휴대폰매장의 점포선택 속성이 점포만족, 점포신뢰, 점포충성도에 미치는 영향

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' 휴대폰매장의 점포선택 속성이 점포만족, 점포신뢰, 점포충성도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • cellularphone
  • choiceofstore
  • consumption pattern
  • store loyalty
  • store satisfaction
  • store trust
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,219 0

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' 휴대폰매장의 점포선택 속성이 점포만족, 점포신뢰, 점포충성도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 휴대폰 유통에서 점포 및 판매원 태도 형성과정에 대한 비교연구 - 한국 ․ 중국 비교연구 중심으로 -
    왕멍 유통경영학회지 16 (1) : 5 ~ 18 [2013]
  • 휴대폰 유통경로 변화와 갭(GAP)분석을 통한 개선방안 연구
    박재만 한국과학기술원 [2004]
  • 판매원의 지각된 속성이 고객만족과 고객 행동의 도에 미치는 영향: 내구소비재를 중심으로
    김완민 배상욱 이상흥 유통연구 11 (2) : 1 ~ 27 [2006]
  • 박사
  • 점포선택속성이 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구: 6개 메이저 브랜드 커피전문점을 중심으로
    이원호 유통과학연구 10 (3) : 51 ~ 61 [2012]
  • 전화 상업자들의 전략이 대리점들의 만족과 성과에 미치는 영향
    강두수 연세대학교 대학원 [1999]
  • 인터넷 쇼핑몰의 평가요인이관계품질과 재구매의도에 미치는 영
    강병서 고객만족경영연구 12 (1) : 87 ~ 108 [2010]
  • 우종필교수의 구조방정식모델 개념과 이해
    우종필 한나래 [2012]
  • 외식 프랜차이즈 시스템에서 브랜드 이미지가 충성도에 미치는 영향:긍정적 감정과 관계품질의 매개적 역할
    박노현 전태유 상품학연구 28 (2) : 17 ~ 29 [2010]
  • 온라인 커뮤니티를통한 거래수행의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연
    강명수 소비자학연구 14 (1) : 123 ~ 140 [2003]
  • 온라인 소비자 구전에 대한 내용분석:사이트 유형과 제품유형에 따른 차이를 중심으로
    박철 광고연구 (70) : 91 ~ 118 [2006]
  • 스포츠용품 매장의 점포속성이 매장감정, 매장이미지, 브랜드이미지 및 브랜드충성도에 미치는 영향
    이계석 체육과학연구 20 (3) : 531 ~ 540 [2009]
  • 스마트폰! 정보와 구매는 아날로그 방식으로
  • 소비자의 할인점선택요인이구매의도에 미치는 영향 -중국소비자중심으로
    김원겸 유통연구 11 (4) : 99 ~ 118 [2006]
  • 소비성향 측정도구의 개발연구 –서울시 영성의 소비성향 측정과 분석-
    김동호 한국과학기술원 [1995]
  • 소매점의 점포충성도에 영향을 미치는 입지구조 형성요인에 관한 연구
    엄일섭 전중옥 마케팅관리연구 5 (1) : 41 ~ 69 [2000]
  • 성공적인 영업사원의 판매전술과 고객관리
    유창조 마케팅 33 (7) : 26 ~ 29 [1999]
  • 무선통신 가입자 통계('14.6월말 기준)
  • 마케팅리서치
    유동근 Marketing School [2004]
  • 마케팅
    채서일 학현사 [2001]
  • 관광도시 문화자원의 도시브랜드개성, 관계품질, 충성도에 미치는 영향
    김정희 감성과학 13 (4) : 741 ~ 752 [2010]
  • 가상점포의 이미지 결정요인과 충성도에 관한 연구
    김정희 유통연구 6 (1) : 77 ~ 101 [2001]
  • Using Commonly Available Software for Bootstrapping in both Substantive and Measurement Analyses
    Fan, X ducational and Psychological Measurement 63 (1) : 24 ~ 50 [2003]
  • The Effects of Wait Expectations and Store Atmosphere Evaluations on Patronage Intentions in Service-intensive Retail Stores
    Grewal, D Journal of Retailing 79 (4) : 259 ~ 268 [2003]
  • The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing
    Morgan., R. M Journal of Marketing 58 : 20 ~ 38 [1994]
  • Strategies of Corporation: Managing Alliances, Networks, and Joint Ventures
    Child, J Oxford University Press [1998]
  • Store-choice Behavior for Pre-owned Merchandise
    Darley, W. K Journal of Business Research 27 (1) : 17 ~ 31 [1993]
  • Store Image Attributes and Customer Satisfaction across Different Customer Profiles within the Supermarket Sector in Greece
    Theodoridis, P. K European Journal of Marketing 43 (5-6) : 708 ~ 734 [2009]
  • Sources of Customer Satisfaction with Shopping Malls : A Comparative Study of Different Customer Segments
    Anselmsson, J International Review of Retail Distribution and Consumer Research 16 (1) : 115 ~ 138 [2006]
  • Service Encounters and Service Relationships : Implications for Research
    Czepiel, J. A Journal of Business Research 20 (1) : 13 ~ 21 [1990]
  • Retail Relationships and Store Loyalty: A Multi-Level Perspective
    Macintosh, G International Journal of Research in Marketing 14 : 487 ~ 497 [1997]
  • Relationship selling and customer loyalty : an empirical investigation
    Foster, B. D Marketing Intelligence and Planning 18 (4) : 185 ~ 199 [2000]
  • Relationship between Providers and Users of Market Research: The Dynamics of Trust within and Between Organizations
    Moorman, C Journal of Marketing Research 29 (3) : 314 ~ 328 [1992]
  • Relational Versus Discrete Exchanges: The Role of Trust and Commitment in Determining Customer Satisfaction
    Grossman, R. P The Journal of Marketing Management 9 (2) : 47 ~ 58 [1999]
  • Principles of Marketing
    Kotler, P Prentice-Hall [2004]
  • Perception and Attribution of Employees’ Effort and Abilities : The Impact on Customer Encounter Satisfaction
    Specht, N International Journal of Service Industry Management 18 (5) : 534 ~ 554 [2007]
  • Perceived Salesperson Service Attributes and Retail Patronage Intentions
    Darian, J. C International Journal of Retail & Distribution Management 29 (5) : 205 ~ 213 [2001]
  • Patronage Behavior of Apparel Shopping: Part 1. Shopping Orientations, Store Attributes, Information Sources, and Characteristics
    Shim, S Clothing and Textiles Research Journal 10 (2) : 48 ~ 57 [1992]
  • On the relationship between store image, store satisfaction and store loyalty
    Bloemer, J. European Journal of Marketing 32 : 499 ~ 513 [1998]
  • New Perspectives on Retailing and Store Patronage Behavior
    Hansen, T Kluwer Academic Publishers [2004]
  • Marketing Management
    Kolter, P Prentice-Hall [1988]
  • Just Doing It: A Visual Ethnographic Study of Spectacular Consumption Behavior at Nike Town
    Penaloza., L Consumption, Markets and Culture 2 (4) : 337 ~ 400 [1999]
  • How Consumers Consume: A Typology of Consumption Practices
    Holt, D. B Journal of Consumer Research 22 : 67 ~ 75 [1995]
  • Good and Bad Shopping Vibes: Spending and Patronage Satisfaction
    Babin, B. J Journal of Business Research 35 (3) : 201 ~ 206 [1996]
  • Factors Influencing Customer Trust in Salespersons in a Developing Country
    Andaleeb, S. S Journal of International Marketing 4 (4) : 35 ~ 52 [1996]
  • Evaluating Service Encounter: The Effects of Physical Surroundings and Employee Responses
    Bitner, M. J Journal of Marketing 54 (4) : 69 ~ 82 [1990]
  • Customer Satisfaction, Market Share, and Profit ability : Findings from Sweden
    Anderson, E. W Journal of Marketing 58 (3) : 53 ~ 66 [1994]
  • Customer Satisfaction's Key Factors in Spanish Grocery Stores: Evidence from Hypermarkets and Supermarkets
    Martinez-Ruiz, M. P Journal of Retailing and Consumer Services 17 : 278 ~ 285 [2010]
  • Customer Satisfaction in European Food Retailing
    Juhl, H. J Journal of Retailing and Consumer Services 9 (6) : 327 ~ 334 [2002]
  • Customer Satisfaction and Retail Sales Performance : An Empirical Investigation
    Gomez, I. M Journal of Retailing 80 (4) : 265 ~ 278 [2004]
  • Customer Satisfaction : a Meta-analysis of the Empirical Evidence
    Szymaqnski., D. M Journal of the Academy of Marketing Science 29 (1) : 16 ~ 35 [2001]
  • Corporate Brand Image, Satisfaction and Store Loyalty – A Study of the Store as a Brand, Store Brands and Manufactured Brands
    Martenson, R International Journal of Retail & Distribution Management 35 (7) : 544 ~ 555 [2007]
  • Consumer demographics, store attributes, and retail format choice in the US grocery market
    Carpenter, M. J International Journal of Retail & Distribution Management 34 (6) : 434 ~ 452 [2006]
  • Consumer Behavior and Marketing Strategy
    Peter, J. P Irwin [1996]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F The Dryden Press [1982]
  • Color and shopping intentions: the intervening effect of price fairness and perceived affect
    Babin, B. J Journal of Business Research 56 (7) : 541 ~ 552 [2003]
  • Brand Loyalty and Marketing Strategy: An Application to Home Appliances
    Bayus, B. L Marketing Science 11 (1) : 21 ~ 38 [1992]
  • Assessing the Effects of Assortment and Ambience: A Choice Experimental Approach
    Koelemeijer, K Journal of Retailing 75 (3) : 319 ~ 345 [1999]
  • Antecedent and Consequences of Trust and Satisfaction in Buyer-Seller Relationships
    Selnes, F European Journal of Marketing 32 (3) : 305 ~ 322 [1998]
  • An Empirical Study of Retail Crowding: Antecedents and Consequences
    Eroglu, A. S Journal of Retailing 66 (2) : 201 ~ 221 [1990]
  • AMOS 구조방정식 모형분석
    김계수 한나래 [2004]
  • AMOS A to Z 논문작성절차에 따른구조방정식 모형분석
    김대업 학현사 [2008]
  • A “Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions,”
    Oliver, R. L. Journal of Marketing Research 17 : 460 ~ 479 [1980]
  • A Partnering as a Focused Market Strategy
    Anderson, J. C California Management Review 33 (3) : 95 ~ 113 [1991]
  • A National Customer Satisfaction Barometer: The Swedish Experience
    Fornell, C. Journal of Marketing 56 : 6 ~ 21 [1992]
  • A Multi-stage Model of Customers’ Assessments of Service Quality and Value
    Bolton, R. N Journal of Consumer Research 17 (4) : 375 ~ 384 [1991]
  • A Critical Incident approach to the Examination of Customer Relationship Management in a Retail Chain: An Exploratory Study
    Wong, A Qualitative Market Research: An International Journal 6 (4) : 248 ~ 262 [2003]
  • A Consumer-side Experimental Examination of Signaling Theory
    Boulding, W Journal of Consumer Research 20 (1) : 111 ~ 123 [1993]