논문(論文) : 한중 광고에 나타난 공감감적 은유의 인지적 연구

이선희 2015년
논문상세정보
' 논문(論文) : 한중 광고에 나타난 공감감적 은유의 인지적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • advertisement
  • cognition
  • meaningshift
  • metaphor
  • synaesthesia
  • 공감각
  • 광고
  • 은유
  • 의미전이
  • 인지
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,581 0

0.0%

' 논문(論文) : 한중 광고에 나타난 공감감적 은유의 인지적 연구' 의 참고문헌

  • 국어 감각명사의 의미 확장에 대한 인지언어학적 접근 국어 감각명사의 의미 확장에 대한 인지언어학적 접근
    정수진 한민족어문학(구 영남어문학) (60) : 271 ~ 290 [2012]
  • Synaesthetic Metaphor in Korean and Chinese Food Advertising
    Jeong, Su-Jin Journal of Chinese Language and Literature 65 : 289 ~ 317 [2014]
  • Semantic extension of perception verbs in Korean
    Lim, Ji-ryong Discourse and Cognition 19 (1) : 155 ~ 179 [2002]
  • On Meaning Shifts appearing in Cosmetics Advertisement- focused on headline
    Song, Min-Gyu The Study of Language Advertisement : 257 ~ 290 [2005]
  • A study on the contrast of Synesthetical meaning transfer in Chinese and Korean
    Heo Jeong-Young Kyung-hee University [2011]
  • A Cognitive Linguistic Approach on Synaesthetic Expressions in Korean
    Kim, Jung-Hyeon Discourse and Cognition 8 (2) : 23 ~ 46 [2001]