동료의 대면 피드백과 익명 피드백이 대학생의 영작문 수정에 미치는 영향 탐구

논문상세정보
' 동료의 대면 피드백과 익명 피드백이 대학생의 영작문 수정에 미치는 영향 탐구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • anonymous feedback
  • face-to-facefeedback
  • peer feedback
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
110 1

0.0%

' 동료의 대면 피드백과 익명 피드백이 대학생의 영작문 수정에 미치는 영향 탐구' 의 참고문헌

  • 한국 대학생의 영작문 활동 시 나타나는 동료피드백의 양상 및 이에 대한 인식
    이지연 현대영어교육 11 (3) : 134 ~ 161 [2010]
  • 포트폴리오와 동료피드백을 결합시킨 대학 교양 영작문 수업 운영 사례 연구
    변지현 영어영문학21 26 (1) : 203 ~ 232 [2013]
  • 영작문에서의 대면평가와 익명평가의 비교 연구
    이호 영어학 9 (3) : 403 ~ 427 [2009]
  • 박사
  • 동료 오류 수정 양상
    김영서 영어교육 51 (2) : 125 ~ 147 [1996]
  • What goes on in a learner's mind in self and peer ratings in EFL writing contexts?
    Lee, H. Studies in English Education 12 (2) : 86 ~ 86 [2007]
  • Using peer feedback in the ESL writing class
    Rollinson, P. ELT Journal 59 (1) : 23 ~ 30 [2005]
  • The effects of trained peer review on EFL students’ revision types and writing quality
    Min, H. Journal of Second Language Writing 15 (2) : 118 ~ 141 [2006]
  • Students' perceptions of rubric-referenced peer feedback on EFL writing : A longitudinal inquiry
    Wang, W. Assessing Writing 19 : 80 ~ 96 [2014]
  • Skill level based cooperative peer feedback in EFL writing students
    Ryoo, M. Journal of Asia TEFL 9 (1) : 95 ~ 131 [2012]
  • Second language writing
    Hyland, K. Cambridge University Press [2003]
  • Revision behaviors in a peer-reviewed multi-draft writing context
    류호열 영어교과교육 12 (2) : 195 ~ 215 [2013]
  • Response to student writing : Implications for second language students
    Ferris, D. Lawrence Erlbaum [2003]
  • Learners' roles in a peer feedback task: Do they view themselves as writers or reviewers?
    Wakabayashi, R. Journal of Asia TEFL 10 (3) : 31 ~ 57 [2013]
  • Is training student reviewers worth its while? A study of how training influences the quality of students' feedback and writing
    Rahimi, M. Language Teaching Research 17 (1) : 67 ~ 89 [2013]
  • How anonymity affects feedback in the peer review process
    Silver, R. KOTESOL Proceedings 2010 : 299 ~ 308 [2010]
  • Feedback on EFL Writing: Teacher, Peer, and Self-review
    강동호 Foreign Languages Education 15 (1) : 1 ~ 22 [2008]
  • Examining Attitudes of Korean EFL Learners toward Peer Review
    조윤경 새한영어영문학 48 (1) : 207 ~ 236 [2006]
  • A comparison of anonymous versus identifiable e-peer review on college student writing performance and the extent of critical feedback
    Lu, R. Journal of Interactive Online Learning 6 (2) : 100 ~ 115 [2007]