신문사 통합형 플랫폼 사용의도에 영향을 미치는 요인

논문상세정보
' 신문사 통합형 플랫폼 사용의도에 영향을 미치는 요인' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공학
  • behavioral intention to use
  • integratedplatform
  • paid digital news contents
  • utaut2
  • 사용의도
  • 유료 디지털 뉴스 콘텐츠
  • 통합형 플랫폼
  • 확장된 통합기술 수용모델
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 신문사 통합형 플랫폼 사용의도에 영향을 미치는 요인' 의 참고문헌

  • 플랫폼 시대의 지상파 방송사 매체전략변화 연구
    김원 문화 더하기 콘텐츠 (2) : 35 ~ 46 [2013]
  • 포털미디어에 의한 뉴스 미디어의 기능적 대체와 미디어 레퍼토리 연구: 포털미디어 이용수준을 중심으로
    임종수 한국언론학보 51 (4) : 437 ~ 465 [2007]
  • 포털 뉴스 이용동기가 이용행위에 미치는 영향 연구: 20대 이용자를 중심으로
    조정현 사이버커뮤니케이션학보 17 (1) : 193 ~ 232 [2006]
  • 태도 및 태도변화 연구의 최근 동향 : 1985-1994
    나은영 한국심리학회지 : 사회 및 성격 8 : 3 ~ 33 [1994]
  • 커넥티드 환경에서의 콘텐츠와 플랫폼 : 1 ~ 24
    박유리 [2012]
  • 정보재 가치와 플랫폼: 양면시장을 고려한 정보재 가치논쟁의 검토
    박지웅 경제학연구 59 (1) : 95 ~ 130 [2011]
  • 정보자본주의와 인터넷 서비스 플랫폼 장치 비판
    백욱인 한국언론정보학보 65 (1) : 76 ~ 92 [2014]
  • 위기관리 영역에서 국내 PR 실무자의 소셜미디어 사용 인식과 수용에 관한 연구: UTAUT 모델 적용을 중심으로
    김정렴 광고학연구 25 (5) : 181 ~ 206 [2014]
  • 웹 2.0 멀티 플랫폼 시대에 미디어 사회문화현상의 의미에 대한 고찰
    김수철 사회과학논집 44 (2) : 67 ~ 90 [2013]
  • 온라인 쇼핑몰의 사용의도에 영향을 미치는 선행변수에 관한 통합연구: 기술수용모델(TAM)2의 확장모델
    박관희 정보시스템연구 15 (4) : 55 ~ 72 [2006]
  • 양면시장에서의 수직통합 효과 분석
    변정욱 經濟硏究 33 (1) : 1 ~ 21 [2012]
  • 신문산업에서 경품제공 전략의 경제성분석
    김대원 한국미디어경영학회 2014 봄철 정기학술대회 [2014]
  • 신문기업이 저널리즘의 정체성을 견지하며 수행할 수 있는 수익사업에 관한 연구: 현직 언론사 간부기자들의 인식을 중심으로
    김진국 한국언론정보학보 59 (3) : 162 ~ 179 [2012]
  • 스마트폰의 지속적 사용 결정요인에 관한 연구
    강재은 e-비즈니스연구 12 (3) : 27 ~ 47 [2011]
  • 스마트폰에 대한 지각특성이 스마트폰 채택의도에 미치는 영향
    김수현 한국콘텐츠학회 논문지 10 (9) : 318 ~ 326 [2010]
  • 스마트폰 헬스케어 애플리케이션 수용을 위한 주요 영향요인
    왕보람 한국콘텐츠학회 논문지 11 (10) : 396 ~ 404 [2011]
  • 스마트폰 뱅킹서비스 수용의도에 영향을 미치는 요인: 중국 사례
    김수현 한국콘텐츠학회 논문지 12 (11) : 303 ~ 312 [2012]
  • 사용자 고착을 위한 네트워크 외부성과전환비용의 측정 요인
    최재원 경영컨설팅리뷰 1 (2) : 181 ~ 193 [2010]
  • 사용성 요인이 스마트폰 사용자의 만족도와 충성도에 미치는 영향* : 사용 기간의 조절효과를 중심으로
    박지형 대한경영학회지 25 (2) : 811 ~ 831 [2012]
  • 방송․통신 융합 환경에 적합한 다중 플랫폼 융합 콘텐츠 육성 전략
    박수일 한국컴퓨터정보학회지 16 (2) : 197 ~ 202 [2008]
  • 문화콘텐츠, 정보기술 플랫폼, 그곳에서의 인문지식
    김현 철학연구 90 (90) : 63 ~ 88 [2010]
  • 무료신문의 이용동기와 만족감 분석
    김정기 한국언론학보 53 (5) : 384 ~ 405 [2009]
  • 디지털 뉴미디어 시대 신문 생존방안에 관한 연구
    박진우 동서언론 9 : 437 ~ 455 [2005]
  • 뉴미디어 플랫폼 확산이 콘텐츠 창작 및 유통시장에 미치는 영향 분석
    서병문 한국산업정보학회논문지 14 (1) : 43 ~ 55 [2009]
  • 네트워크 효과에 따른 모바일 컨텐츠 플랫폼의 경쟁전략에 관한 연구
    홍지훈 e-비즈니스연구 14 (5) : 113 ~ 130 [2013]
  • 개인성향과 미디어 이용 만족감, 즐거움 간에 세컨스크린 이용의 매개효과에 관한 연구
    이창훈 한국언론학보 58 (2) : 417 ~ 446 [2014]
  • http://news.mk.co.kr/newsRead.php?year=2014&no=1003083
  • http://dart.fss.or.kr/dsaf001/main.do?rcpNo=2014033100307
  • http://dart.fss.or.kr/dsaf001/main.do?rcpNo=20110401000577
  • http://dart.fss.or.kr/dsaf001/main.do?rcpNo =20010710000098
  • Web acceptance model(WAM) : Moderating effects of user experience
    J. A. Castaneda Information &management 44 (4) : 384 ~ 396 [2007]
  • User acceptance of information technology: Toward a unified view
    V. Venkatesh MIS Quarterly 27 (3) : 425 ~ 478 [2003]
  • Understanding undergraduate students' adoption of mobile learning model : A perspective of the extended UTAUT2
    S. Yang Journal of convergence information technology 8 (10) : 969 ~ 979 [2013]
  • UTAUT이론을 활용한u-Healthcare 이용의도에 영향을 미치는 요인
    장성희 대한경영학회 2011년도 춘계학술발표대회 발표논문집 : 280 ~ 288
  • The variable influence of audience activity on media effects
    J. J. Kim Communication Research 24 (2) : 107 ~ 135 [1997]
  • The story so far: What we know about the business of digital journalism
    B. Grueskin Columbia University Press [2013]
  • The influence of perceived ease of use and perceived usefulness on trust and intention to use mobile social software
    Richard Chinomona African journal for physical, health education, recreation, & dance 19 (2) : 258 ~ 273 [2013]
  • The future of journalism : In an age of digital media and economic uncertainty
    B. Franklin Journalism Practice 8 (5) : 469 ~ 487 [2014]
  • The effect of culture on user acceptance of information technology
    K. Bandyopadhyay Communication of the association for information systems 19 : 522 ~ 543 [2007]
  • The diffusion of innovation
    E. Rogers Free Press [1962]
  • The Scottish newspaper industry in the digital era
    M. Dekavalla Media, Culture &Society [2014]
  • The New York Times Paywall
    V. Kumar Harvard Business School Marketing Unit Case 512-077 : 512 ~ 077 [2012]
  • The Aging Newspaper: How digital technology and the millennial generation are changing the future of news, working paper
    J. F. Handorf Journalism and media studies [2013]
  • Taking"fun and games"seriously : proposing the hedonic motivation system adoption model
    B. Hammer Journal of the association for information systems 14 (11) : 617 ~ 671 [2013]
  • Social behavior and brand devotion among iPhone innovators
    E. J. M. Arruda-Filho International journal of information management 30 (6) : 475 ~ 480 [2010]
  • Salvation or folly? The promises and perils of digital paywalls
    V. Pickard Digital Journalism 2 (2) : 195 ~ 213 [2014]
  • Preservice Teachers'Acceptance of Learning Management Software : An Application of the UTAUT2 Model
    A. Raman International Education Studies 6 (7) : 157 ~ 164 [2013]
  • Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use, and User Acceptance of Information Technology
    F. D. Davis MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • Paywalls and the demand for news
    L. Chiou Information Economics and Policy 25 (2) : 61 ~ 69 [2013]
  • Paying for what was free : Lessons from the New York Times paywall
    J. E. Cook Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 15 (12) : 682 ~ 687 [2012]
  • Paid news vs free news : evolution of the WSJ. com business model from a content perspective(2010-2012)
    A. Vara-Miguel Communication & Society 27 (2) : 147 ~ 167 [2014]
  • Online drivers of consumer purchase of website airline tickets
    T. Escobar-Rodríguez Journal of Air Transport Management 32 : 58 ~ 64 [2013]
  • N-스크린 환경 하에서 신문사의 통합형 플랫폼에 대한 사용자 지불의사 연구
    김대원 경영과학 31 (4) : 93 ~ 106 [2014]
  • N-Screen 환경에서 뉴스 콘텐츠 유통 전략 및 디지털 뉴스 생태계 개선 방안연구
    김성철 [2014]
  • N-Screen 기반하에서 융합형 콘텐츠 개념과 특성에 관한 연구
    조진경 브랜드디자인학연구 9 (3) : 193 ~ 202 [2011]
  • Mobile Commerce User Acceptance Study in China : A Revised UTAUT Model
    Q. Min Tsinghua science &technology 13 (3) : 257 ~ 264 [2008]
  • Feasibility of using global positioning systems(GPS)with diverse urban adults : Before and after data on perceived acceptability, barriers, and ease of use
    S. N. Zenk Journal of physical activity & health 9 (7) : 924 ~ 934 [2012]
  • Exploring digital music online :user acceptance and adoption of online music services
    C. Martins Instituto Superior de Economia e Gestão [2013]
  • Exploring consumer adoption of proximity mobile payments
    E. Slade Journal of Strategic Marketing : 1 ~ 15 [2014]
  • Effects of User and System Characteristics on Perceived Usefulness and Perceived Ease of Use of the Web-Based Classroom Response System
    C. H. Ke Turkish online journal of educational technology 11 (3) : 128 ~ 143 [2012]
  • Dead Or Alive? The Development, Trajectory And Future Of Technology Adoption Research
    V. Venkatesh Journal Of The Association For Information Systems 8 (4) : 268 ~ 286 [2007]
  • Customer satisfaction: A meta-analysis of the empirical evidence
    Henard Szymanski Journal of Academy of Marketing Science 29 (1) : 16 ~ 35 [2001]
  • Consumer acceptance and use of information technology : extending the unified theory of acceptance and use of technology
    V. L. Venkatesh MIS Quarterly 36 (1) : 157 ~ 178 [2012]
  • Applied multiple regression, correlation analysis for the behavioral sciences
    J. Cohen LEA [1975]
  • A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions
    R. L. Oliver Journal of Marketing Research 17 (4) : 460 ~ 469 [1980]