자동차 브랜드 가치와 인구통계학적요인의 상호작용에 대한 연구 : 미국내 자동차 모델과 거래조건 선택의계층적 의사결정 사례를 중심으로

장광필 2015년
논문상세정보
' 자동차 브랜드 가치와 인구통계학적요인의 상호작용에 대한 연구 : 미국내 자동차 모델과 거래조건 선택의계층적 의사결정 사례를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • automobile transaction data
  • brand value
  • demographic factors
  • imc
  • nested logit model
  • 내포된 로짓 모형
  • 브랜드 가치
  • 인구통계학적 변수
  • 자동차 거래자료
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,481 0

0.0%

' 자동차 브랜드 가치와 인구통계학적요인의 상호작용에 대한 연구 : 미국내 자동차 모델과 거래조건 선택의계층적 의사결정 사례를 중심으로' 의 참고문헌

  • 자동차 시장 내 최적의 리베이트 수준 결정을 위한 계층 베이즈 분산구성 모형
    장광필 마케팅연구 25 (3) : 119 ~ 135 [2010]
  • 신차와 중고차간 프로모션의 상호작용에 대한 연구
    장광필 아시아마케팅저널 14 (1) : 83 ~ 98 [2012]
  • 신차 출시로 인하여 중고차 가격에 나타나는 대체효과와 브랜드자산 강화효과에 관한실증적 연구
    박찬수 마케팅연구 13 (2) : 39 ~ 51 [1998]
  • 고려상표군을 반영한 자동차 시장구조 분석모형
    장광필 마케팅연구 18 (2) : 53 ~ 67 [2003]
  • 가격 내생성을 반영한 자동차 선택모형
    장광필 마케팅연구 25 (3) : 51 ~ 69 [2010]
  • ustomer-Oriented Approaches to Identifying Product-Markets
    Day, George S. Journal of Marketing 43 (Fall) : 8 ~ 19 [1979]
  • Simultaneous Approach to Market Segmentation and Market Structuring
    Grover, Rajiv Journal of Marketing Research 24 : 139 ~ 153 [1987]
  • Reference Effects of Price and Promotion on Brand Choice Behavior
    Lattin, James M. Journal of Marketing Research 26 : 299 ~ 310 [1989]
  • New Car Sales and Used Car Stocks: A Model of the Automobile Market
    Berkovec, J. Rand Journal of Economics 16 (2) : 195 ~ 214 [1985]
  • Modelling the Choice of Residential Location. Spatial Interaction Theory and Residential Location
    McFadden, Daniel North-Holland [1978]
  • Modeling and Testing Structured Markets: A Nested Logit Approach
    Kannan, P. K. Marketing Science 10 (Winter) : 58 ~ 82 [1991]
  • Modeling Preference and Structural Heterogeneity in Consumer Choice
    Kamakura, Wagner Marketing Science 15 (2) : 152 ~ 172 [1996]
  • Markov Chain Monte Carlo Models of Consideration Set and Parameter Heterogeneity
    Chiang, Jeongwen Journal of Econometrics 89 (1-2) : 223 ~ 248 [1999]
  • Making the Cut: Modeling and Analyzing Choice Set Restriction in Scanner Panel Data
    Siddarth, S. Journal of Marketi ng R esearch 32 : 255 ~ 266 [1995]
  • Limited Choice Sets, Local Price Response, and Implied Measures of Price Competition
    Bronnenberg, Bart J. Journal of Marketing Research 33 : 163 ~ 173 [1996]
  • Heterogeneous Logit Model Implications for Brand Positioning
    Chintagunta, Pradeep Journal of Marketing Research 31 : 304 ~ 311 [1994]
  • A Nested Logit Model of Product and Transaction-Type Choice for Planning Automakers’ Pricing and Promotions
    Silva-Risso, Jorge Marketing Science 27 (4) : 545 ~ 566 [2008]
  • A Factor-Analytic Model for Representing the Market Structure in Panel Data
    Elrod, Terry Journal of Marketing Research : 1 ~ 16 [1995]
  • A Dynamic Analysis of Market Structure Based on Panel Data
    Erdem, Tulin Marketing Science 15 (4) : 359 ~ 378 [1996]