증권회사의 지속적 사용의도 결정요인에 관한 연구: 신뢰도 및 고객 만족도의 조절효과를 중심으로

' 증권회사의 지속적 사용의도 결정요인에 관한 연구: 신뢰도 및 고객 만족도의 조절효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • continuoususe
  • customer satisfaction
  • reliability
  • securities company
  • service quality
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 증권회사의 지속적 사용의도 결정요인에 관한 연구: 신뢰도 및 고객 만족도의 조절효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 증권회사 홈트레이딩 시스템(HTS)의 서비스 품질과 고객만족에 관한 연구
    장대성 한국컴퓨터정보학회논문지 17 (7) : 175 ~ 184 [2012]
  • 온라인 서비스 품질이 만족에 미치는 영향에 관한 연구 -증권사 HTS를 중심으로-
    최원근 소비문화연구 11 (3) : 171 ~ 190 [2008]
  • 보험산업 신뢰도제고 방안에 관한 연구
    이순재 보험금융연구 18 (3) : 5 ~ 30 [2007]
  • 리더십 유형이 신뢰의 역할에 따라 조직성과에 미치는 영향 - 증권회사를 중심으로 -
    여인길 대한경영학회지 18 (2) : 557 ~ 581 [2005]
  • 금융위기 전후 증권회사의 이익조정에 관한 연구
    한성욱 국제회계연구 (42) : 289 ~ 308 [2012]
  • 금융민감도와 이자율을 반영한 서비스품질이 은행고객의 만족과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    최창복 한국항공경영학회지 6 (3) : 123 ~ 148 [2008]
  • 구매자의 고객리뷰와 판매기업의 신뢰도가 구매의도에 미치는 영향: 온라인 여행상품을 중심으로
    이현규 경영교육연구 (55) : 201 ~ 219 [2009]
  • Understanding information systems continuance: An expectation-confimation model
    A. Bhattacherjee MIS Quaterly 25 (3) : 351 ~ 370
  • The influence of source credibility on communication effectiveness
  • The change in environment of domestic financial industry and the counterplan
    Y. R. Park [2014]
  • The Influence of Hotel Banquet Reservation Staff's Job Ability and Role on the Organization Performance
    H. G. Sim Kyonggi University [2007]
  • The Effect of HTS Service Quality on Relationship Quality and Customer Loyalty
    Y. S. Song Jeju University [2012]
  • Suffering securities companies lay off 2,000 last year
    W. B. Go The Seoul Finance, 2014.03.06 [2014]
  • Selection of Factors for the Success and Proposal of Evaluation Model for the Securities HTS 3 (1) : 141 ~ 160
    H. N. Moon [2002]
  • Proceedings of IEEE international conference on systems, Man and cybernetics : 10 ~ 12
    W. C. Lin [2005]
  • New trends in financial investment, 50s being aggressive while 30s play it safe
    H. S. Kim Maeil Business News, 2014.07.28 [2014]
  • Measuring service quality: A reexamination and extension
    J. J. Conin Journal of marketing 56 : 56 ~ 68 [1992]
  • Market Segmentation Based on the Determinants of Purchasing On-line Travel Products
    H. S. Park Journal of Tourism 25 (1) : 101 ~ 116 [2001]
  • Major changes in financial firm profit ranks. 3 of the top 5 are new
    J. A. Yoon CEO Score Daily [2013]
  • Major changes in financial firm profit ranks
    J, W, Lee Hankyung Magazine [2014]
  • Implications of the United States Securities industry change process
    W. J. Han LG Weekly Economic : 31 ~ 35 [2002]
  • Effect of Private Banker's Characteristics on Sales Behavior in the Korean Securities Industry: Considering the Moderating Effect of Organizational Support System
    J. Y. Shin Hoseo University [2014]
  • An Impact of HTS Quality of Securities Companies on Customer Loyalty
    D. G. Lee Hoseo University [2010]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
    Richard L. Oliver Journal of Marketing Research 17 (4) : 460 ~ 469 [1980]
  • A Study on the Service Quality of Social Commerce
    F. Wei The Korea Society of Management information Systems 1 : 1086 ~ 1091 [2012]
  • A Study on the Improvement of Financial Product Development Process through the analysis of Service Quality by the Characteristics of Customers
    K. N. Choi Konkuk University [2012]
  • A Conceptual Model of Service Quality and It's Implications for Future Research
    A. Parasuraman Journal of Marketing 49 (4) : 41 ~ [1985]