논문 : 여가,관광통행 자료 수집을 위한 방법론 연구: ICT기반 기술을 중심으로

' 논문 : 여가,관광통행 자료 수집을 위한 방법론 연구: ICT기반 기술을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • activity
  • data collection
  • gamification
  • ict
  • leisuretrips
  • tourist trips
  • 게이미피케이션
  • 관광통행
  • 여가통행
  • 여가활동
  • 자료 수집
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,472 0

0.0%

' 논문 : 여가,관광통행 자료 수집을 위한 방법론 연구: ICT기반 기술을 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국어 교육을 위한 게임화 방법론 연구
    권종산 한국게임학회 논문지 13 (1) : 61 ~ 74 [2013]
  • 통합 유아컴퓨터 교육
    유구종 서울창지사 [2005]
  • 재미진화모형을 적용한 여가체험-프로야구와 프로축구를 중심으로-
    고동우 관광레저연구 16 (2) : 85 ~ 105 [2004]
  • 재미이론(Fun Theory)에 기반한 실과 교수학습 방안 탐색
    김용익 한국실과교육학회지 26 (2) : 1 ~ 18 [2013]
  • 이동통신 매체를 활용한 도시 일상활동 분석방법 연구동향: 도시 연구에서 활용 가능성과 제약 요인
    강현수 국토연구 63 : 159 ~ 179 [2009]
  • 여가⋅관광통행의 연구동향과 쟁점: 자료의 수집 및 분석
    장윤정 관광연구저널 28 (9) : 65 ~ 84 [2014]
  • 몰입(flow)경험이 만족도에 미치는 영향 : 드라마촬영지 관광객 중심으로
    유재경 관광연구저널 21 (1) : 389 ~ 400 [2007]
  • 모바일 관광을 위한 위치 기반 서비스 기술
    이근상 한국지리정보학회지 16 (3) : 1 ~ 11 [2013]
  • 레저의 흥미를 유발하는 심리적 요인 분석을 위한 고찰 -Multiple Intelligence Theory를 중심으로-
    김채송 관광연구저널 25 (5) : 211 ~ 225 [2011]
  • http://www.waag.org/realtime
  • Urban structure and travel behavior : Experiences from Empirical Research in Norway and Denmark
    Naess, P. European Journal of Transport and Infrastructure 2 : 155 ~ 178 [2003]
  • The Quantified Traveler: Travel Feedback Meets the Cloud to Change Behavior. Journal of Intelligent Transportation Systems: Technology
    Jariyasunant, J. Planning, and Operations 18 (4) : 1 ~ 16 [2014]
  • The Evolving Self
    Csikszentmihalyi, M. Harper & Row [1993]
  • Structure of Leisure Travel : Temporal and Spatial Variability
    Schlich, R. Transport Reviews 24 (2) : 219 ~ 237 [2004]
  • Social networks, mobility biographies, and travel : survey challenges
    Axhausen, K. W. Environment and Planning B : Planning and Design 35 : 981 ~ 996 [2008]
  • Smartphone-assisted Travel Survey : A Smart way for Transport Planning
    Safi, H. 32nd Conference of Australia Institutes of Transport Research Proceedings [2012]
  • Researching Travel Behavior and Adaptability : Using a Virtual Reality Role-Playing Game
    Watcharasukam, M. Simulation & Gaming 42 (1) : 100 ~ 117 [2010]
  • Reality Mining : Sensing Complex Social Systems
    Eagle, N. Personal and Ubiquitous Computing 10 (4) : 255 ~ 268 [2006]
  • PBL에 나타난 재미에 관한 질적 연구
    정준환 경희대학교 대학원 [2012]
  • Mobility Styles and Travel Behavior : Application of a Lifestyle Approach to Leisure Travel
    Lanzendorf, M. Transportation Research Record 1807 : 163 ~ 173 [2002]
  • MICE 참가자의 재미(Fun) 요인이 참가만족과 감정적 반응에 미치는 영향
    여호근 관광레저연구 24 (2) : 137 ~ 155 [2012]
  • Location Based Services—New Challenges for Planning and Public Administration?
    Ahas R. Futures 37 (6) : 547 ~ 561 [2005]
  • Leisure mobility styles in Swiss conurbations : construction and empirical analysis
    Ohnmacht, T. Transportation 36 (2) : 243 ~ 265 [2009]
  • Interactive and Gaming Techniques to Improve Surveys-Session
    Dean, E. Evaluating New Frontiers in Public Opinion and Social Research-AAPOR 67th Annual Conference [2012]
  • Future Mobility Survey Experience in Developing a Smartphone-Based Travel Survey in Singapore
    Cottrill, C. D. Transportation 2354 : 59 ~ 67 [2013]
  • Freedom to Be. A New Sociology of Leisure
    Kelly, J. R. Macmillan [1987]
  • FarmVill invades the real world
    Popkin, H. NBC [2010]
  • Destination choice modeling of leisure trip Monitoring and Management of visitor flow in recreational and protect area
    Simma, A. Conference Proceedings ed by A. Arnberger : 150 ~ 158 [2002]
  • Beyond boredom and anxiety
    Csikszentmihalyi, M. Jossey-Bass [1975]
  • Automating Mode Detection for Travel Behavior Analysis by Using Global Positioning Systems enabled Mobile Phones and Neural Networks
    Gonzalez, P. A. Intelligent Transport Syste 4 : 37 ~ 49 [2010]
  • Amsterdam Real Time
    Polak E. Waag Society [2002]
  • Accessibility and intraurban travel
    Hanson, S. Environment and Planning A 19 (6) : 735 ~ 748 [1987]