인터넷 감정기호를 이용한 긍정/부정 말뭉치 구축 및 감정분류 자동화

논문상세정보
' 인터넷 감정기호를 이용한 긍정/부정 말뭉치 구축 및 감정분류 자동화' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • classification
  • machine learning
  • opinion mining
  • positive/negative dictionary
  • product review
  • textmining
  • 긍정/부정 단어사전
  • 기계학습
  • 분류기법
  • 상품평
  • 오피니언마이닝
  • 텍스트 마이닝
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,926 2

0.0%

' 인터넷 감정기호를 이용한 긍정/부정 말뭉치 구축 및 감정분류 자동화' 의 참고문헌

  • 온라인 쇼핑몰의 상품평 자동분류를 위한 감성분석 알고리즘
    장재영 한국전자거래학회지 14 (4) : 19 ~ 33 [2009]
  • 온라인 상품평이 구매의사결정에 미치는 영향 :긍정적/부정적 상품평의 조절효과를 중심으로
    이국용 고객만족경영연구 14 (3) : 85 ~ 102 [2012]
  • 오피니언 마이닝 기술을 이용한 효율적 상품평 검색 기법
    윤홍준 정보과학회 컴퓨팅의 실제 논문지 16 (2) : 222 ~ 226 [2010]
  • 상품평 극성 분류를 위한 특징별 서술어 긍정/부정 사전 자동 구축
    송종석 정보과학회논문지 : 소프트웨어 및 응용 38 (3) : 157 ~ 168 [2011]
  • 상품 리뷰 요약에서의 문맥 정보를 이용한 의견 분류 방법
    양정연 정보과학회논문지 : 데이타베이스 36 (4) : 254 ~ 262 [2009]
  • 반자동으로 구축된 의미 사전을 이용한 한국어 상품평 분석 시스템
    명재석 정보과학회논문지 : 소프트웨어 및 응용 35 (6) : 392 ~ 403 [2008]
  • 강건한 한국어 상품평의 감정 분류를 위한 패턴 기반 자질 추출 방법
    신준수 정보과학회논문지 : 소프트웨어 및 응용 37 (12) : 946 ~ 950 [2010]
  • k-Structure를 이용한 한국어 상품평 단어 자동 추출 방법
    강한훈 정보과학회논문지 : 소프트웨어 및 응용 37 (6) : 470 ~ 479 [2010]
  • Using emoticons to reduce dependency in machine learning techniques for sentiment classification
    Jonathon Read In ACL, The Association for Computer Linguistics [2005]
  • Using WordNet for Opinion Mining
    Pavel Smrž Proc. of the International WordNet Conference 2006 : 333 ~ 335 [2006]
  • Using SentiWordNet for multilingual sentiment analysis
    Courses, E. Data Engineering Workshop ICDEW [2008]
  • Twitter based system: Using Twitter for Disambiguating Sentiment Ambiguous Adjectives
    Alexander Pak Proc. of International Workshop of Semantic Evaluations [2010]
  • Twitter as a Corpus for Sentiment Analysis and Opinion Mining
    Alexander Pak Proc. of theEuropean Language Resources Association (ELRA) [2010]
  • Thumbs up or thumbs down?: semantic orientation applied to unsupervised classification of reviews
    Peter D. Turney Proc. of the 40th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics, Philadelphia : 417 ~ 424 [2002]
  • The Utility of Linguistic Rules in Opinion Mining
    Xiaowen Ding Proc. of the Annual International ACM SIGIR Conference on Research and Development in Information Retrieval : 811 ~ 812 [2007]
  • Speaking as a writing or linguistic analysis of Quote, Reply, good reply, bad reply, ID and emoticons
    Eun Ah Seo Communication Books [2007]
  • SELC:A Self-Supervised Model for Sentiment Classification
    Hu, C. Qiu, L. Zhang, W. Zhao, K. Conference on Information and Knowledge Management, Proc. of the 18th ACM Conferenceon Information and Knowledge Management : 929 ~ 936 [2009]
  • Recognizing Contextual Polarity in Phrase-Level Sentiment Analysis
    Theresa Wilson HLT/EMNLP : 347 ~ 354 [2005]
  • Opinion summarization with integer linear programming formulation for sentence extraction and ordering
    H. Nishikawa In COLING [2010]
  • Opinion mining research in SNS
    Kyungmi Park Journal of KIISE 29 (11) : 54 ~ 60 [2011]
  • Mining the Peanut Gallery: Opinion Extraction and Semantic Classification of Product Reviews
    K. Dave Proc. of the 12th Intl. World Wide Web Conference (WWW ’03) : 512 ~ 528 [2003]
  • Mining and summarizing customer reviews
    Hu, M Proc. of the 10th ACM SIGKDD Conf : 168 ~ 177 [2004]
  • Measuring praise and criticism : Inference of semantic orientation from association
    P. Turney Proc. of ACL-02, 40th Annual Meeting of the Association for Computational Linguistics : 417 ~ 424 [2002]
  • Internet shopping mall page
  • Internet Use Survey 2012 Survey
    KISA KISA : 23 ~ 37 [2012]
  • Fast training of support vector machines using sequential minimal optimization. Advances in kernel methods: support vector learning
    J.C Platt MIT Press [1999]
  • Expert Systems with Applications
    Qiang Ye Elsevier : 1 ~ 9 [2008]
  • Estimation of Dependences Based on Empirical Data
    V. Vapnik Springer-Verlag [1982]
  • Estimating Continuous Distributions in Bayesian Classifiers
    John, G. H. Langley, P. Uncertainty in Artificial Intelligence 11 : 338 ~ 345 [1995]
  • Customer Preference Identification System using Natural Language Processing-based Analysis and Automatic Classification of Product Reviews
    Gi young Kim Korea Society for Information Management 16 : 65 ~ 70 [2009]
  • C4.5: Programs for Machine Learning
    J. R. Quinlan Morgan Kaufmann Publishers [1993]