광고 창의성 평가요인의 상대적 중요도 분석 : AHP의 적용

논문상세정보
' 광고 창의성 평가요인의 상대적 중요도 분석 : AHP의 적용' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • ad creativity
  • analytic hierarchy process(ahp)
  • evaluation factors
  • relative importance
  • 계층분석과정(ahp)
  • 광고 창의성
  • 상대적 중요도
  • 평가요인
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 광고 창의성 평가요인의 상대적 중요도 분석 : AHP의 적용' 의 참고문헌

  • 현대광고입문
    이견실 나남 [1996]
  • 텔레비전 광고의 창의성 척도개발과 타당화
    김병희 광고학연구 19 (2) : 7 ~ 42 [2008]
  • 크리에이티브 평가의 쟁점과 연구 방향: 평가자의 직관보다 객관적 근거 필요해
    김병희 광고정보 : 34 ~ 37 [2006]
  • 크리에이티브 요소를 통한 계층적 광고효과 모델에 관한 실증 연구
    문달주 광고연구 64 (64) : 109 ~ 137 [2004]
  • 창의적 광고의 심리학적 메커니즘
    성영신 한국광고학회 2002 연차학술대회 논문집 : 60 ~ 70 [2002]
  • 창의성 척도개발에 관한 이론적 논의
    김병희 한국광고홍보학보 8 (1) : 28 ~ 66 [2006]
  • 인터넷 광고매체로서의 웹 포털 사이트 선정 평가모형 구축 및 적용 : 계층분석과정(AHP)의 활용
    김봉철 광고학연구 23 (6) : 29 ~ 51 [2012]
  • 융합시대 수용자 복지 구성 가치와 정책 참여자의 상대적 중요도 인식 연구
    정영주 한국언론학보 54 (5) : 423 ~ 450 [2010]
  • 뉴스 프로그램 선택요인의 상대적 중요도 및 우선순위 분석: 계층분석과정을 중심으로
    최명일 미디어 경제와 문화 11 (4) : 7 ~ 46 [2013]
  • 네트워크 분석적 의사결정
    조근태 동현출판사 [2003]
  • 광고에 대한 평가요인의 효과에 관한 연구
    유창조 광고학연구 11 (1) : 35 ~ 51 [2000]
  • 광고 크리에이티비티의 개념적 의미와중요성에 대한 재 고찰
    이철영 한국광고학회 연차학술대회 발표 논문집 : 144 ~ 149 [1999]
  • 광고 창의성의 개념 분석
    김병희 광고학연구 13 (4) : 47 ~ 69 [2002]
  • 광고 창의성에 관한 현상학적 연구
    김병희 광고연구 55 : 183 ~ 207 [2002]
  • 광고 창의성 평가에 대한 광고주, 광고 제작자, 소비자 간의 상호인식 연구: 상호지향성 모델의 확장 적용
    김봉철 광고학연구 25 (1) : 179 ~ 201 [2014]
  • 광고 창의성 측정을 위한 척도개발과 타당성 검증
    김병희 광고학연구 17 (2) : 7 ~ 41 [2006]
  • 박사
  • 광고 창의성 인식과 광고태도에 미치는 반복노출과 자기해석의 효과 연구
    안은미 광고연구 91 (91) : 123 ~ 152 [2011]
  • ‘Search widely, choose wisely’ : A proposal for linking judgemental decisionmaking and creative problem-solving approaches
    Proudlove, N. Creativity and Innovation Management 7 (2) : 73 ~ 82 [1998]
  • Using an Analytic Hierarchy Process in Advertising Creativity
    Davies, M. A. P. Creative and Innovation Management 9 (2) : 100 ~ 108 [2000]
  • The magical number seven, plus or minus two : some limits on our capacity for processing information
    Miller, G. A. Psychological Review 63 (2) : 81 ~ 97 [1956]
  • The impact of advertising creativity on the hierarchy of effects
    Smith, R. E. Journal of Advertising 37 (4) : 47 ~ 61 [2008]
  • The creative edge
    Miller, W. Addison-Wesley, Reading [1987]
  • The analytic hierarchy process : planning, priority setting, resource allocation
    Saaty, T. L. RWS Publications [1980]
  • The Young & Rubicam traveling creative workshop
    Norins, H. Prentice-Hall, Inc [1990]
  • The Development of a Measure to Viewers' Judgments of the Creativity of an Advertisement : A Preliminary Study
    Haberland, G. S. Advances in Consumer Research 19 (1) : 817 ~ 825 [1992]
  • The Definition and Measurement of Creativity: What Do We Know?
    El-Murad, J. Journal of Advertising Research 44 (2) : 188 ~ 201 [2004]
  • The Art of Writing Advertising:Conversations with Masters of Craft
    Higgins, D. NTC Business Books [1965]
  • The Analytic Hierarchy Process
    Saaty, T. L. McGraw Hill [1980]
  • Role-Based Models of Advertising Creation and Production
    Hirschman, E. C. Journal of Advertising 18 (4) : 42 ~ 53 [1989]
  • Recall and Persuasion: Does Creative Advertising Matter?
    Till, B. D. Journal of Advertising 34 (3) : 47 ~ 57 [2005]
  • Ogilvy on Asvertising
    Ogilvy, D. Crown Publishing [1983]
  • Model, methods, concepts & applications of the analytic hierarchy process
    Saaty, T. L. Kluwer Academic Publishers [2001]
  • Mass media research: An introduction
    Wimmer, R. D. Wadsworth Publishing Company [2000]
  • Irrational reactions to negative outcomes : Evidence for two conceptual systems
    Epstein, S. Journal of Personality and Social Psychology 62 : 328 ~ 339 [1992]
  • Investing in creativity : Evaluation, coaction, and surveillance
    Sternberg, R. J. American Psychologist 51 : 677 ~ 688 [1996]
  • Handbook of Gifted Education
    Callahan, C. M. Allyn & Bacon [1991]
  • Exploring the Dimensions of Ad Creativity
    Ang, S. H. Psychology and Marketing 17 (10) : 835 ~ 854 [2000]
  • Defying the crowd: Cultivating creativity in a culture of conformity
    Sternberg, R. J. Free Press [1995]
  • Defining the necessary components of creativity, effective ads
    Rossister, J. R. Journal of Advertising Research 34 (3) : 19 ~ 32 [2008]
  • Creativity vs. Effectiveness? An Integrating Classification for Advertising
    Kover, A. J. Journal of Advertising Research 35 (6) : 29 ~ 40 [1995]
  • Creativity in Advertising : A Janusian Perspective
    Blasko, V. J. Journal of Advertising 15 (4) : 43 ~ 50 [1986]
  • Creativity : The X factor in advertising theory
    White, G. E. Journal of Advertising 1 : 28 ~ 32 [1972]
  • Creative in advertising : Creativity in the journal of advertising
    Zinkhan, G. M. Journal of Advertising 22 (2) : 1 ~ 3 [1993]
  • Copywriters’ Implicit Theories of Communication : An Exploration
    Kover, A. J. Journal of Consumer Research 21 (4) : 596 ~ 611 [1995]
  • Assessing Viewer Judgment of Advertisements and Vehicles : Scale Development and Validation
    Feltham, T. S. Advances in Consumer Research 21 : 531 ~ 535 [1994]
  • Assessing Advertising Creativity Using the Creative Product Semantic Scale
    White, A. Journal of Advertising Research 41 (6) : 27 ~ 34 [2001]
  • Applied Imagination
    Osborn, A. F. Scribners [1993]
  • An investment theory of creativity and it's development
    Sternberg, R. J. Human Development 34 : 1 ~ 32 [1991]
  • An audience of one: The art of creating advertising for oneself
    Walston, C. F. Proceedings of the 1990 American Academy of Advertising : RC29 ~ RC34 [1990]
  • An analytic approach to marketing decisions
    Dyer, R. F. Englewood Cliffs [1991]
  • Advertising’s Crisis of Confidence
    Jones, J. P. Marketing Management 2 (1) : 15 ~ 24 [1994]
  • Advertising creative : Techniques for generating ideas
    Marra, J. L. Prentice-Hall, Inc [1990]
  • Advertising Creativity : A Review and Empirical Investigation of External Evaluation, Cognitive Style and Self-Perceptions of Creativity
    Klebba, J. M. Journal of Current Issues and Research in Advertising 17 (2) : 33 ~ 52 [1995]
  • A multicriteria decision model application for managing group decisions
    Davies, M. A. P. The Journal of the Operational Research Society 45 (1) : 47 ~ 58 [1994]
  • 360° of Creative Risk : An Agency Theory Perspective
    West, D. C. Journal of Advertising Research 39 (1) : 39 ~ 50 [1999]
  • (Un)Structured creativity in information systems organizations. NIS Quarterly, December
    Couger, J. D. NIS Quarterly : 375 ~ 397 [1993]