브랜드의 기능적 이미지와 상징적 이미지의 역할

' 브랜드의 기능적 이미지와 상징적 이미지의 역할' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • behavioral commitment
  • brand image
  • emotionalcommitment
  • functionalimagesymbolicimage
  • trust
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,934 0

0.0%

' 브랜드의 기능적 이미지와 상징적 이미지의 역할' 의 참고문헌

  • 한·일 대학생 소비자의 소비가치, 브랜드동일시와 소비자-브랜드 관계 연구: 유명브랜드를 중심으로
    박배진 소비자학연구 17 (4) : 113 ~ 143 [2006]
  • 팀 동일시와 관여도가 스포츠 스폰서십 효과에 미치는영향: 무드와 각성의 매개효과를 중심으로
    신성연 윤성욱 광고학연구 22 (5) : 25 ~ 47 [2011]
  • 소비자의 브랜드 몰입에 관한 연구: 감정적, 행동적 몰입을 중심으로
    최순화 한국심리학회지: 소비자·광고 9 (1) : 45 ~ 67 [2008]
  • 소비자신뢰와구매단계별식품안전추구행동에대한연구
    이영희 소비문화연구 14 (1) : 5 ~ 26 [2011]
  • 브랜드 신뢰 경험의 구성 요소와 브랜드 신뢰,브랜드 태도의 관계 분석
    김기범 차영란 허영호 광고학연구 17 (3) : 107 ~ 124 [2006]
  • Use of structural equation modeling in counseling psychology research
    Ruth E. Fassinger Journal of Counseling Psychology 34 (4) : 425 ~ 436 [1987]
  • Toward a Sociology of Consumption
    Francesco M. Nicosia Journal of Consumer Research 3 (2) : 65 ~ 75 [1976]
  • The Structure of Commitment in Exchange
    Gregory T. Gundlach Journal of Marketing 59 (1) : 78 ~ 92 [1995]
  • The Structural Relationship of Brand Image, Brand Trust, and Brand Loyalty
    G. S. Ahn The Korean Journal of Advertising 69 : 115 ~ 137 [2005]
  • The Effect of Relational Constructs on Customer Referrals and Number of Services Purchased from a Multiservice Provider: Does Age of Relationship Matter?
    P. C. Verhoef Journal of the Academy of Marketing Science 30 (3) : 202 ~ 216 [2002]
  • The Commitment-Trust theory of relationship marketing
    R. M. Morgan Journal of Marketing 58 (7) : 20 ~ 38 [1994]
  • The Chain of Effects from Brand Trust and Brand Affect to Brand Performance: The Role of Brand Loyalty
    Arjun Chaudhuri Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • Strategic Brand Concept-Image Management
    C. W. Park Journal of Marketing 50 (10) : 135 ~ 145 [1986]
  • Relationship marketing activities, commitment, and membership behaviors in professional associations
    Thomas W. Gruen Journal of Marketing 64 (3) : 34 ~ 49 [2000]
  • Measuring Brand Equity : Strategic Market Management
    D. A. Aaker John Wiley and Sons. inc [1992]
  • Identifying Brand Image Dimensionality and Measuring the Degree of Brand Globalization: A Cross-National Study
    Ming H. Hsieh Journal of International Marketing 10 (2) : 46 ~ 67 [2002]
  • How to repair customer trust after negative publicity: The roles of competence, integrity, benevolence, and forgiveness
    Eunju Ko Psychology and Marketing 26 (7) : 572 ~ 589 [2009]
  • Development and Validation of a Brand Trust Scale
    B. L. Delgado International Journal of Marketing Research 45 (1) : 35 ~ 53 [2003]
  • Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity
    Kevin Lane Keller Journal of Marketing 57 (1) : 1 ~ 17 [1993]