조직수준의 학습조직화가 개인수준의 자기효능감에 미치는 영향에 대한 교차수준 분석

논문상세정보
' 조직수준의 학습조직화가 개인수준의 자기효능감에 미치는 영향에 대한 교차수준 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • cross-levelresearch
  • learning organization
  • self-efficacy
  • 교차수준 분석
  • 자기효능감
  • 지식활동
  • 학습조직
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,563 4

0.0%

' 조직수준의 학습조직화가 개인수준의 자기효능감에 미치는 영향에 대한 교차수준 분석' 의 참고문헌

  • 학습조직화 수준이 구성원의 품질몰입에 미치는 영향에 관한 연구 : 조직지원인식의 조절효과
    온세현 대한경영학회지 24 (3) : 1323 ~ 1346 [2011]
  • 학습조직과 HRD 담당자의 역할
    김종훈 산업교육연구 6 : 65 ~ 89 [1999]
  • 학습조직 측정과 구축에 관한 연구
    박광량 경영연구 18 : 63 ~ 91 [1994]
  • 학교의 학습조직화 측정도구 개발
    김희규 고려대학교 대학원 [2004]
  • 지식공유 요인에 관한 실증 분석
    강경범 김민철 지식연구 2 (2) : 176 ~ 200 [2004]
  • 지식경제 시대의 학습조직:한국기업의 학습조직 구축방안
    유영만 고도컨설팅그룹 출판부 [1995]
  • 조합적 생산전략, 학습, 그리고 성과간의 관계에서 가치혁신 전략의 조절 효과
    김지대 기업경영연구 17 (2) : 157 ~ 178 [2010]
  • 박사
  • 자기주도학습능력과 지식공유의 관계에 대한개인의 목표지향성과 조직 특성의 조절 효과
    김문식 기업경영연구 20 (4) : 249 ~ 271 [2013]
  • 임파워링 리더십과 직무열의의 관계에 대한 연구 - 자기효능감과 의미감의 매개효과를 중심으로 -
    예지은 대한경영학회지 26 (2) : 435 ~ 452 [2013]
  • 여성인력이 인지한 조직문화유형이 조직학습에 미치는 영향연구: 감성역량의 매개효과를 중심으로
    장은진 기업경영연구 20 (5) : 1 ~ 23 [2013]
  • 상사의 서번트 리더십이 구성원의 자기효능감, 리더신뢰 및 서비스지향성에 미치는 영향: 행정서비스 조직을 중심으로
    오종철 대한경영학회지 22 (3) : 1245 ~ 1268 [2009]
  • 기업의 학습공동체 구축을 위한 이론적 분석
    김수원 지식연구 3 (1) : 3 ~ 24 [2005]
  • 기업의 지속적 혁신을 위한 학습인 모델과 양성 방안
    박광량 연세경영연구 33 (1) : 1 ~ 20 [1996]
  • 기업 내 개인차원에서의 지식순환과정과 지식경영효율성간의 관계에 관한 연구
    이건창 지식경영연구 3 (2) : 31 ~ 48 [2002]
  • 금융기관 조직구성원의 지식공유에 대한 실증 연구
    설현도 지식경영연구 7 (2) : 97 ~ 122 [2006]
  • 교사 효능감 척도개발을 위한 예비 연구 : 초등학교 교사를 중심으로
    이현정 梨花女子大學校 大學院 [1998]
  • Unlearning the Organization
    McGill, M. E. Organizational Dynamics 22 (2) : 67 ~ 79 [1993]
  • Understanding organizations as learning systems
    Nevis, E. C. Sloan Management Review 36 (2) : 73 ~ 85 [1995]
  • Understanding organizational learning capability
    DiBella, A. J. Journal of Management Studies 33 (3) : 361 ~ 379 [1996]
  • To be Ordered or to be known? The interplay of self-enhancement and selfverification
    Swann, W. B. Motivation and Cognition 2 : 408 ~ 448 [1990]
  • The relationship between the learning organization concept and firms’ financial performance: An empirical assessment
    Ellinger, A. D. Human Resource Development Quarterly 13 : 5 ~ 21 [2002]
  • The relationship between school collective reflective practice and teacher physiological efficacy sources
    Kennedy, S. Y. Teaching and Teacher Education 29 : 132 ~ 143 [2013]
  • The relationship among organizational climate, organizational learning and teachers’ self efficacy
    Jaafari, P. Procedia-Social and Behavioral Sciences 47 : 2212 ~ 2218 [2012]
  • The link between individual and organizational learning
    Kim, D. H. Sloan Management Review 35 (1) : 37 ~ 50 [1993]
  • The effects of sustained classroom-embedded teacher professional learning on teacher efficacy and related student achievement
    Bruce, C. D. Teaching and Teacher Education 26 : 1598 ~ 1608 [2010]
  • The effects of attitude, subjective norm and self-efficacy on intention to benchmark: A comparison between managers with experience and no experience in benchmark
    Hill, M. Journal of Organizational Behavior 17 : 313 ~ 327 [1996]
  • The construct of the learning organization : Dimensions, measurement, and validation
    Yang, B. Human Resource Development Quarterly 15 (1) : 31 ~ 55 [2004]
  • The Fifth Discipline:The art and practice of the learning organization
    Senge, P. Doubleday [1990]
  • Taking flight: Dialogue, collective thinking, and organizational learning
    Isaacs, W. N. Organizational Dynamics 22 (2) : 24 ~ 39 [1993]
  • Studying the effects of teaching cognitive and metacognitive strategies on self-efficacy and goal-selecting of orphan girl students
    Mojarad, S. N. Procedia-Social and Behavioral Sciences 84 : 1716 ~ 1721 [2013]
  • Social foundation of thought and action: A social cognitive theory
    Bandura.A Prentice Hall [1986]
  • Self efficacy : A theoretical analysis of its determinants and malleability
    Gist, M. E. Academy of Management Review 17 (2) : 183 ~ 211 [1992]
  • Perception of learning culture and concerns about the innovation on its use: A question of level of analysis
    Maria, R. F. Human Resource Development International 6 (4) : 491 ~ 508 [2003]
  • 박사
  • Organizational learning and climate as predictors of self-efficacy
    Tobin, T. J. Social Psychology of Education 9 (3) : 301 ~ 319 [2006]
  • Organizational culture as a knowledge repository for increased innovative capacity
    Lemon, M. Technovation 24 : 483 ~ 498 [2004]
  • Organization-based Self-esteem : Construct Definition, Measurement, and Validation
    Pierce, J. L. Academy of Management Journal 32 (3) : 622 ~ 648 [1989]
  • Management practices in learning organization
    McGill, M. E. Organizational Dynamics 21 (1) : 5 ~ 17 [1992]
  • Levels issues in theory development, data collection, and analysis
    Klein, K. J. Academy of Management Review 19 : 195 ~ 229 [1994]
  • KMPI: 지식경영 성과지표의 실증적 분석에 관한 연구 -코스닥(KOSDAQ)에 상장된 벤쳐기업을 중심으로-
    이건창 경영학연구 31 (3) : 1 ~ 601 [2002]
  • Human Resource Management, Manufacturing Strategy, and Firm Performance
    Youndt, M. Academy of Management Journal 39 (4) : 836 ~ 866 [1996]
  • How Organizations Learn: Managing the Search for Knowledge
    Coopey, J. Thompson : 525 ~ 542 [2004]
  • How Organizations Learn: Managing the Search for Knowledge
    Senge, P. M. Thompson : 462 ~ 486 [2004]
  • How Organizations Learn: Managing the Search for Knowledge
    Wenger, E. Thompson : 238 ~ 258 [2004]
  • Highimpact learning: Building and diffusing learning capability
    Ulrich, D. Organizational Dynamics 22 (2) : 52 ~ 66 [1993]
  • Handbook of Organizational Learning & Knowledge
    Nonaka, I. Oxford University Press : 827 ~ 848 [2001]
  • Global self-esteem and specific self-esteem: Different concepts, different outcomes
    Rosenberg, M. American Sociological Review 60 : 141 ~ 156 [1995]
  • Efficacy, Agency, and Self-Esteem
    Kernis, M. H. Plenum Press [1995]
  • Culture effects on the knowledge sharing in multinational virtual classes: A mixed method
    Zhang, X. Computers in Human Behavior 31 : 491 ~ 498 [2014]
  • Co-constructing efficacy: A “communities of practice” perspective on teacher's efficacy beliefs
    Takahashi, S. Teaching and Teacher Education 27 : 732 ~ 741 [2011]
  • Building a learning organization
    Garvin, D. A. Harvard Business Review 71 (4) : 78 ~ 91 [1993]
  • Aggregation bias in estimates of perceptual agreement
    James, L. R. Journal of Applied Psychology 67 (2) : 219 ~ 229 [1982]
  • A test of the self-consistency theory of the job performance-job satisfaction relationship
    Lopes, E. M. Academy of Management Journal 25 (2) : 335 ~ 348 [1982]