미국 초등학교 수학 교과서『Everyday Mathematics』의 확률 영역 분석

논문상세정보
' 미국 초등학교 수학 교과서『Everyday Mathematics』의 확률 영역 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • chance
  • everydaymathematics
  • probability
  • qualitativeprobability
  • 가능성
  • 미국초등학교교과서
  • 질적확률
  • 확률
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
273 0

0.0%

' 미국 초등학교 수학 교과서『Everyday Mathematics』의 확률 영역 분석' 의 참고문헌

  • 확률에 대한 교사의 교수학적 내용 지식 분석
    신보미 학교수학 10 (3) : 509 ~ 533 [2008]
  • 확률 개념을 위한 ‘가능성’의 지도 -2009 개정 교육과정에 따른 초등학교 확률지도 방안 탐색-
    장혜원 학교수학 15 (2) : 315 ~ 335 [2013]
  • 박사
  • 한국통계학회
  • 박사
  • 한국과 미국의 초등학교 수학 교과서 비교 분석 연구 : 규칙성과 함수를 중심으로
    서경혜 교육과학연구 34 (1) : 163 ~ 180 [2003]
  • 학교수학의 교육적 기초
    우정호 서울대학교출판문화원 [1998]
  • 초등학교 확률개념 지도에 관한 연구
    구본장 인천교육대학교 교육대학원 [1999]
  • 초등학교 확률 내용의 논리적 측면과 심리적 측면 분석
    정진영 이화여자대학교 대학원 [2004]
  • 초등학교 수학 교과서에서 나타난 '문제'의 비구조성(ill-structured)에 관한 연구
    김민경 학습자중심교과교육연구 11 (2) : 1 ~ 21 [2011]
  • 초등학교 3, 4, 5학년 학생들의 확률 이해 실태
    윤혜영 초등수학교육 14 (1) : 69 ~ 79 [2011]
  • 초등수학영재들의 통계적 사고 특성 사례 분석: 변이성에 대한 인식을 중심으로
    이형숙 수학교육학연구 20 (3) : 339 ~ 356 [2010]
  • 초등 확률 프로그램 개발과 적용에 관한 연구-초등 3학년을 중심으로-
    안미정 수학교육학연구 15 (1) : 21 ~ 38 [2005]
  • 창의 중심의 미래형 수학과 교과내용 개선 및 교육과정 개정 시안 연구
    황선욱 [2011]
  • 박사
  • 아동들의 확률 개념 형성 시기에 관한 연구
    오인숙 수학교육학연구 4 (1) : 123 ~ 133 [1994]
  • 시뮬레이션을 활용한 확률 지식의 교수학적 변환 방식
    신보미 한국교원대학교 [2007]
  • 수학과 교육과정. 교육과학기술부 고시 제 2011-361호[별책 8]
  • 수학 6-2 교사용 지도서
    교육부 두산동아(주) [2013]
  • 수학 6-2
    교육부 두산동아(주) [2013]
  • 박사
  • 대한수학회
  • ‘맥락성’ 관점에서 본 수학교과서의 문제 분석
    김민경 한국학교수학회논문집 15 (1) : 1 ~ 25 [2012]
  • http://www.nsf.gov/pubs/2002/nsf02084/chap1_4.htm
  • http://www.everydaymath.com/documents/EM_Research_Bro.pdf
  • http://ucsmp.uchicago.edu/elementary/overview/
  • http://everydaymath.uchicago.edu/about/research-results/tristate_student_achievement_study.pdf
  • What Works Clearinghouse Intervention Report Everyday Mathematics
  • The intuitive sources of probabilistic thinking in children
    Fischbein, E. D. Reidel publishing company [1975]
  • The Impact of Two Standards-Based Mathematics Curricula on Student Achievement in Massachusetts
    Riordan. J. E. Journal for Research in Mathematics Education 32 (4) : 368 ~ 398 [2001]
  • The ARC Center Tri-State Student Achievement Study. A Report of the ARC Center at The Consortium for Mathematics and Its Applications (COMAP)
  • Standards based school mathematics curricula: What are they? What do students learn?
    Carroll. W. M. Erlbaum : 79 ~ 108 [2003]
  • Secondary school results for the fourth NAEP mathematics assessment : Discrete mathematics, data organization and interpretation, measurement, number and operations
    Brown, C. A. The Mathematics Teacher 81 (4) : 241 ~ 248 [1988]
  • Probability concepts in 11-16 year old pupils. Doctoral Dissertation
    Green, D. R. Loughborough University of Technology [1982]
  • Principles and standards for school mathematics
  • Math wars: A guide for parents and teachers
    Latterell, C. M. Praeger, Greenwood Publishing Group. USA [2004]
  • Inconsistencies in students' reasoning about probability
    Konold, C. Journal for Research in Mathematics Education 24 (5) : 392 ~ 414 [1993]
  • How reform curricula in the USA and Korea present multiplication and division of fractions
    Son, J. W. Educational Studies in Mathematics 74 (2) : 117 ~ 142 [2010]
  • Exploring probability in school: Challenges for teaching and learning
    Jones, G. A. Springer [2005]
  • Exploring probability in school: Challenges for teaching and learning
    Pratt, D. Springer. USA : 179 ~ 189 [2005]
  • Exploring probability in school: Challenges for teaching and learning
    Tarr, J. E. Springer. USA : 215 ~ 238 [2005]
  • Exploring probability in school: Challenges for teaching and learning
    Batanero, C. Springer. USA : 241 ~ 266 [2005]
  • Everyday mathematics kindergarten teacher’s guide to activities (CCSS edition)
    Bell, M. McGraw-Hill [2012]
  • Everyday mathematics 6th grade student’s math journal volume 2(CCSS edition)
    Bell, M. McGraw-Hill [2012]
  • Everyday mathematics 5th grade teacher's lesson guide volume 1 (CCSS edition)
    Bell, M. McGraw-Hill [2012]
  • Everyday mathematics 5th grade student’s math journal volume 1(CCSS edition)
    Bell, M. McGraw-Hill [2012]
  • Everyday mathematics 5th grade math master(CCSS edition)
    Bell, M. McGraw-Hill [2012]
  • Everyday mathematics 4th grade student’s math journal volume 2(CCSS edition)
    Bell, M. McGraw-Hill [2012]
  • Everyday mathematics 4-6th grade teacher's reference manual (CCSS edition)
    Bell, M. McGraw-Hill [2012]
  • Everyday mathematics 3rd grade teacher's lesson guide volume 1 (CCSS edition)
    Bell, M. McGraw-Hill [2012]
  • Everyday mathematics 3rd grade math master (CCSS edition)
    Bell, M. McGraw-Hill [2012]
  • Everyday mathematics 1st grade teacher's lesson guide volume 1 (CCSS edition)
    Bell, M. McGraw-Hill [2012]
  • Everyday mathematics 1st grade student’s math journal volume 1(CCSS edition)
    Bell, M. McGraw-Hill [2012]
  • Common core standards for mathematics
  • Chance encounters: Probability in education
    Borovcnik, M. Kluwer Academic Publishers. Netherlands : 73 ~ 105 [1991]
  • Achievement results for second and third graders using the standards-based curriculum everyday mathematics
    Fuson. K. C. Journal for Research in Mathematics Education 31 (3) : 277 ~ 295 [2000]
  • A research-based curriculum: The research basis of the UCSMP everyday mathematics curriculum
    Isaacs. A. Unpublished manuscript [2001]
  • A longitudinal study of children in the everyday mathematics curriculum
  • A framework for assessing and nurturing young children’s thinking in probability
    Jones, G. A. Educational Studies in Mathematics 32 : 101 ~ 125 [1997]
  • A Study Of The Effects Of Everyday Mathematics On Student Achievement Of Third-, Fourth-, And Fifth-Grade Students In A Large North Texas Urban School District
    Waite. R. D. University Of North Texas [2000]
  • 2011 개정 초등학교 수학과 교육과정과 미국 CCSSM 비교․분석 연구
    김지원 한국초등수학교육학회지 18 (2) : 279 ~ 295 [2014]
  • 2009 개정 교육과정에 따른 수학과 교육과정 연구
    신이섭 [2009]