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증권회사의 지속적 사용의도 결정요인에 관한 연구: 신뢰도 및 고객 만족도의 조절효과를 중심으로
이한우
하규수
2015년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이한우
하규수
주제어
Continuoususe
customer satisfaction
reliability
Securities company
service quality
참고문헌( 28)
유사주제 논문( 2,419)
customer satisfaction 830건
reliability 807건
service quality 772건
continuoususe 10건
인용/피인용
증권회사의 지속적 사용의도 결정요인에 관한 연구: 신 ...
' 증권회사의 지속적 사용의도 결정요인에 관한 연구: 신뢰도 및 고객 만족도의 조절효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
continuoususe
customer satisfaction
reliability
securities company
service quality
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
2,422
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
continuoususe
11
0
0.0%
customer satisfaction
831
0
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reliability
808
0
0.0%
securities company
1
0
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service quality
773
0
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계
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* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
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' 증권회사의 지속적 사용의도 결정요인에 관한 연구: 신뢰도 및 고객 만족도의 조절효과를 중심으로'
의 참고문헌
증권회사 홈트레이딩 시스템(HTS)의 서비스 품질과 고객만족에 관한 연구
장대성
한국컴퓨터정보학회논문지 17 (7) : 175 ~ 184
[2012]
온라인 서비스 품질이 만족에 미치는 영향에 관한 연구 -증권사 HTS를 중심으로-
최원근
소비문화연구 11 (3) : 171 ~ 190
[2008]
보험산업 신뢰도제고 방안에 관한 연구
이순재
보험금융연구 18 (3) : 5 ~ 30
[2007]
리더십 유형이 신뢰의 역할에 따라 조직성과에 미치는 영향 - 증권회사를 중심으로 -
여인길
대한경영학회지 18 (2) : 557 ~ 581
[2005]
레스토랑의 서비스품질이 고객유지와 구전에 미치는 영향: 관 계적 요인의 매개효과를 중심으로
한상린
마케팅관리연구 9 (1) : 29 ~ 46
[2004]
금융위기 전후 증권회사의 이익조정에 관한 연구
한성욱
국제회계연구 (42) : 289 ~ 308
[2012]
금융민감도와 이자율을 반영한 서비스품질이 은행고객의 만족과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
최창복
한국항공경영학회지 6 (3) : 123 ~ 148
[2008]
구매자의 고객리뷰와 판매기업의 신뢰도가 구매의도에 미치는 영향: 온라인 여행상품을 중심으로
이현규
경영교육연구 (55) : 201 ~ 219
[2009]
Understanding information systems continuance: An expectation-confimation model
A. Bhattacherjee
MIS Quaterly 25 (3) : 351 ~ 370
The influence of source credibility on communication effectiveness
C. I. Hovland
[1951]
The change in environment of domestic financial industry and the counterplan
Y. R. Park
[2014]
The Influence of Hotel Banquet Reservation Staff's Job Ability and Role on the Organization Performance
H. G. Sim
Kyonggi University
[2007]
The Effect of HTS Service Quality on Relationship Quality and Customer Loyalty
Y. S. Song
Jeju University
[2012]
Suffering securities companies lay off 2,000 last year
W. B. Go
The Seoul Finance, 2014.03.06
[2014]
Selection of Factors for the Success and Proposal of Evaluation Model for the Securities HTS 3 (1) : 141 ~ 160
H. N. Moon
[2002]
Proceedings of IEEE international conference on systems, Man and cybernetics : 10 ~ 12
W. C. Lin
[2005]
New trends in financial investment, 50s being aggressive while 30s play it safe
H. S. Kim
Maeil Business News, 2014.07.28
[2014]
Measuring service quality: A reexamination and extension
J. J. Conin
Journal of marketing 56 : 56 ~ 68
[1992]
Market Segmentation Based on the Determinants of Purchasing On-line Travel Products
H. S. Park
Journal of Tourism 25 (1) : 101 ~ 116
[2001]
Major changes in financial firm profit ranks. 3 of the top 5 are new
J. A. Yoon
CEO Score Daily
[2013]
Major changes in financial firm profit ranks
J, W, Lee
Hankyung Magazine
[2014]
Implications of the United States Securities industry change process
W. J. Han
LG Weekly Economic : 31 ~ 35
[2002]
Effect of Private Banker's Characteristics on Sales Behavior in the Korean Securities Industry: Considering the Moderating Effect of Organizational Support System
J. Y. Shin
Hoseo University
[2014]
An Impact of HTS Quality of Securities Companies on Customer Loyalty
D. G. Lee
Hoseo University
[2010]
A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
Richard L. Oliver
Journal of Marketing Research 17 (4) : 460 ~ 469
[1980]
A Study on the Service Quality of Social Commerce
F. Wei
The Korea Society of Management information Systems 1 : 1086 ~ 1091
[2012]
A Study on the Improvement of Financial Product Development Process through the analysis of Service Quality by the Characteristics of Customers
K. N. Choi
Konkuk University
[2012]
A Conceptual Model of Service Quality and It's Implications for Future Research
A. Parasuraman
Journal of Marketing 49 (4) : 41 ~
[1985]
' 증권회사의 지속적 사용의도 결정요인에 관한 연구: 신뢰도 및 고객 만족도의 조절효과를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문