시각장애 아동의 작업기억과 점자읽기 발달과의 관계

' 시각장애 아동의 작업기억과 점자읽기 발달과의 관계' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육과정
  • braillereading
  • childrenwithvisualimpairment
  • working memory
  • 시각장애아동
  • 작업기억
  • 점자읽기
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,614 0

0.0%

' 시각장애 아동의 작업기억과 점자읽기 발달과의 관계' 의 참고문헌

  • 작업기억훈련 프로그램이 지적장애아동의 언어이해 및 언어성 작업기억 수행에 미치는 효과
    함은선 대구대학교 대학원 [2009]
  • 언어능력과 음운인식능력의 통제에 따른 단순 언어장애유아의 작업기억 능력에 관한 연구
    안성우 언어치료연구 14 (3) : 239 ~ 253 [2005]
  • 시각장애학생과 정안학생의 국어 어휘력 비교 연구
    이해균 특수교육저널:이론과 실천 9 (1) : 251 ~ 277 [2008]
  • 시각장애 학생의 점독 속도에 관한 연구.
    임안수 시각장애연구 18 : 27 ~ 41 [2002]
  • 수준별 교육을 위한 읽기진단검사
    김윤옥 굿에듀북 [2001]
  • developmental stages of reading processes in children who are blind and sighted
    Steinman, B. A. Journal of visual impairment & blindness 100 (1) : 36 ~ 46 [2006]
  • Working memory and language : an overview
    Baddeley, A. Journal of Communication Disorders 36 : 189 ~ 208 [2003]
  • Working memory and Language
    Gathercole, S. L. Erlbaum Associates [1995]
  • Working Memory
    Baddeley, A. Science 255 : 556 ~ 559 [1992]
  • The effect of braille orthography on blind children's phonological awareness
    Dodd, B. Journal of Research in Reading 23 (1) : 1 ~ 11 [2000]
  • Selection of children with specific language deficits
    Stark, R. Journal of Speech-Hearing Disorders 46 : 114 ~ 122 [1981]
  • Relation of working memory to off-line sentence comprehension in children with specific language impairment
    Montgomery, J. Applied Psycholinguistics 21 : 117 ~ 148 [2000]
  • Phonological working memory and speech production in preschool children
    Adams, A. M. Journal of Speech and Hearing Research 38 : 403 ~ 414 [1995]
  • Phonological awareness and written word decoding
    Swank, L. K. Language, Speech, and Hearing Services in Schools 25 : 9 ~ 14 [1994]
  • Phonological Memory Deficits in Language Disordered Children: Is There a Causal Connection?
    Gathercole, S. E. Journal of Memory and Language 29 : 336 ~ 360 [1990]
  • Mental images and cognitive development of the congenitally blind
    Hall, A. Journal of Visual Impairment & Blindness 75 : 281 ~ 285 [1981]
  • Information processing by school-age children with language impairment: Evidence from a modality effect paradigm
    Gillam, R. B. Journal of Speech, Language, and Hearing Research 41 : 913 ~ 926 [1998]
  • Functional linguistic strategies of blind children
    McGinnis, A. R. Journal of Visual Impairment & Blindness 75 : 210 ~ 214 [1981]
  • Do Different Components of Working Memory Underlie Different Subgroups of Reading Disabilities?
    Swanson, H. L. Journal of Learning Disabilities 39 : 252 ~ 269 [2006]
  • BASA 초기문해
    김동일 학지사 [2011]