직장인의 분노가 이직의도에 미치는 영향

' 직장인의 분노가 이직의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • anger
  • employee
  • organizational support
  • turn over intention
  • 분노
  • 이직의도
  • 조직지원
  • 직장인
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
13,024 1

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' 직장인의 분노가 이직의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 휴먼케어 서비스 종사자의 직무특성 하위요인이 직무긴장과 이직의도에 미치는 영향
    최석봉 인적자원관리연구 20 (4) : 137 ~ 156 [2013]
  • 팀정서 풍토의 선행요인 및 결과: 다수준적 접근
    박동건 한국심리학회 연차학술대회발표 논문집 [2005]
  • 콜센터 근로자의 감정노동과 감정소진 및 이직의도의 관계에 대한 연구
    이수연 한국콘텐츠학회 논문지 8 (4) : 197 ~ 210 [2008]
  • 직장인 이직율 올해 15.8%
  • 직장인 73%, ‘억울해도 표현 못해 속병 앓아’
  • 직장 유연성이 신입사원급 직장인들의 이직의도와 혁신적 업무행동에 미치는 영향: 일-성장 균형, 조직지원인식의 매개 효과 및 셀프 리더십의 조절 효과를 중심으로
    정현선 한국심리학회지: 산업 및 조직 26 (1) : 149 ~ 176 [2013]
  • 직장 내 집단따돌림이 자살생각에 미치는 영향: 우울, 직무만족의 조절효과 중심으로
    윤명숙 정신보건과 사회사업 41 (3) : 34 ~ 62 [2013]
  • 조직지원인식, 직무만족, 전환비용과 이직의도의관계: 생명보험 모집종사자를 대상으로
    김문석 인적자원개발연구 14 (2) : 1 ~ 26 [2011]
  • 조직정치와 조직시민행동, 직무긴장, 이직의도와 관계 및 조 직지원 인식의 매개효과
    김미선 배성현 조직과 인사관리연구 34 (2) : 1 ~ 30 [2009]
  • 조직 장면에서의 분노, 불안, 우울 정서-정서 간 유발 상황과 대처방식의 차이 및 정서의 조절과 심리적 안녕, 직무 효과 간의 관계
    이주일 한국심리학회지: 산업 및 조직 16 (3) : 19 ~ 58 [2003]
  • 조직 내 부정적인 행태들과 구성원의 이직의도 간 관계에서 상사-부하 교환관계의 질과 조직지원인식의 조절효과에 관한 연구
    강광석 상업교육연구 26 (2) : 155 ~ 181 [2012]
  • 자활실무자 직무만족 및 이직의도 연구
    이인재 한국사회복지행정학 14 (2) : 1 ~ 25 [2012]
  • 사회적 훼방행동이 이직의도 및 맥락수행에 미치는 영향: 부정정서의 매개 효과 검증
    남기은 사회과학연구 25 (2) : 399 ~ 418 [2014]
  • 사회복지사의 이직의도에 미치는 영향요인에 관한 연구
    양점도 복지행정논총 22 (1) : 177 ~ 197 [2012]
  • 사회복지사의 보상인식과 이직의도와의 관계 : 광주광역시와 전라남도 지역의 사회복지기관을 중심으로
    설진화 한국사회복지조사연구 25 : 171 ~ 201 [2010]
  • 분노사고 척도 개발과 타당화 연구: 일차적 분노사고와 이차적 분노사고
    서수균 Korean Journal of Clinical Psychology 24 (1) : 187 ~ 206 [2005]
  • 노인일자리사업 실무자의 직무관련 요인이 이직의도에 미치는 영향
    김욱 한국지역사회복지학 (37) : 305 ~ 332 [2011]
  • 근속연수별 평균연령의 변화와 시사점 : 97 ~ 100
  • 군(軍) 초급간부의 직무만족, 직무스트레스, 분노표현, 우울, 무망감이 자살생각에 미치는 영향
    박승일 한국심리학회지: 상담 및 심리치료 26 (2) : 545 ~ 571 [2014]
  • 고객의 언어폭력이 컨택센타 상담사의 분노, 소진, 이직의도에 미치는 영향
    남유신 Tourism Research 39 (2) : 17 ~ 39 [2014]
  • 감정노동과 조직시민행동간 조직지원의 조절효과
    한진환 인적자원관리연구 19 (2) : 83 ~ 102 [2012]
  • 간호사의 특성분노 및 분노표현이 직무만족, 조직몰입, 조직성과에 미치는 영향
    이원희 간호행정학회지 15 (4) : 539 ~ 549 [2009]
  • 가을우울증 앓는 직장인 89% 이직, 퇴사 고민도
  • Workplace harassment, active coping, and alcohol-related outcomes
    Richman, J. A. Journal of Substance Abuse 13 (3) : 347 ~ 366 [2001]
  • Work motivation in organizational behavior
    Pinder, C. C. Prentice Hall [1998]
  • Turnover intentions and voluntary turnover:The moderating roles of self-monitoring, locus of control, proactive personality, and risk aversion
    Allen, D. G. Journal of Applied Psychology 90 : 980 ~ 990 [2005]
  • The role of p erceived organizational support and supportive human resource practices in the turnover process
    Allen, D. G. Journal of Management 29 : 9 ~ 18 [2003]
  • The reasons for turnover of information systems personnel
    Siegel, S. R. Information & Management 23 (6) : 321 ~ 330 [1992]
  • The impact of perceived organizational support on the relationship between boundary spanner role stress and work outcomes
    Stamper, C. L. Journal of Management 29 : 569 ~ 588 [2003]
  • The effects of occupational characteristics on the experience and expression of anger in the workplace
    Sloan, M. M. Work and Occupations 31 (1) : 38 ~ 72 [2004]
  • The Measurement and Antecedents of Affective. Continuance and Normative Commitment to the Organization
    Allen, N. J. Journal of Occupational Psychology 63 : 1 ~ 18 [1990]
  • Stress, Appraisal and Coping
    Larzarus, R. S. Mcgraw Hill [1984]
  • Satisfaction and behavior
    Lawler, E. E. McGraw Hill [1983]
  • Professional turnover: The case for nurses
    Price, J. L. Journal for Continuing Education Professionals in Health Sciences 3 (2) : 97 ~ 99 [1983]
  • Principles and practice of structural equation modeling
    Kline, R. B. The Guilford Press [2005]
  • Perceived supervisor support: Contributions to perceived organizational support and employe retention
    Eisenberger, R. Journal of Applied Psychology 87 (3) : 565 ~ 573 [2002]
  • Perceived organizational support:A review of the literature
    Rhoades, L. Journal of Applied Psychology 87 (4) : 698 ~ 714 [2002]
  • Perceived organizational support and employee diligence, commitment and innovation
    Eisenberger, R. Journal of Applied Psychology 75 (1) : 51 ~ 59 [1990]
  • Perceived organi-zational support
    Eisenberger, R. Journal of Applied Psychology 71 (3) : 50 ~ 507 [1986]
  • Passion and reason: Making sense of our emotions
    Lazarus, R. S. Oxford university Press [1994]
  • Multiple regression : Testing and interpreting interaction
    Aiken, L. S. Sage [1991]
  • Issues of anger in the workplace: Do gender and gender role matter?
    Gianakos, I. The Career Development Quarterly 51 : 155 ~ 171 [2002]
  • Intermediate linkages in the relationship between job satisfaction and employee turnover
    Mobley, W. H. Journal of Applied Psychology 62 : 237 ~ 240 [1977]
  • Exploring relationships among anger, perceived organizational support, and workplace outcomes
    O'Neill, O. Journal of Occupational Health Psychology 14 (3) : 318 ~ 333 [2009]
  • Employee Turnover: Causes, Consequences, and Control Reading
    Mobley, W. H. Adison-Wesley [1982]
  • Cognitive behavioral interventions:Theory, research and procedures
    Novaco, R. W. Academic Press [1979]
  • Cause of employee turnover: A test of Mobley, Griffeth, Hand and Meglino model
    Michaels, C. E. Journal of Applied Psychology 67 : 53 ~ 59 [1982]
  • Assesment of state and trait anxiety: Conceptual and methodological issues
    Spielberger, C. D. The Southern Psychologist 2 (4) : 6 ~ 16 [1985]
  • Anger in the workplace: An emotion script approach to anger episodes between workers and their superiors, co-workers and subordinates
    Fitness, J. Journal of Organizational Behavior 21 (2) : 147 ~ 162 [2000]
  • Anger and Aggression: An Essay on Emotion
    Averill, J. Springer-Verlag [1982]
  • A unified model of turnover from organizations
    Bluedorn, A. C. Human Relations 35 : 135 ~ 153 [1982]
  • A test of basic assumptions of affective events theory (AET) in call centre work
    Wegge, J. British Journal of Management 17 (3) : 237 ~ 254 [2006]