호텔 조리종사원이 인지한 감성리더십이 임파워먼트, 신뢰 및 혁신행동에 미치는 영향

논문상세정보
' 호텔 조리종사원이 인지한 감성리더십이 임파워먼트, 신뢰 및 혁신행동에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • emotional leadership
  • empowerment
  • innovative behavior
  • trust
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,271 1

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' 호텔 조리종사원이 인지한 감성리더십이 임파워먼트, 신뢰 및 혁신행동에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔조직성격과 직무특성이 조직유효성에 미치는 영향 연구 - 집단효능감의 매개효과 중심으로-
    박은숙 관광경영연구 16 (1) : 43 ~ 71 [2012]
  • 호텔기업의 리더십 및 문화가 시장지향성, 종사원 고객지향성에 미치는 영향
    김봉관 마케팅관리연구 13 (1) : 1 ~ 22 [2008]
  • 호텔 웨딩․컨벤션 물리적서비스환경이 고객의 감정반응을 통한 행동의도에 관한 연구
    이준재 관광연구 24 (3) : 261 ~ 280 [2009]
  • 호텔 연회․컨벤션 관리자의 감성리더십과 구성원에피키시, 팀시민행동 관계연구
    이준재 관광레저연구 21 (4) : 389 ~ 406 [2009]
  • 호텔 식음료부문 상사의 리더십이 종사자의 조직시민행동 및 직무성과에 미치는 영향에 관한 연구
    하동현 관광연구 22 (4) : 189 ~ 206 [2008]
  • 현장훈련과 조직성과의 관계에서 현장훈련교사 역량 및 지원제도의 조절효과 : 충청지역 중심으로
    조세형 직업교육연구 29 (2) : 171 ~ 188 [2010]
  • 핵심자기평가와 혁신행동과의 관계에서 셀프리더십의 매개효과에 관한 연구
    김해룡 대한경영학회지 21 (5) : 1831 ~ 1857 [2008]
  • 학교장의 감성적 리더십과 임파워먼트가 학교 조직효과성에 미치는 영향 분석
    신재흡 한국교원교육연구 27 (4) : 47 ~ 70 [2010]
  • 테마 파크 종사원들의 변혁적 리더십, 혁신행동, 조직몰입간의 관계
    김정훈 관광연구저널 25 (2) : 233 ~ 254 [2011]
  • 중다목표관점에서의 성취목표지향성이 예비유아교사의 자기조절학습에 미치는 영향
    한민경 아동교육 18 (2) : 235 ~ 251 [2009]
  • 조직혁신 과정에서 사회정치적 지원, 조직지원인식, 혁신행동의 관계
    설홍수 조직과 인사관리연구 30 (3) : 60 ~ 82 [2006]
  • 조직구성원이 인지한 CEO의 감성리더십과 조직유효성의 관계에서 신뢰의 조절효과- 중소기업 CEO를 중심으로 -
    박동수 대한경영학회지 22 (5) : 2741 ~ 2768 [2009]
  • 조직공정성과 혁신행동간의 관계에 대한 심리적 임파워먼트의 매개효과
    송정수 인적자원관리연구 15 (3) : 63 ~ 87 [2008]
  • 임파워링 리더십과 직무열의의 관계에 대한 연구 - 자기효능감과 의미감의 매개효과를 중심으로 -
    예지은 대한경영학회지 26 (2) : 435 ~ 452 [2013]
  • 상사의 서번트 리더십이 리더효과에 미치는 영향-호텔기업을 중심으로-
    윤대균 관광연구 20 (1) : 137 ~ 153 [2005]
  • 리더의 감성리더쉽이 구성원의 조직헌신성과 임파워먼트에 미치는 영향 - 전북지역 고등학교 교원을 대상으로 -
    김주안 경영교육연구 27 (1) : 316 ~ 335 [2012]
  • 경찰관리자의 리더십유형과 임파워먼트에 관한 연구 - 경찰서장과 중간관리자의 리더십을 중심으로
    김학범 한국치안행정논집 7 (4) : 27 ~ 51 [2011]
  • Working with emotional intelligence
    Goleman D Bantam [1998]
  • When a thousand flowers bloom : structural, collective, and social conditions for innovation in organization
    Kanter E Research in Organizational Behavior 10 : 169 ~ 211 [1988]
  • Turning points in the development of male servant leader
    Boyer GB The fielding Institute helping professions [1999]
  • Trust: Making and breaking cooperative relations
    Gambetta D Basil Blackwell : 213 ~ 237 [1988]
  • Transformational and transactional leaderships, empowerment climate, and innovation performance : A multi level analysis in the Chinese context
    Si S. European Journal of Work and Organizational Psychology 21 (2) : 299 ~ 320 [2012]
  • Transformational Leader Behaviors and Their Effects on Followers'Trust in Leader, Satisfaction and Organizational Citizenship Behaviors
    Podsakoff PM. The Leadership Quarterly 1 : 1990 ~ [1990]
  • Toward the differentiation of trust in supervisor & trust in organization genetic
    Tan HH. Social & General psychology Monographs 126 (2) : 241 ~ 260 [2000]
  • Toward a theory of innovation
    Down GW. Innovation research and public policy : 75 ~ 100 [1980]
  • The role of emotional intelligence and trust: emotional leadership and organizational effectiveness : 763 ~ 786
    Kang HL [2009]
  • The relationships between principal's emotional leadership
    Lee MR Chungnam National University [2007]
  • The relationship of subordinate's characteristics, leader-member exchange and innovative behavior
    You HJ Hanyang University [2006]
  • The influence of leadership. individual attributes, and climate on innovative behavior : a model of individual innovation in the workplace
    Scott S. Academy of Management Journal 37 : 580 ~ 607 [1994]
  • The empowerment process : integrating theory and practice
    Conger JA. Academy of Management Review 13 (3) : 471 ~ 482 [1988]
  • The effects of leader and follower emotional intelligence on performance and attitude : an exploratory study
    Wong CS. The Leadership Quarterly 13 : 243 ~ 274 [2002]
  • The design of an integrated model and the generation of propositions on organizational innovation
    Choi MK. Korean Academic Society of Business Administration 27 (5) : 1331 ~ 1360 [1999]
  • The connection between legendary customer service and a world-class workplace
    Stew LJ GPTW Conference. L. A 4 (14) : 24 ~ 32 [2010]
  • The commitment trust theory of relationship marketing
    Morgan RM. Journal of Marketing 58 : 20 ~ 38 [1994]
  • The change masters
    Kanter R Simon & Schuster [1983]
  • Stress, appraisal and coping
    Lazarus RS. Springer [1984]
  • Social foundations of thought and action : a social cognitive theory
    Bandura.A Prentice-Hall [1986]
  • Service with a smile : emotional contagion in the service encounter
    Pugh SD The Academy of Management Journal 44 (5) : 1018 ~ 1102 [2001]
  • Self-leadership skills and innovative behavior at work
    Carmeli A. International Journal of Manpower 27 (1) : 75 ~ 90 [2006]
  • Relationships between providers and users of market research: the dynamics of trust within and between organization
    Moorman C. Journal of Marketing Research 29 (3) : 314 ~ 328 [1992]
  • Putting creativity to work : leader influences on subordinate creativity
    Redmond MR. Organizational Behavior and Human Decision Processes 55 : 120 ~ 151 [1993]
  • Psychological empowerment in the work place : dimensions measurement and validation
    Spreitzer GM Academy of Management Journal 38 : 1442 ~ 1465 [1995]
  • Primal leadership
    Goleman D Harvard business school press [2002]
  • Not so different after all : a cross-discipline view of trust
    Rousseau DM. Academy of Management Review 23 : 393 ~ 404 [1998]
  • Leading from within : the effects of recognition and personality on transformational leadership behavior
    Rubin RS. Academy of Management Journal 48 (5) : 845 ~ 858 [2005]
  • Individual emotion in working organizations
    Rafarli A. social science information 40 (1) : 95 ~ 123 [2001]
  • Impact of leadership style and emotions on subordinate performance
    McColl-Kennedy JR. The Leadership Quarterly 13 (5) : 545 ~ 559 [2002]
  • From transactional to transformational leadership : learning to share the vision
    Bass BM organizational dynamics 18 : 19 ~ 31 [1990]
  • Explaining how survivors respond to downsizing : the role of trust empowerment, justice and work redesign
    Mishra AK. Academy of Management Review 23 : 567 ~ 588 [1998]
  • Executive EQ : emotional intelligence in leadership and organizations
    Cooper RK. Grosset/Putnam [1997]
  • Emotional intelligence and emotional leadership
    Caruso DR. Kravis-de Roulet Leadership Conference, 9th, Claremont McKenna Coll [2002]
  • Emotion in the workplace : the neglect of organizational behavior
    Muchinsky PM Journal of Organizational Behavior 21 : 801 ~ 805 [2000]
  • Creating a culture of trust, love, innovation & collaboration
    Mackey J Great Place to Work Conference 3 (28) [2012]
  • Cognitive elements of empowerment : An interpretive model of intrinsic task motivation
    Thomas KW. Academy of Management Review 15 (4) : 666 ~ 681 [1990]
  • Clean evidence on peer effects
    Falk A. Journal of Labor Economics 24 (1) : 39 ~ 54 [2006]
  • Affect and cognition-based trust as foundation for inter personal cooperation in organizations
    McAllister DJ Academy of Management Journal 38 : 24 ~ 59 [1995]
  • Academic Standards and Basic Skills in Higher Education : Empowerment of the Student and the Teacher
    Foy JR College student journal 28 (3) : 275 ~ [1994]
  • A study on the impact of job stress on innovative behavior
    Kim YJ Kyungnam University [2005]
  • A model of creativity and innovation in organizations, M. Staw & L. L. Cummings(Eds)
    Amabile TM Research in Organizational Behavior 10 : 123 ~ 130 [1988]
  • A great place to work : what makes some employers so good
    Levering R a great place to work institute [2000]