클러스터링 및 랭킹 기법을 활용한 트위터 인플루엔셜 추출 연구

논문상세정보
' 클러스터링 및 랭킹 기법을 활용한 트위터 인플루엔셜 추출 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공학
  • clustering
  • influential
  • ranking
  • sns
  • twitter
  • 랭킹
  • 인플루엔셜
  • 클러스터링
  • 트위터
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,208 0

0.0%

' 클러스터링 및 랭킹 기법을 활용한 트위터 인플루엔셜 추출 연구' 의 참고문헌

  • 이용자의 충족에 따른 소셜미디어 시장 내 경쟁관계에 관한 연구
    황운초 한국산업정보학회논문지 19 (2) : 105 ~ 117 [2014]
  • 스마트폰을 이용한 위치 기반 정보 공유 SNS 어플리케이션 개발
    차경애 한국산업정보학회논문지 18 (6) : 1 ~ 8 [2013]
  • Social networks that matter : Twitter under the microscope
    B. A. Huberman arXiv : 0812. 1045v1 [2008]
  • Recent Studies on Twitter in the Field of Information Retrieval
    S. Y. Park Korea Institute of Information Scientists and Engineears 27 : 25 ~ 29 [2010]
  • RankClus : Integrating Clustering with Ranking for Heterogeneous Information Network Analysis
    Yizhou Sun EDBT [2009]
  • Measuring User Influence in Twitter : The Million Follower Fallacy
    Cha. M In Proceedings of 4th International AAAI Conference on Weblogs and Social Media : 10 ~ 17 [2010]
  • K-means v/s K-medoids : A Comparative Study
    S. S. Singh National Conference on Recent Trends in Engineering &Technology [2011]
  • Influentials Ranking in Social Networks
    H. S. Park Korea Institute of Information Scientists and Engineears 28 (3) : 23 ~ 30 [2010]
  • Discovering Twitter User Group with Common Interests by Tweets
    S. H. Kim Korea Intelligent Information System Society : 129 ~ 131 [2011]