연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
선택형 컨조인트 분석을 통한 건강기능식품 속성의 소비자 선호에 관한 연구
김태훈
김보영
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김태훈
김보영
주제어
Choice-basedConjointAnalysis
consumer preference
ConsumptionAttributes
HealthSupplementFood
MarketingStrategy.
참고문헌( 44)
유사주제 논문( 9,648)
경영관리 9,595건
consumer preference 49건
marketingstrategy. 3건
choice-basedconjointanalysis 1건
인용/피인용
선택형 컨조인트 분석을 통한 건강기능식품 속성의 소 ...
' 선택형 컨조인트 분석을 통한 건강기능식품 속성의 소비자 선호에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
경영관리
choice-basedconjointanalysis
consumer preference
consumptionattributes
healthsupplementfood
marketingstrategy.
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
9,293
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
경영관리
9,596
0
0.0%
주제어
choice-basedconjointanalysis
2
0
0.0%
consumer preference
50
0
0.0%
consumptionattributes
1
0
0.0%
healthsupplementfood
1
0
0.0%
marketingstrategy.
4
0
0.0%
계
9,654
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 선택형 컨조인트 분석을 통한 건강기능식품 속성의 소비자 선호에 관한 연구'
의 참고문헌
한국사회 고령화 현상과 정부의 정책적 대응
서헌주
민족연구 48 (48) : 25 ~ 39
[2011]
의약산업의 규제완화와 건강기능식품
선정원
법제연구 42 (42) : 247 ~ 279
[2012]
와인관광동기와 관광지 선택행동에 관한 연구
고재윤
박성수
정미란
관광학연구 30 (4) : 109 ~ 129
[2006]
수산물가공식품의 선택속성 및 추구혜택에 관한 연구
김종성
한국식생활문화학회지 25 (5) : 516 ~ 524
[2010]
소비자구매행동에 따른 포장디자인의 지각효과
한승문
한국콘텐츠학회 논문지 7 (4) : 259 ~ 267
[2007]
성인의 연령에 따른 건강기능식품 섭취실태와 정보 요구도 분석
온정
대한지역사회영양학회지 17 (1) : 26 ~ 37
[2012]
라이프스타일에 따른 HMR(가정대체식품)의 구매동기와 선택속성이 재구매의도에 미치는 영향
최성웅
한국조리학회지 19 (5) : 296 ~ 311
[2013]
대학생의 녹색소비자 유형화 및 녹색제품 구매의도에 관한 연구
김효정
환경교육 27 (1) : 51 ~ 68
[2014]
고령화 한국사회의 부양체계 구축을 위한 연구:성공적 노후 삶의 유형별 부양체계 분석을 통하여
김미혜
한국노년학 26 (3) : 617 ~ 639
[2006]
건강기능식품의 소비행위에 관한 연구
박재홍
식품유통연구 24 (3) : 43 ~ 57
[2007]
World processed food Industry Trend
Choi, Ji-Hyun
World Agriculture 143 : 73 ~ 84
[2012]
Well-being Food Trend in an Aging U.S.A
Jang, Sun-Young
Kotra
[2011]
Valuing Environmental preferences:Theory and Practice of the Contingent Valuation Method in the U.S., E.C. and Developing Countries
Adamowicz, W. L.
Oxford University Press
[1998]
Trends and Prospect in Market of Health Functional Food
Ministry of Food and Drug Safety
[2013]
The Importance of Nutrition, Brand, Cost, and Sensory Attribute of Food Purchase and Consumption
Schutz, H. G.
Food Technology 40 (1) : 79 ~ 82
[1986]
The Experience of Nutrient Supplement Use among Adults in the Seoul Area
Yoo, Yang-Ja
Preventive Nutrition and Food Science 30 (2) : 357 ~ 363
[2001]
The Effect of Consumers’ Personal Characteristics on Attitude toward Social Commerce: Focused on the Theory of Reasoned Action
양회창
유통과학연구 11 (11) : 71 ~ 76
[2013]
The Analysis of Consumer Evaluations and Preference for Health Claims on Processed Food
Jeon, Sang-Min
Consumer Policy and Education Review 4 (2) : 75 ~ 95
[2008]
Study on Effect of Vitamin and Mineral Supplement
Kim, Song-Ja
The Korean Journal of Ideal Body &Meridian Pathways 2 (1) : 9 ~ 17
[2010]
Retinotopic Organization in Human Visual Cortex and the Spatial Precision of Functional MRI
Engel, S. A.
Cerebral Cortex 7 (1) : 181 ~ 192
[1997]
Public Understanding of Science and Technology in Korea : An Analysis of the Focus Group Interviews on GM Foods
Park, Hoe-Je
Economic &Society 66 : 152 ~ 176
[2005]
Presentation of Good Sales Practice from analysis of the distribution structure of Health Functional Foods Market
Kim, Yeon-Suk
Korea Health Supplements Association
[2011]
Perception and Intake Pattern of Health Functional Food of College Students
Kim, Sei-Jin
Dankook University
[2014]
Multiattribute Decision in Marketing
Paul, G. E.
The Dryden
[1979]
Marketing an introduction
Kotler, P.
Pearson Education Incorporation
[1989]
Korean Manufacturing Standard for Medicine
Ministry Health and Welfare
[2011]
Intake status of health functional foods and influencing factors to ingestion for office workers
Um, Jeong-Sook
Yonsei University
[2004]
Health Functional Food
Kim, Mi-Kyung
Kyomoonsa
[2010]
Export and Import Situation in Korean Food Industry
Oh, Seung-Yong
Bulletin of Food Technology 25 (1) : 66 ~ 74
[2012]
Design and Analysis of Simulated Consumer Choice or Allocation Experiments : An Approach based on Aggregate Data
Louviere, J. J.
Journal of Marketing Research 43 : 350 ~ 367
[1983]
Consumer's use of Memory and External Information in Choice, Macro and Micro Perspectives
Biehal, G.
Journal of Consumer Research 8 (4) : 382 ~ 405
[1986]
Consumer Behavior
Waxne, D.
Houghton Mifflin
[2001]
Conjoint Analysis in Marketing : New Developments with Implications for Research and Practice
Green, P. E.
Journal of Marketing 54 (3) : 3 ~ 19
[1990]
Comparison of Perception and Factors between Door to Door Salesman and Consumers for Purchasing Health Functional Food
Park, Yeon-Je
Joongang University
[2013]
Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
Fishbein, M.
Addison-Wesley
[1975]
An Attitudinal Framework for Advertising Strategy
Harper, W.
Journal of Marketing 36 (2) : 27 ~ 33
[1972]
A generic concept of marketing
Kotler, P.
Marketing Management 7 (3) : 48 ~ 54
[1972]
A Study on the Marketing Strategies to Promote Sales of Vitamin·Mineral Pharmaceuticals :Focusing on Analysis of Customer Age Groups
Lee, Kyung-Eun
University of Seoul
[2005]
A Study on Recognition and Purchasing Behavior of Health Functional Food
Yoon, Sung-Hee
University of Ulsan
[2007]
A Study of the New Product Development Strategies for inroad into Nutraceuticals and Functional Foods Market
Kim, Hee-Jun
Sungkyunkwan University
[2015]
A Study of Influencing Factors of Behavioral Intention for Organic Food
Yoo, So-Lee
Korea Industrial Economics Association 21 (1) : 441 ~ 460
[2008]
A Review and Customer Satisfaction Studies
Lee, Yoo-Jae
Journal of Consumer Studies 11 (2) : 139 ~ 166
[2000]
A Empirical Research of Corporate Image and Purchasing Behavior
Lee, Suck-Won
Korea University
[1991]
A Effect of Product Attributes and Image Element to Customer Purchasing
Lee, Joo-Young
Sogang University
[1995]
' 선택형 컨조인트 분석을 통한 건강기능식품 속성의 소비자 선호에 관한 연구'
의 유사주제(
) 논문