사회적 기업의 가치공동창출 행동모델의 검증

' 사회적 기업의 가치공동창출 행동모델의 검증' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • corporate trust
  • csrperception
  • csr인식
  • cultural value
  • network
  • reciprocal norm
  • social enteprise
  • value co-creation
  • 가치공동창출행동
  • 기업신뢰
  • 네트워크
  • 문화가치
  • 사회적 기업
  • 호혜적 규범
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
11,324 1

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' 사회적 기업의 가치공동창출 행동모델의 검증' 의 참고문헌

  • 한국기업 CSR활동의 공유가치활동에 관한 실증연구
    김세중 로고스경영연구 10 : 1 ~ 28 [2012]
  • 박사
  • 전환기의 평생교육:인적 자본과 사회적 자본의 만남
    구혜정 한국교육학연구 8 (2) : 275 ~ 296 [2002]
  • 소비자- 기업 가치공동창출활동의 개념화 및 척도개발에 관한 연구
    구혜경 소비자학연구 23 (1) : 193 ~ 227 [2012]
  • 서비스지배논리하에서 가치공동창출 매커니즘과 기업성과간의 관계에 대한 연구
    남기찬 Asia Pacific Journal of Information Systems 19 (4) : 177 ~ 200 [2009]
  • 사회적기업 육성을 위한 중장기 정책방향
    조영복 사회적기업연구 1 : 230 ~ 245 [2008]
  • 사회적 기업 육성을 위한우리나라법제의현황과개선법제 668 : 138 ~ 169
    김제완 [2012]
  • 사회복지사들의 사회자본 연구
    한상미 가톨릭대학교 대학원 [2007]
  • 브랜드 퍼스낼리티-브랜드 동일시-브랜드자산 모형:이용자와 비이용자간 차이에 대한 탐색적 연구
    이유재 마케팅연구 17 (3) : 1 ~ 33 [2002]
  • 기업이미지가 구성원들의 동일시 및 정서적 웰빙에 미치는 영향
    김해룡 대한경영학회지 22 (2) : 913 ~ 929 [2009]
  • 기업의 사회적 책임활동이 제품 및 기업평가에 미치는 영향: 신뢰의 매개역할을 중심으로
    이한준 마케팅연구 24 (1) : 231 ~ 250 [2009]
  • 기업의 사회적 책임에 대한 척도 개발
    김해룡 마케팅연구 20 (2) : 67 ~ 87 [2005]
  • 기업 브랜드의 메세나 활동에 대한 소비자 태도 연구 : 동일시 이론의 적용
    문달주 광고학연구 16 (3) : 83 ~ 117 [2005]
  • 기술적․기능적 고객의 역할에 의한 고객참여행동과 시민행동이 서비스 품질에 미치는 영향에 관한 연구
    서문식 마케팅관리연구 14 (4) : 91 ~ 126 [2009]
  • 구조방정식모형 분석
    김계수 한나래 출판사 [2011]
  • 고객만족을 넘어 고객가치를 경영하라
    이유재 21세기 북스 [2007]
  • 消費者의 集團主義-個人主義性向에 관한 척도개발
    윤원아 소비자학연구 11 : 1 ~ 14 [2000]
  • Why do Customer RelationshipManagement Applications Affect Customer Satisfaction?
    Mithas, S. Journal of Marketing 69 : 201 ~ 209 [2005]
  • Viable Social Enterprise : an Evaluation of Business Support of Social Enterprises
    Hines, F. Social Enterprise Journal 1 : 35 ~ 50 [2005]
  • The self and social behavior in differing cultural contexts
    Triandis, H. C. Psychological Review 96 : 506 ~ 520 [1989]
  • The contingent value of social capital
    Burt, R. S. Administrative Science Quarterly 42 : 339 ~ 365 [1997]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M Journal of Marketing 58 : 20 ~ 38 [1994]
  • The Role of Relational Information Processes and Technology Use in Customer RelationshipManagement
    Jayachandran, S. Journal of Marketing 69 : 177 ~ 192 [2005]
  • The Next Wave of Corporate Community Involvement : Corporate Social Initiatives
    Hess, D. N. CaliforniaManagement Review 44 : 110 ~ 125 [2002]
  • The Moderator-Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research : Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations
    Baron R. M. Journal of Personality and Social Psychology 51 : 1173 ~ 1182 [1986]
  • The Impact of Corporate Social Responsibility on Consumer Trust
    Pivato, S. Business Ethics : A European Review 17 : 3 ~ 12 [2008]
  • Structural Holes: The Social Structural of Competition
    Bourdieu, P Harvard University Press [1992]
  • Strategic Planning as if Ethics Mattered
    Hosmer, L. T. Strategic Management Journal 15 : 17 ~ 34 [1994]
  • Social capital in the creation of human capital"
    Coleman, J. S. American Journal of Sociology 94 : 95 ~ 120 [1988]
  • Social capital and economic development : toward a theoretical synthesis and policy framework
    Woolcock, M. Theory and Society 27 : 151 ~ 208 [1998]
  • Social Capital : Its Origins and Applications in Modern Sociology
    Portes, A. Annual Review of Sociology 22 : 1 ~ 24 [1998]
  • Social Capital
    Coleman, J. S. The World Bank [2000]
  • Relationship quality in services selling: an interpersonal influence perspective
    Crosby, L. A. Journal of Marketing 54 : 68 ~ 81 [1990]
  • On and Off the’ Net: Scales for Social Capital in an Online Era
    Williams, D. Journal of Computer-Mediated Communication 11 : 593 ~ 628 [2006]
  • Managing Service Delivery on the Internet: Facilitating Customer’s Coproduction and Citizenship Behavior in Service Organization
    Groth, M. The University of Arizona [2001]
  • Is Customer Participating in Value Creation a Double-edged Sword? Evidence from Professional Financial Services Across Cultures
    Chan, K. W. Journal of Marketing 74 : 48 ~ 64 [2010]
  • Handbook of theory and research for sociology of education
    Bourdieu, P Greenwood : 241 ~ 258 [1986]
  • Embeddedness and Immigration: Notes on The Social Determinants of Economic Action
    Portes, A. American Journal of Sociology 98 : 1320 ~ 1350 [1993]
  • Dimensions of brand personality
    Aaker, J. L Journal of Marketing Research 34 (3) : 347 ~ 356 [1997]
  • Determinants of Long-Term Orientation in Buyer-Seller Relationships
    Ganesan, S. Journal of Marketing 58 : 1 ~ 19 [1994]
  • Designing Interactive Strategy
    Normann, R. Harvard Business Review 35 (3) : 134 ~ 150 [1993]
  • Customers as Good Soldier : Examining Citizenship Behaviors in Internet Service Deliveries
    Groth, M. Journal of Management 31 : 7 ~ 27 [2005]
  • Customer participation in service production and delivery
    Kelley, S. W. Journal of Retailing 66 : 315 ~ 350 [1990]
  • Customer Voluntary Performance : Customers as Partners in Service Delivery
    Bettencourt, L. W. Journal of Retailing 73 : 383 ~ 406 [1997]
  • Customer Value Cocreation Behaior : Scale Development and Validation
    Yi, Y. Journal of Business Research 25 : 250 ~ 269 [2012]
  • Corporate Social Responsibility, Customer Satisfaction and Market Value
    Luo, X. Journal of Marketing 70 : 1 ~ 18 [2006]
  • Consumer Perception of Corporate Donations
    Dean, D. H. Journal of Advertising 32 : 91 ~ 102 [2004]
  • Connection, Trust, and Commitment:Dimensions of Co-creation?
    Randall, W. S. Journal of Stra- tegic Marketing 19 : 1 ~ 14 [2011]
  • Bowling Alone: the Collapse and Revival of the Americancommunity
    Putnam, R. D. Simon and Schuster [2000]
  • An integrative model of organizational trust
    Mayer, R. C. The Academy of Management Review 20 : 709 ~ 734 [1995]
  • A model of distributor firm and manufacturer firm working partnerships
    Anderson, J. C. Journal of Marketing 54 : 42 ~ 58 [1990]
  • A New Engagement : Political Participation, Civic Life, and the Changing American Citizen
    Zukin, C. Perspectives on Politics 12 : 379 ~ 380 [2007]
  • A Examination of the Nature of Trust in Buyerseller Relationships
    Donney P. M. Journal of Marketing 61 : 31 ~ 35 [1997]