사회적 기업 제품의 사회적 가치 평가

' 사회적 기업 제품의 사회적 가치 평가' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • anchoring
  • appeal
  • contingent valuation method(cvm)
  • involvement
  • social enterprise
  • social value
  • 관여도
  • 기준점
  • 사회적 기업
  • 사회적가치
  • 상황적가치측정법
  • 소구
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
11,351 0

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' 사회적 기업 제품의 사회적 가치 평가' 의 참고문헌

  • 환경보전 공익광고에서 소구 방향, 관여도, 자기검색도가 광고 효과에 미치는 영향
    박유식 산업과 경영 16 (1) : 105 ~ 123 [2003]
  • 터치포굿 홈페이지
  • 의류광고 관여와 소구 유형에 따른 광고효과 – 20~30대 직장여성을 중심으로
    홍병숙 한국의류학회지 23 (7) : 1040 ~ 1051 [1999]
  • 위캔쿠키 홈페이지
  • 소비자행동론
    김종의 형설출판사 [2013]
  • 소비자 행동론(제3판)
    임종원 경문사 [2010]
  • 소비자 행동론
    헨리 애쎌 한티미디어 [2009]
  • 기부 관여도, 메시지 소구방식, 자아효능감의 기부 의사 제고 효과에 관한 연구
    박장원 홍보학연구 11 (1) : 107 ~ 140 [2007]
  • 공익광고 효과 측정을 위한 탐색적 연구: 관여도, 메시지 소구방향, 내용평가, 영상평가를 중심으로
    이수범 광고학연구 25 (3) : 87 ~ 112 [2014]
  • 경제학대사전
    박진근 박영사 [2002]
  • Valuing Public Goods: the Purchase of Moral Satisfaction
    Kahneman D Knetsch J.L Journal of Environmental Economics and Management 22 : 57 ~ 70 [1992]
  • The psychology of ego involvement
    Sherif, M. John Wiley & Sons, Inc. [1965]
  • The Framing of decisions and the psychology of choice
    Tversky, A. Science 211 (30) : 453 ~ 458 [1981]
  • The Competitiveness and Business Model of Social Enterprise
    권수라 로고스경영연구 11 (3) : 1 ~ 24 [2013]
  • Social Innovation: Blurring Boundaries to Reconfigure Markets
    Maree, M. Palgrave MacMillan : 114 ~ 136 [2012]
  • Reason and Value
    Bond, E. J. Cambridge University Press [1983]
  • Pura Vida Create Good, Inc. Homepage
  • Pura Vida Coffee, Harvard Business School Multimedia Case 9-303-051
    Dailey, M. Harvard Business School Publishing [2002]
  • Power Study 사례연구 - 사회적기업의 가치 창출과 성장을 위한 파트너십 전략
    민동권 로고스경영연구 9 (2) : 110 ~ 131 [2011]
  • Multivariate data analysis, 5th ed
    Hair, J. F. Jr. Prentice-Hall International, Inc. [1998]
  • Measuring consumer involvement profiles
    Laurent, G. Journal of Marketing Research 22 (1) : 41 ~ 53 [1985]
  • Measures of Anchoring in Estimation Tasks
    Jacowitz, K. E. Personality and Social Psychology Bulletin 21 (11) : 1161 ~ 1166 [1995]
  • Handbook of Parapsychology
    White, R. A. Van Nostrand Reinhold : 273 ~ 304 [1977]
  • Further Evidence on the Consumer Involvement Profiles : Five Antecedents of Involvement
    Kapferer, J. Psychology & Marketing 10 (4) : 347 ~ 355 [1993]
  • Experimenter Effects in Behavioral Research, 2nd ed.
    Rosenthal, R. John Wiley & Sons, Inc. [1976]
  • Experimental Methods : Between-Subject and Within-Subject Design
    Charness, G. Journal of Economic Behavior & Organization 81 : 1 ~ 8 [2012]
  • Effects of Social Values of Social Enterprises on Attitudes towards Products and Purchase Intention: Implications from a Perspective of Christian Management
    류선호 로고스경영연구 11 (4) : 129 ~ 152 [2013]
  • Effects of Appeal Type and Involvement on Product Disconfirmation : A Cognitive Response Approach Through Product Trial
    Assael, H. Journal of the Academy of Marketing Science 17 (3) : 197 ~ 207 [1989]
  • Economics of the Environment: Selected Readings
    Smith, V. W. W. Norton [2000]
  • Developing Policies to Support Valuing in the Public Interest
    Julnes, G. New Directions for Evaluation 133 (1) : 109 ~ 129 [2012]
  • Contingent Valuation : A Practical Alternative when Prices Aren’t Available
    Carson, R. T. Journal of Economic Perspectives 26 (4) : 27 ~ 42 [2012]
  • Consumer value. A framework for analysis and research
    Holbrook, M. B Routledge [1999]
  • Consumer Involvement Profiles : A New and Practical Approach to Consumer Involvement
    Kapferer, J. Journal of Advertising Research 25 (6) : 48 ~ 56 [1985]