물류기업과 고객의 물류서비스 품질 인지수준 차이에 관한 연구

논문상세정보
' 물류기업과 고객의 물류서비스 품질 인지수준 차이에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • csi
  • logisticsservicequality(lsq)
  • servqual
  • snowballing
  • snowballing servqual
  • 고객만족도 조사
  • 물류서비스품질
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 물류기업과 고객의 물류서비스 품질 인지수준 차이에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 택배회사의 물류서비스 품질과 관계품질 및 고객충성도 간의 영향 분석
    박정희 이상환 마케팅연구 23 (4) : 23 ~ 50 [2008]
  • 택배산업의 물류 서비스 품질과 고객충성도에 관한 연구
    탁미옥 동아대학교 경영대학원 [2013]
  • 택배부문에서 물류서비스 품질이 고객만족과 고객충성도에 미치는 영향
    서민교 물류학회지 23 (5) : 239 ~ 262 [2013]
  • 중국 인터넷 쇼핑몰에서 물류서비스 품질이 물류가치, 고객만족, 고객충성도에 미치는 영향
    윤성환 국제지역연구 15 (3) : 125 ~ 154 [2011]
  • 정기화물운송서비스품질이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구-D 社 사례를 중심으로-
    김웅진 물류학회지 23 (5) : 213 ~ 238 [2013]
  • 정기화물 운송업체의 서비스 품질요인이 고객만족에 미치는 영향에 대한 실증연구
    이영재 물류학회지 24 (1) : 43 ~ 63 [2014]
  • 아웃소싱 유형별 물류선택 기준 및 서비스 품질 비교연구
    윤석주 중앙대학교 글로벌인적자원개발대학원 [2013]
  • 소셜커머스 서비스품질이 고객만족에 미치는 영향
    최영근 산업경영시스템학회지 35 (3) : 7 ~ 15 [2012]
  • 물류서비스품질의 측정을 위한 척도개발에 관한 연구
    강기두 품질경영학회지 36 (2) : 45 ~ 58 [2008]
  • 물류서비스제공자(3PL)와 이용자간의 물류서비스 품질 인식의 차이 연구
    김혜진 대한교통학회지 25 (5) : 7 ~ 14 [2007]
  • 국내진출 글로벌 물류기업경영실태
    대한상공회의소 아시아경제 [2013]
  • 공급사슬 파트너십에서 수송이 물류서비스 품질과 장기지향성에 미치는 영향
    박민숙 한국산업정보학회논문지 12 (4) : 169 ~ 181 [2007]
  • 공급사슬 파트너십에서 물류서비스 품질 요소의 중요도 지각 차이 비교
    박민숙 경영과 정보연구 30 (2) : 113 ~ 131 [2011]
  • e-SERVQUAL: 인터넷 서비스 품질의 소비자 평가 측정 도구
    이문규 마케팅연구 17 (1) : 73 ~ 95 [2002]
  • What is the Right Supply Chain for Your Product?
    Martin, C. Harvard Business Review [1986]
  • The Management ofCustomer Contact Service Employees : An empirical investigation
    Hertline, M. Journal of Marketing 69 : 52 ~ 70 [1996]
  • TPL(Third Party Logistics)서비스 품질 측정에 관한 연구
    백일태 한국해양대학교 대학원 [2002]
  • Service Quality Dimension of Securites Brokerage Firms : What cutomers consider as important
    Lin, X. Journal of Professional Services Marketing 20 (1) : 135 ~ 145 [1999]
  • Satisfaction Analysis of Consumers and Process Improvement of Forwarding Company Using Return on Quality(ROQ) and Service Quality(SERVQUAL)
  • SPSS 통계분석강의
    김원표 사회와 통계 [2011]
  • SERVQUAL을 활용한 서비스 품질 측정 및 개선을 위한 실증분석
    엄금옥 상지대학교 대학원 [2011]
  • 박사
  • SERVQUAL : Review, Critique, ResearchAgenda
    Buttle Francis European Journal of Marketing 30 (1) : 8 ~ 32 [1996]
  • Measuring the Service Quality of Retailers Distributing Technical Products with high Service Component : An evaluation and extension
    Mehta, S.C. Journal of Professional Services Marketing 20 (2) : 33 ~ 49 [2000]
  • Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension
    Cronin, J. Joseph, Jr. Journal of Marketing 56 (3) : 56 ~ 68 [1992]
  • Measuring Service Quality in Distribution Logistics Using SERVQUAL and AHP :A Case Study in a Pharmaceutical Wholesaler in Turky
    Harika Karpuzcu University of Nottingham [2006]
  • Measuring Commuters’ Perceptions on Service Quality Using
    Kokku Randheer SERVQUAL in Public Transportation 3 (1) : 21 ~ 34 [2011]
  • Managing Effective Third Logistics relationships : What does it take?
    Sandor Boyason Journal of Business of Logistics 20 (1) : 21 ~ 40 [1999]
  • Logistics and Extended Enterprise : Benchmarks and Best Practices for the Manufacturing Professional
    Boyson John Wiley & Sons [1999]
  • Logistics Service Quality as a Segment-Customized Process
    Mentzer, John T. Journal of Marketing 65 : 82 ~ 104 [2001]
  • Lodgserv: A Service Quality Index for the Lodging Industry
    Knutson, B. Hospitality Research Journal 14 (2) : 277 ~ 284 [1990]
  • Importance and the zone of tolerance of customer expectations of fast food services
    Campos. D. F. Journal of Operations and Supply Chain Management 2 (2) : 56 ~ 71 [2009]
  • Fundamental of Marketing
    Stanton, W. J. Mcgraw – Hill Inc [1984]
  • Expectations and perceptions in airline services : An analysis using weighted SERVQUAL scores
    Fatma Pakdil Journal of Air Transportation Management 13 : 229 ~ 237 [2007]
  • Examining an Industrial Buyer’s Purchasing Liknages : a Network Model and Analysis of Organizational Buying Workflow
    Buckles, T.A. Journal of Business &Industrial Marketing 11 (6) : 74 ~ 92 [1996]
  • Empirical Assessment of the SERVQUAL Scale
    Babakus. E. Journal of Business Research 24 (3) : 253 ~ 268 [1992]
  • Emerging Perspctives on Service Marketing
    Sminth, R. American Marketing : 59 ~ 62 [1982]
  • Effect of se” ice supplier performance on satisfaction and loyalty of store managers in the fast food industry
    Stank, T. Journal of Operations Management 17 (4) : 429 ~ 447 [1999]
  • Developing a Logistics Service Quality Scale
    Mentzer, John T. Journal of Business Logistics 20 (1) : 9 ~ 32 [1999]
  • Customer Service :Meaning and Measurement
    La Londe, B.J. National Council of Physical Distribution [1976]
  • Benchmarking performance indicators for banks
    Ho, C. T. Benchmarking, An International Journal 13 (1) : 147 ~ 159 [2006]
  • An evaluation of airline service quality using the fuzzy weigthed SERVQUAL method
    Chien-Chang Chou Applied Soft Computing 11 : 2117 ~ 2128 [2011]
  • An Empirical Assessment and Application of SERVQUAL in a Mainland Chinese Department store
    Xiande Zhao Total Quality Management 13 (2) : 241 ~ 254 [2002]
  • A note on SERVQUAL reliability and validity in information system service quality measurement
    Jiang, J. J. Decision Sciences 31 (3) : 725 ~ 745 [2000]
  • A measure of service quality for retail stores : Scale development and validation
    Dabholkar, P.A. Journal of the Academy of Marketing Science 24 (1) : 3 ~ 16 [1996]
  • A conceptual model of service quality and its implications for future research
    Parasuraman A Journal of Marketing 49 : 41 ~ 50 [1985]
  • A comparative study on the perception difference of logistics service quality
    장팔선 한국SCM학회지 11 (1) : 35 ~ 46 [2011]
  • A cognitive model of the antecedents and consequence of satisfaction decisions
    Oliver, R. L. Journal of Marketing Research 17 (4) : 460 ~ 469 [1980]
  • A Servic Quality Model and its Marketing Implications
    Gronross, C. European Journal of Marketing 18 (4) : 36 ~ 44 [1984]
  • A Hybrid approach based on SERVQUAL and fuzzy TOPSIS for evaluating transportation serveice quality
    Anjali Awasthi Computers &Industrial Engineering 61 : 637 ~ 646 [2011]
  • A Comparison of the Use of Third-party Logistics Services by Large American Manufacturer
    Lieb Jounal of Business Logistics 17 : 314 ~ [1996]
  • A Comparative Analysis of International Education Satisfaction Using SERVQUAL
    Rodney Arambewela Journal of Services Research 6 : 141 ~ 163 [2006]
  • 2014년 물류시장에 대한 전문가의견 조사