robbins Memorial lectures [2003]
  • Grooming, gossip, Facebook and Myspace
    Tufekci, Z. Information, Communication & Society 11 (4) : 544 ~ 564 [2008]
  • E-commerce become reality
    Maddox, K. Advertising Age 69 (26) : 34 ~ 39 [1998]
  • Cultivating social resources on social network sites : Facebook relationship maintenance behaviors and their role in social capital processes
    Ellison, N. B. Journal of Computer-Mediated Communication 19 (4) : 855 ~ 870 [2014]
  • Alone together: Why we expect more from technology and less from each other
    Turkle, S. Basic Books [2011]
  • A familiar Face(book) : Profile elements as signals in an online social network
    Lampe, C. Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Syste : 435 ~ 444 [2007]
  • 2013 인터넷이용실태조사