도시 브랜드 증거를 통한 방문객의 브랜드 개발 과정 탐색

' 도시 브랜드 증거를 통한 방문객의 브랜드 개발 과정 탐색' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • brand commitment
  • branddevelopment
  • brandevidence
  • city brand
  • cityinnovativeness
  • miceindustry
  • mice산업
  • 도시 혁신성
  • 도시브랜드
  • 브랜드 개발
  • 브랜드 몰입
  • 브랜드증거
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 도시 브랜드 증거를 통한 방문객의 브랜드 개발 과정 탐색' 의 참고문헌

  • 호텔종사원의 리더십 유형이 조직몰입, 조직시민행동에 미치는 영향
    고호석 한국콘텐츠학회 논문지 9 (9) : 346 ~ 358 [2009]
  • 호텔산업에서의 브랜드 증거의 선행변수와 결과변수에 관한 연구 : 마케팅 커뮤니케이션과 브랜드 태도를 중심으로
    하동현 광고연구 (81) : 330 ~ 355 [2008]
  • 호텔기업의 서비스혁신 성공요인이 직무몰입 및 서비스 제공 행동에 미치는 영향 - 성격유형의 조절효과를 중심으로 -
    김준영 관광연구 27 (6) : 409 ~ 430 [2013]
  • 호텔 브랜드 증거 구성요인이 브랜드 가치와 브랜드 판단에 미치는 영향
    하동현 대한경영학회지 23 (1) : 65 ~ 84 [2010]
  • 패밀리 레스토랑에서의 브랜드 증거가 감정, 브랜드 만족 및 고객애호도에 미치는 영향
    전귀연 한국식품조리과학회지 25 (2) : 206 ~ 218 [2009]
  • 판매촉진이 가격공정성, 브랜드가치, 브랜드 이미지, 및 브랜드 애호도에 미치는 영향
    전귀연 관광연구 25 (3) : 183 ~ 198 [2010]
  • 컨벤션센터의 서비스스케이프와 참가자 만족, 행동의도와의영향관계- 2012창원컨벤션센터(CECO)를 중심으로 -
    선종갑 관광연구 28 (5) : 91 ~ 109 [2013]
  • 커피전문점의 서비스 접점에서 고객의 행동, 직원의 감정변화 및 서비스 제공수준의 영향관계 연구
    정유경 관광연구저널 27 (3) : 189 ~ 208 [2013]
  • 제품 편익이 브랜드 애착과 브랜드 몰입에 미치는 영향: 제품유형과 자기감시성의 조절적 효과
    안광호 임미화 소비자학연구 19 (1) : 169 ~ 189 [2008]
  • 스포츠센터의 핵심서비스품질, 관계혜택, 대안매력도, 전환비용, 고객만족 및 재이용의도의 관계
    추나영 한국스포츠산업경영학회지 16 (6) : 59 ~ 71 [2011]
  • 서비스 고객충성도 형성과정에서 기업이미지의 매개역할
    황병일 광고연구 (62) : 133 ~ 160 [2004]
  • 부산시 도시브랜드전략에 관한 탐색적 고찰
    윤지영 브랜드디자인학연구 10 (4) : 91 ~ 104 [2012]
  • 부산광역시 도시브랜드 3개년 기본계획
  • 벡스코
  • 베이비부머 세대 레스토랑 고객의 웰빙인지도 및 진취적 기업평가에 영향을 주는 유형적/무형적 단서 고찰 - 쾌락주의의 조절효과와 함께 -
    이환의 관광학연구 36 (8) : 185 ~ 205 [2012]
  • 도시브랜드 심벌의 제작의도와 표현의 정체성에 관한 연구 - 의미구조 모형에 근거하여 -
    최영조 한국디자인포럼 (34) : 393 ~ 402 [2012]
  • 도시 이미지 제고를 위한 도시브랜드 디자인 연구: 서울의 브랜드를중심으로 3 (2) : 61 ~ 85
    주지수 [2005]
  • 관광도시 문화자원의 도시브랜드개성, 관계품질, 충성도에 미치는 영향
    김정희 감성과학 13 (4) : 741 ~ 752 [2010]
  • 골프장의 브랜드 증거가 고객행동에 미치는 영향
    임인수 한국스포츠학회 10 (1) : 1 ~ 16 [2012]
  • What is this thing called service?
    Johns, N. European Journal of Marketing 33 (9/10) : 958 ~ 973 [1999]
  • UIA
  • The effects of service brand dimensions on brand loyalty
    Krystallis, A. Journal of Retailing and Consumer Services 21 : 139 ~ 147 [2014]
  • The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance : the role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. Journal of Marketing 65 : 81 ~ 93 [2001]
  • The Effect of Store Name, Brand Name and Price Discounts on Consumers' Evaluations Purchase Intentions
    Grewal, D. Journal of Retailing 74 (3) : 331 ~ 352 [1998]
  • The Antecedents and Consequences of Brand Citizenship Behavior
    Porricelli, M. S. Nova Southeastern University [2012]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Servicescapes: The Impact of Physical surroundings on Customers and Employee
    Bitner, M. J. Journal of Marketing 56 (2) : 57 ~ 71 [1992]
  • Service Branding : Consumer Verdicts on Service Brands
    Grace, D. Journal of Retailing and Consumer Services 12 : 125 ~ 139 [2005]
  • Relationships among Service Quality, Firm Innovativeness, Perceived Price Fairness, and Information Costs Saved in the Hotel Industry
    황진수 호텔경영학연구 23 (5) : 103 ~ 118 [2014]
  • Price, Brand Name, and Product Composition Characteristics as Determinants of Perceived Quality
    Jacoby, J. Journal of Applied Psychology 55 (6) : 570 ~ 579 [1971]
  • Organizational Commitment and Psychological Attachment: The Effects of Compliance, Identification, and Internalization on Prosocial Behavior
    O'Relly Ⅲ, C. Journal of Applied Psychology 71 (3) : 492 ~ 499 [1986]
  • New Products Management
    Crawford, C. M. Irwin/McGraw-Hill [2010]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Pearson Prentice Hall [1995]
  • Marketing for Hospitality and Tourism
    Kotler, P. Pearson [1996]
  • Key determinants of internal brand management success: An exploratory empirical analysis
    Burmann, C. Brand Management 16 (4) : 264 ~ 284 [2009]
  • Innovation, market orientation, and organizational learning: An integration and empirical examination
    Hurley, R. F. Journal of Marketing 62 : 42 ~ 54 [1998]
  • How does product program innovativeness affect customer satisfaction? A comparison of goods and service
    Stock, R. M. Journal of the Academic Marketing Science 39 : 813 ~ 827 [2011]
  • How d-oes perceived firm innovativeness affect the consumer?
    Kunz, W. Journal of Business Research 64 : 816 ~ 822 [2011]
  • Gender Differences in the Impact of Core and Relational Aspects of Service on the Evaluation of Service
    Iacobucci, D. Journal of Consumer Psychology 2 (3) : 257 ~ 286 [1993]
  • Extrinsic and intrinsic cue effects on perceptions of store brand quality
    Richardson, P. S. Journal of Marketing 58 : 28 ~ 36 [1994]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Effects of Price, Brand, and Store Information on Buyers' Product Evaluations
    Dodds, W. B Journal of Marketing Research 28 : 307 ~ 319 [1991]
  • Drivers of brand extension success
    Völckner, F. Journal of Marketing 70 : 18 ~ 34 [2006]
  • Drivers of Brand Commitment: A Cross-National Investigation. Journal of International Marketing, 18(2): 64-79
    Eisingerich, A. B. Journal of International Marketing 18 (2) : 64 ~ 79 [2010]
  • Does Internal Brand Management really drive Brand Commitment in Shared-Service Call Centers?
    Burmann, C. Journal of Brand Management 18 (6) : 374 ~ 393 [2011]
  • Customers and Their Brands: Developing Relationship Theory in Consumer Research
    Fournier, S. Journal of Consumer Research 24 : 343 ~ 373 [1998]
  • Consumer choice behavior in online traditional supermarkets: The effects of brand name, price, and other search attributes
    Degeratu, A. M. International Journal of Research in Marketing 17 : 55 ~ 78 [2000]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value A Means End Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 59 : 2 ~ 22 [1988]
  • An e-retailing assessment of perceived website-service innovativeness: Implications for website quality evaluations, trust, loyalty and word of mouth
    O'Cass, A. Australasian Marketing Journal 20 : 28 ~ 36 [2012]
  • A multilevel investigation of relationships among brand-centered HRM, brand psychological ownership, brand citizenship behaviors, and customer satisfaction
    Chang, A. European Journal of Marketing 46 (5) : 626 ~ 662 [2012]
  • A Model for Consumer Devotion: Affective Commitment with Proactive Sustaining Behaviors
    Pimentel, R. W. Academy of Marketing Science Review 5 (1) [2004]
  • A Connectionist Model of Brand-Quality Associations
    Janiszewski, C. Journal of Marketing Research 37 : 331 ~ 350 [2000]