대형 쇼핑센터에서의 소비자 체험에 관한 탐색적 연구

논문상세정보
' 대형 쇼핑센터에서의 소비자 체험에 관한 탐색적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • customer experience
  • exploratorystudy
  • internalandexternalexperienceelementsonthefashionbrandstores
  • semi-structuredfocusgroupinterview
  • 반구조화된표적집단면접
  • 소비자 체험
  • 탐색적 연구
  • 패션브랜드매장내·외부에서의소비자체험요소
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 대형 쇼핑센터에서의 소비자 체험에 관한 탐색적 연구' 의 참고문헌

  • 플래그십 스토어의 VMD와 매장 내 체험요소가 브랜드 태도와 구매의도에 미치는 영향
    김정우 한국패션디자인학회지 11 (4) : 25 ~ 39 [2011]
  • 패션브랜드의 리테일 스페이스 최근 경향 및 유형 분석에 관한 연구 -세계 명품 패션브랜드의 리테일 스페이스를 중심으로-
    박현희 한국의류산업학회지 9 (1) : 72 ~ 80 [2007]
  • 체험마케팅이 브랜드 자산에 미치는 영향에 관한 연구-브랜드 홍보대사를 중심으로-
    신상무 한국의류학회지 34 (2) : 242 ~ 251 [2010]
  • 체험 요소(4Es)가 체험즐거움, 만족도, 재방문에 미치는 영향: Pine과 Gilmore의 체험경제이론(Experience Economy)을 중심으로
    박수경 광고연구 (76) : 55 ~ 78 [2007]
  • 의류브랜드의 체험이 소비자-브랜드 관계와 브랜드 충성도에 미치는 영향
    고순화 한국의류학회지 32 (1) : 55 ~ 64 [2008]
  • 의류브랜드의 체험마케팅활동에 대한 지각이 소비자 브랜드태도에 미치는 영향
    문희강 한국의류산업학회지 10 (2) : 181 ~ 190 [2008]
  • 여성패션 체험마케팅이 장기적 관계지향성에 미치는 효과 연구
    서은경 복식 58 (3) : 34 ~ 48 [2008]
  • 소비자 체험마케팅의 핵심적 특성들과 기여에 대한 고찰
    김우성 한국생활과학회지 16 (1) : 89 ~ 102 [2007]
  • 브랜드 경험에 대한 개념적 고찰과 실무적 시사점
    이진용 소비자학연구 14 (2) : 10 ~ 242 [2003]
  • 복합문화공간형 유통매장에서의 체험과 소비자 태도
    서구원 서울도시연구 10 (4) : 143 ~ 158 [2009]
  • 백화점의 물리적환경, 고객의 감정반응 및 행동의도의 관계: 한·중 비교를 중심으로
    김원겸 한국콘텐츠학회 논문지 12 (12) : 761 ~ 770 [2012]
  • 매장 내 감각적 체험이 매장태도와 애호도에 미치는 영향: 소비감정과 만족의 매개적 영향을 중심으로
    박성연 마케팅관리연구 11 (3) : 1 ~ 13 [2006]
  • 마케팅믹스요인이 점포태도와 구매의도에 미치는 영향 -고객체험의 매개역할을 중심으로-
    범경기 한국콘텐츠학회 논문지 10 (8) : 292 ~ 300 [2010]
  • 글로벌 브랜드숍의 상업적 공간에 대한 소비자의 체험이 브랜드 자산에 미치는 영향 : 슈미트(Schmitt, 1999)의 체험 마케팅적 관점을 중심으로
    이경렬 커뮤니케이션학 연구 18 (2) : 83 ~ 103 [2010]
  • VIP Report: Companies to get to the heart of women, dominate the market : 1 ~ 2
    Kim, J. H. [2008]
  • Understanding customer experience
    Meyer, C. Harvard business review : 117 ~ 126 [2007]
  • Tourist shoppers’ satisfaction with regional shopping mall experiences
    LeHew, M. L. A. International Journal of Culture, Tourism and Hospitality Research 1 (1) : 82 ~ 96 [2007]
  • The visitors behavioral consequences of experiential marketing:An empirical study on Taipei Zoo
    Tsaur, S. Journal of Travel and Tourism Marketing 21 (1) : 47 ~ 64 [2006]
  • The types of emotion experienced in the process of wearing clothes
    Choi, S. H. Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles 18 (3) : 395 ~ 409 [1994]
  • The influence of in-store experiential events on shopping value perceptions and shopping behavior
    Sands, S. Advances in Consumer Research 35 : 298 ~ 303 [2008]
  • The experience economy.:Work is theatre & every business a stage(Shin, H. S. Trans.). Seoul: Sejong Books. (Original work published 1998) relationship and brand equity at flagship store of clothes
    Pine, B. Journal of the Korean Consumer and Advertising Psychology 10 (2) : 209 ~ 227 [2001]
  • The effect of store shopping experience on store attitude : in the department and discount store shopping environment
    Lee, S. Y. University of Yonsei [2002]
  • The creation of theory: A recent application of the grounded theory method
    Strauss, A. The qualitative report 2 (4) [1996]
  • The Experiential Aspects of Consumption : Consumer Fantasies, Feelings and Fun
    Holbrook, M. B. Journal of consumer research 9 (2) : 132 ~ 140 [1982]
  • Study of influential correlation between the types of distribution channel experiential factor and store attitude and purchase intention: with a focus on Korean, USA mobile phone distribution channel
    Baek, J. H. University of Hongik [2011]
  • Religion, values and peak experiences
    Maslow, A. Penguin Compass [1994]
  • Qualitative evaluation methods
    Patton Sage Publications [1990]
  • Public spaces of post-industrial Cities and their changing roles
    Ercan, Z. M. A. Metu JFA 24 (1) : 115 ~ 137 [2007]
  • Managing brand experience: The market contact audit
    Chattopadhyay, A. Journal of Advertising Research 45 (1) : 9 ~ 16 [2005]
  • Influences of Satisfaction with the Image and Salespersons’ Service of Flagship Stores on Consumer Intention of Purchase
    Jang, J. Y. University of Kook Min [2008]
  • Influence of experience type on consumer-brand
    Kim, J. S. [2009]
  • Fashion marketing
    An, K. H. Suhaksa [2010]
  • Factors of leisure experience: a study of Turkish festival participants 17 (4) : 385 ~ 389
    Akyildiz M. [2010]
  • Experimental marketing in the fashion and apparel industry
    Chang, D. R. Fashion information and technology 2 : 59 ~ 69 [2006]
  • Experiential marketing: How to get customers to sense, feel, think, act and relate to your company and brands
    Schmitt, B. Sejong Books [1999]
  • Experience marketing : 36 ~ 39
    Hur, W. M. [2000]
  • Essentials of Services Marketing
    Lovelock, C. H. Pearson Education Korea Ltd. and Sigma Press, Inc [2011]
  • Emotional experience with services:their determinants and consequences
    Lee, W. K. University of Yonsei [2007]
  • Effect of in-store experience on brand attitude and purchase intention
    Park, S. Y. Ewha Management Review 23 (2) : 70 ~ 93 [2005]
  • Dimensions of tourists emotional experiences towards hedonic holiday destinations
    Sameer, H. [2009]
  • Development of the brand experience scale
    Zarantonello, L. Advances in Consumer Research 34 : 580 ~ 582 [2007]
  • Defining an experience: A call for research
    Knutson, B. J. e-Review of Tourism Research 1 (2) : 48 ~ 51 [2003]
  • Customer Experience Management
    Schmitt, B. Wiley & Sons, Inc [2007]
  • Consumer evaluations of store brands: effects of store image & product attributes
    Semeijn, J. Journal of Retailing and Consumer Services 11 (4) : 247 ~ 258 [2004]
  • Call of the Mall: The Geography of Shopping by the Author of why Why We Buy
    Underhill, P. Simon & Schuster [2008]
  • Building the brand-driven business: Operationalize your brand to drive profitable growth
    Davis, S., M. Jossey-Bass [2002]
  • Building consumer–brand relationship: A cross-cultural experiential view
    Chang, P. L. Psychology & Marketing 23 (11) : 927 ~ 959 [2006]
  • Building consumer–brand relationship: A cross-cultural experiential view
    Pao-Long Chang Psychology & Marketing 23 (11) : 927 ~ 959 [2006]
  • Building Great Customer Experiences
    Shaw, C. Palgrave Macmillan [2002]
  • Brand Lands, Hot Spots & Cool Spaces
    Mikunda, C. Kogan Page Ltd [2005]
  • Brand Experience : What is it? How is it Measured? Does it Affect Loyalty?
    Brakus, J. J. Journal of Marketing 73 : 52 ~ 68 [2009]
  • A new perspective on the experience economy: Meaningful experiences
    Boswijk, A. Pearson Education [2005]
  • A Guide to Conducting consensual qualitative research
    Thompson, B. J. The Counseling Psychologist 25 : 517 ~ 572 [1997]
  • 2013 Retail Issue Report