즐거움이 과연 조직성과에 긍정적인 영향을 미칠까?

' 즐거움이 과연 조직성과에 긍정적인 영향을 미칠까?' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • consumercooperative
  • continuedrelationship
  • enjoymentofparticipation
  • loyalty
  • 관계지속성
  • 생활협동조합
  • 참여즐거움
  • 충성도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 즐거움이 과연 조직성과에 긍정적인 영향을 미칠까?' 의 참고문헌

  • 한국생협운동의 발전을 위한 참여 연구
    강상빈 지역사회발전학회 논문집 31 (3) : 1 ~ 9 [2006]
  • 한국 소비자생활협동조합 이사회의 특성에 관한 실증연구 -iCOOP 소비자활동연합회 사례를 중심으로-
    김아영 한국협동조합연구 31 (1) : 27 ~ 55 [2013]
  • 친환경농산물 소비자의 구매동기 분석을 통한 윤리적 소비 행동 사례연구
    홍연금 소비문화연구 11 (3) : 23 ~ 42 [2008]
  • 축제 매력성이 만족과 지역이미지에 미치는 영향 연구 -안성 바우덕이 축제를 중심으로-
    천민호 한국콘텐츠학회 논문지 13 (12) : 1017 ~ 1025 [2013]
  • 박사
  • 조직변화를 위한 신인사전략 - 서울대학교 생활협동조합 -
    신철호 Korea Business Review 13 (2) : 47 ~ 82 [2009]
  • 제3부문의 가치 발견과 활성화 전략: 생활협동조합을 중심으로
    이도형 정부학연구 16 (1) : 181 ~ 214 [2010]
  • 의료생활협동조합의 전개와 지역사회복지적 의미
    유수현 월간복지동향 49 : 14 ~ 18 [2002]
  • 웹사이트의 매력성과 고객의 정서적 몰입에 대한 플로우의 매개적 영향 - 인터넷 쇼핑몰에서의 의류구매행동을 중심으로 -
    강성주 통상정보연구 10 (2) : 63 ~ 87 [2008]
  • 영화의 태도에 영향을 미치는 동감과 감정이입의 드라마적 요인에 관한 연구
    최낙환 소비자학연구 20 (3) : 243 ~ 271 [2009]
  • 박사
  • 소비자생활협동조합의 자본구조 결정요인에 관한 연구
    서진선 한국협동조합연구 31 (2) : 67 ~ 95 [2013]
  • 소비자생활협동조합의 성과와 과제
    장원석 한국협동조합의 연구 27 (1) : 179 ~ 201 [2009]
  • 박사
  • 소비자생활협동조합에 대한 독점금지법 적용의 문제점 - 보이콧(Boycott) 행위를 중심으로 -
    오승한 비교사법 14 (2) : 285 ~ 318 [2007]
  • 소매전문점에서의 관계마케팅요인과 관계품질 그리고 점포충성도와의 관계
    박명호 유통연구 11 (4) : 97 ~ 124 [2006]
  • 서비스고객의 개인가치와 서비스접점 특성이고객참여행위에 미치는 영향
    김정섭 김지환 윤만희 마케팅관리연구 10 (1) : 139 ~ 163 [2005]
  • 서비스 산업에서의 고객참여 측정도구 개발: PARTICQUAL
    서문식 안진우 마케팅연구 23 (4) : 105 ~ 135 [2008]
  • 생활협동조합의 성과와 과제에 관한 연구
    손홍길 우석대학교 대학원 [2013]
  • 생활협동조합 내부고객만족도 결정요인에 대한 실증적 연구
    김병섭 중부대학교 대학원 [2007]
  • 생활협동의 경제적 역할 분석 44 (1) : 179 ~ 196
    이금노 [2013]
  • 생협 조합원의 형태 및 특성 분석 25 (2) : 297 ~ 335
    조완형 [2007]
  • 생협 이용 소비자의 친환경농산물 만족도 분석
    이상호 한국지역경제연구 9 (3) : 101 ~ 115 [2011]
  • 상품의 패션성과 광고모델 매력도 유형의 적합성에 대한 연구
    이지현 상품학연구 26 (1) : 93 ~ 103 [2008]
  • 매장 내 물리적 환경이 소비자 반응에 미치는 영향: 호혜성 지각의 매개역할
    홍성준 상품학연구 27 (4) : 121 ~ 133 [2009]
  • 대학 내 생활협동조합의 효율화 방안- 조선대학교생활협동조합을 중심으로 -
    노상채 산업경제연구 15 (6) : 6 ~ 76 [2002]
  • 고객참여의도에 인지된 즐거움과 유용성이 미치는 영향 : Regulatory FIt의 설득효과를 중심으로 2010 (10) : 207 ~ 220
    이유재 [2010]
  • 경북대 생활협동조합 연구
    장흥섭 경북대학교 소비조합 : 114 ~ 115 [2001]
  • ‘즐거움’은 지지적 정서 표현을 유발한다
    임낭연 감성과학 16 (2) : 221 ~ 234 [2013]
  • sources of enjoyment for youth athletes
    Scanlan, T. K. Pediatric Exercise Science 5 : 275 ~ 285 [1993]
  • Work and/or Fun: Measuring Hedonic and Utilitarian Shopping Value
    Babin, Barry Journal of Consumer Research 20 : 644 ~ 656 [1994]
  • Whence Consumer Loyalty?
    Oliver, Richard L. Journal of Marketing : 33 ~ 44 [1999]
  • What is beautiful is good
    Dion, K. Journal of personality and social psychology 24 (3) : 285 ~ [1972]
  • Using PLS path modeling for assessing hierarchical construct models:guidelines and empirical llustration
    Wetzels, M. Management Information Systems Quarterly 33 (1) : 11 ~ [2009]
  • Understanding Consumer Culture : Contributions Practicing Anthropogists
    Amould, Eric, J. Advances in Cinsumer Research 29 : 361 ~ 362 [2002]
  • Trust as an instance of asymmetrical reciprocity: an ethics perspective on corporate brand management
    Gustafsson, C. Business Ethics: A European Review 14 (2) : 142 ~ 150 [2005]
  • The use of partial least squares path modeling in international marketing
    Henseler, J. Advances in international marketing 20 : 277 ~ 319 [2009]
  • The partial least squares approach to structural equation modeling
    Chin, W. W. Modern methods for business research 295 (2) : 295 ~ 336 [1998]
  • The impact of need for social affiliation and consumer relationship proneness on behavioural intentions: an empirical study in a hairdresser's context
    Bloemer, J. Journal of Retailing and Consumer Services 10 (4) : 231 ~ 240 [2003]
  • The Impact of Physically Attractive Models on Advertisement Evaluations
    Backer, Michael J. Journal of Marketing Research 14 : 538 ~ 555 [1997]
  • The Impact of Celebrity Spokespersons' Perceived Image on Consumer's Intention to Purchase
    Ohanian Roobina Journal of Advertising Research : 46 ~ 54 [1991]
  • Sources of Youth Sport Enjoyment: A Developmental Analysis
    McCarthy, Paul Psychology of Sport and Exercise 9 (2) : 142 ~ 156 [2008]
  • Source Effects in Purchase Decisions : The Impact of Physical Attractiveness and Accent of Salesperson
    DeShields, Jr. W. International Journal of Research in Marketing 13 : 89 ~ 101 [1996]
  • Smart PLS
  • Service Marketing in a Changing Environment
    Silpakit, Patriya American Marketing Association : 117 ~ 121 [1985]
  • Selected Effects of Sales Person Sex and Attractiveness in Direct Mail Advertisements
    Caballero, Marjorie J. Journal of Marketing 48 : 94 ~ 100 [1984]
  • Role of physical attractiveness in impression formation
    Miller, A. G. Psychonomic Science 19 (4) : 241 ~ 243 [1970]
  • Reciprocity and responsibility reactions to prior help
    Berkowitz Goranson Goranson, R. E. Journal of Personality and Social Psychology 3 (2) : 227 ~ [1966]
  • Psychometric methods
    Nunnally, J. McGraw [1967]
  • Physical Attractiveness of the Celebrity Endorser : A Social Adaptation Perspective
    Kahle, L. R. Journal of consumer research : 954 ~ 961 [1985]
  • PLS path modeling: A software review
    Temme, D. [2006]
  • PLS path modeling
    Tenenhaus, M. Computational statistics &data analysis 48 (1) : 159 ~ 205 [2005]
  • Multivariate Analysis of Brand Loyalty for Major Household Appliances
    Newman, J. W. Journal of marketing research : 404 ~ 409 [1973]
  • Interpersonal attraction
    Berscheid E. Addison-Wesley Publ, co [1978]
  • Interpersonal Relations: A Theory of Interdependence
    Kelley, H. H. Wiley : 341 ~ [1978]
  • Industrial Marketing Strategy
    Weber, F, E NEW YORK [1992]
  • Giving Firms an “E” for Effect : Consumer Responses to High Effect Firms
    Morales, Andrea C. Journal of Consumer Research 31 : 806 ~ 812 [2005]
  • Flow and the Psychology of Discovery and Invention
    Csikszentmilhalyi, Mihaly HarperPerennial [1997]
  • External search effort : An investigation across several product categories
    Beatty, S. E. Journal of consumer research : 83 ~ 95 [1987]
  • Evaluation structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 : 39 ~ 50 [1981]
  • Do Customers and Emlioyees Enjoy Service Participation? : Synergistic Effects of Self- and Other-Efficacy
    Yim, Chan, Lam Journal of Marketing 76 : 21 ~ 140 [2012]
  • Differentiation Through Customer Involvement in Production of Deliver
    Song, Jae H Journal of Consumer Marketing 10 (2) : 4 ~ 12 [1993]
  • Developments in Marketing Science
    Dabholkar, P. Academy of Marketing Science : 483 ~ 487 [1990]
  • Customer participation in service production: An empirical assessment of the influence of realistic service previews
    Faranda, W. T. Arizona State University [1994]
  • Customer contributions and roles in service delivery
    Bitner, M. J. International journal of service industry management 8 (3) : 193 ~ 205 [1997]
  • Customer Contributions to Quality: A Different View of the Customer-Oriented Firm
    Lengick-Hall, C. Academy of Management Review 21 (3) : 791 ~ 824 [1996]
  • Customer Co-Creation of Service Outcomes: Effects of Locus of Causality Distributions
    Hubbert, A. R. Arizona State University [1995]
  • Clients as ‘Partial’ Employees: Role Development in Client Participation
    Mills, P. K. Academy of Management Review 11 (4) : 726 ~ 735 [1986]
  • Beyond Boredom and Anxiety
    Csikszentmilhalyi, Mihaly Jossey-Bass [1975]
  • An empirical investigation of the factors affecting data warehousing uccess
    Wixom, B. H. MIS quarterly : 17 ~ 41 [2001]
  • A partial least squares latent variable modeling approach for measuring interaction effects : Results from a monte carlo simulation study and an electronic-mail emotion/adoption study
    Chin, W. W. Information systems research 14 (2) : 189 ~ 217 [2003]
  • A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions
    Oliver, Richard L. Journal of Marketing Research 17 : 460 ~ 469 [1980]
  • <논문 > 한국 생활협동조합의 특성
    정은미 농촌경제 29 (3) : 1 ~ 18 [2006]