시니어 소비자의 온라인쇼핑 이용의도의 영향요인에 관한 연구

논문상세정보
' 시니어 소비자의 온라인쇼핑 이용의도의 영향요인에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • online shopping
  • senior consumer
  • technology acceptance model
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 시니어 소비자의 온라인쇼핑 이용의도의 영향요인에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 커뮤니티 사이트의 특성요인과 사용자 개인 특성요인이 사용자 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 -관계형 커뮤니티 사이트를 중심으로
    강문식 인터넷전자상거래연구 8 (2) : 247 ~ 270 [2008]
  • 차세대 이동통신 단말기의 감성디자인에 관한 연구-액티브 시니어의 스마트폰을 중심으로
    김현성 한국디자인문화학회지 18 (1) : 103 ~ 116 [2012]
  • 정보기술수용(TAM) 관점에서 본 웹사이트 가치에 관한 연구
    이경아 Information Systems Reviews 3 (1) : 19 ~ 30 [2001]
  • 정보 캐이케이드와개인특성이 블로깅 의도에 미치는 영향
    양광민 경영정보학연구 15 (4) : 89 ~ 107 [2005]
  • 전자상거래 이용 소비자의 개인적 성향이 인터넷공동구매태도와 의도에 미치는 영향
    박준철 윤태석 이응규 경영학연구 31 (3) : 769 ~ 786 [2002]
  • 전자뱅킹의 사용의도 및 재사용의도 증진방안에 관한 연구: 인터넷뱅킹과 모바일뱅킹을 중심으로
    장형유 인터넷전자상거래연구 9 (1) : 307 ~ 338 [2009]
  • 인터넷뱅킹 이용요인간 구조적 관계:기술수용모델(TAM)의 확장을 중심으로
    김상현 오상현 마케팅연구 21 (1) : 1 ~ 27 [2006]
  • 인터넷 오픈마켓 참여행동에 영향을미치는 요인에 관한 국제비교연구
    박철 e-비즈니스연구 13 (4) : 73 ~ 96 [2009]
  • 인터넷 쇼핑에서 인터넷 자기효능감의 역할
    이호배 아시아마케팅저널 8 (2) : 27 ~ 62 [2006]
  • 인터넷 뱅킹에서 혁신특성 요인이 유용성과 사용의 용이성에 미치는 영향
    노영 이경근 e-비즈니스연구 7 (3) : 85 ~ 107 [2006]
  • 인터넷 뱅킹에 관한 인식이 유용성,이용용이성,이용의도에 미치는 영향
    박준철 정기호 인터넷전자상거래연구 8 (2) : 1 ~ 14 [2008]
  • 온라인 쇼핑 제2 전성기: 대형마트 제치고 1위 유통 채널 부상 연 2배성장 하는 모바일 쇼핑이 공신
    매경이코노미 [2014]
  • 액티브시니어가 이끄는 실버시장의 변화와 준비
  • 소셜커머스품질평가에 관한연구-정보시스템 품질특성과 개인특성을 중심으로
    권혁인 한국정보기술학회논문지 9 (8) : 45 ~ 67 [2011]
  • 소셜커머스의 현황과 발전방향
    김아름 소비자정책교육연구 9 (2) : 99 ~ 121 [2013]
  • 소셜커머스 무엇이고어떻게 활용할 것인가?
    유윤수 더숲 [2011]
  • 소비자 혁신성이 온라인 쇼핑행동에 미치는 영향- 혁신기술수용모델을 중심으로
    박재진 광고연구 (63) : 79 ~ 101 [2004]
  • 소매유통업 경기전망지수 조사
  • 모바일 트렌드
    커넥팅랩 미래의 창 [2014]
  • 대한민국 시니어 리포트, 시니어파트너즈
  • 뉴미디어 초기수용의 영향요인에 관한 연구: 혁신성, 과시성향, 기기인식을 중심으로
    박은아 소비자학연구 19 (1) : 93 ~ 113 [2008]
  • 뉴미디어 채택에 관한 통합모델 IAM-NM (Integrative Adoption Model of New Media)
    박종구 한국언론학보 55 (5) : 448 ~ 479 [2011]
  • 노인연륜적 특성이 실버타운 유형과 선호도에 미치는 영향에 관한 연구
    김상현 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 15 (4) : 37 ~ 68 [2007]
  • 국내 온라인 쇼핑 시장 현황 및 전망
    이주영 방송통신정책 25 (13) : 96 ~ 108 [2013]
  • 개인 특성이 인터넷 쇼핑몰 사용의도에 미치는 영향
    서창교 성석주 Asia Pacific Journal of Information Systems 14 (3) : 31 ~ 53 [2004]
  • e-Shopping Acceptance: A Qualitative and Meta-Analytic Review
    Ingham, J Information & Management 52 (1) : 44 ~ 60 [2015]
  • Toward an Understanding of the Behavioral Intention to Use a Web Site
    Lin, J. C International Journal of Information Management 20 (3) : 197 ~ 208 [2000]
  • Time Files When You're Having Fun: Cognitive Absorption and Beliefs About Information Technology Usage
    Agarwal, R MIS Quarterly 32 (3) : 665 ~ 694 [2000]
  • The theory of planned behavior
    Ajzen, I. Organizational Behavior and Human Decision Processes 50 (2) : 179 ~ 211 [1991]
  • The effects of self-efficacy on computer usage
    Igbaria, M Omega 23 (6) : 587 ~ 605 [1995]
  • The Technology Acceptance Model and the World Wide Web
    Lederer, A. L Decision Support Systems 29 (3) : 269 ~ 282 [2000]
  • The Role if Innovation Characteristics and Perceived Voluntariness in the Acceptance of Information Technology
    Agarwal, R Decision Science 28 (3) : 557 ~ 582 [1997]
  • The Psychological Origins of Perceived Usefulness and Ease-of-Use
    Karahanna, E Information and Management 35 (4) : 237 ~ 250 [1999]
  • The Elerly’s Internet Usage : An Updated Look
    Reisenwitz, T Journal of Consumer Marketing 24 (7) : 406 ~ 418 [2007]
  • The Application of the Technology Acceptance Model Under Different Cultural Contexts: The Case of Online Shopping Adoption
    Ashraf, A. R Journal of International Marketing 22 (3) : 68 ~ 93 [2014]
  • Testing the Technology Acceptance Modelacross Cultures: A Three Country Study
    Straub, D Information and Management 33 (1) : 1 ~ 11 [1997]
  • Television is ‘Easy’ and Print is ‘Tough’: The Differential Investment of Mental Effort in Learning as a Function of Perceptions and attributions
    Salomon, G Journal of Educational Psychology 76 (3) : 647 ~ 658 [1984]
  • Technology Acceptance Model 3 and a Research Agenda on Interventions
    Venkatesh, V. A Decision Sciences 39 (2) : 273 ~ 315 [2008]
  • Structural Equation Modeling in Practice: A Review and Recommended Two-Step Approach
    Anserson, J. C Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Self-efficacy: The exercise of control
    Bandura.A W. H. Freeman and Company [1997]
  • Personal Computing Acceptance Factors in Small Firms: A Structural Equation Model
    Igbaria, M MIS Quarterly 21 (3) : 279 ~ 305 [1997]
  • Perceived Usefulness, Easy of Use, and the User Acceptance of Information Technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • Perceived Usefulness, Ease of Use, and Usage of Information Technology A Replication
    Adams, D MIS Quarterly 24 (4) : 665 ~ 694 [1992]
  • Over 49: The invisible consumer market
    Bartos, R Harvard Business Review 58 : 140 ~ 148 [1980]
  • Older Consumer Responses to Marketing Stimuli: The Power of Subjective Age
    Moschis, G. P Journal of Advertising Research 46 (3) : 339 ~ 346 [2006]
  • Moderating Effects of Job Relevance and Experience on Mobile Wireless Technology Acceptance: Adoption of a Smartphone by Individuals
    Kim, S Information and Management 45 (6) : 387 ~ 393 [2008]
  • Innovativeness, Novelty Seeking, and Consumer Creavity
    Hirschman, E. C Journal of Consumer Research 7 (3) : 289 ~ 295 [1980]
  • Extrinsic and Intrinsic Motivation to Use Computers in the Work-Place
    Davis, F. D. Journal of Applied Social Psychology 22 (14) : 1111 ~ 1132 [1992]
  • Extending the Technology Acceptance Model with Task-Technology Fit Construct
    Dishaw, M. T Information and Management 36 (1) : 9 ~ 21 [1999]
  • Extending the Technology Acceptance Mode to Account for Social Influence: Theoretical Bases and Empirical Validation
    Malhotra, Y Proceedings of the 32nd Hawaii International Conference on System Sciences : 6 ~ 14 [1999]
  • Extending the TAM for a World-Wide-Web Context
    Moon, M. J Information and Management 38 (4) : 217 ~ 230 [2001]
  • Elderly Persons and Internet Use
    Ramon-Jeronimo, M. A Social Science Computer Review 25 (3) : 389 ~ 403 [2013]
  • Diffusion of Innovation
    Rogers, E. M. The Free Press [1983]
  • Determinants of Perceived Ease of Use: Integration Control, Intrinsic Motivation and Emotion into the Technology Acceptance Model
    Venkatesh, V. A Information Systems Research 25 (1) : 71 ~ 102 [2000]
  • Consumer e-shopping acceptance:Antecedents in a technology acceptance model
    Ha, S Journal of Business Research 62 (5) : 565 ~ 571 [2009]
  • Consumer Behavior in Later Life: Multidisciplinary Approaches and Methodological Issues
    Moschis, G. P Research in Consumer Behavior 9 (4) : 103 ~ 128 [2000]
  • Computer Self-Efficacy: Development of a Measure and Initial Test
    Compeau, D. R MIS Quarterly 19 (2) : 189 ~ 211 [1995]
  • Causal Relationships between Perceived Enjoyment and Perceived Ease of Use: An Alternative Approach
    Heshan, S Journal of the Association for Information Systems 7 (9) : 618 ~ 645 [2006]
  • Applying the Technology Acceptance Model and Flow Theory to Online Consumer Behavior
    Koufaris, M Information Systems Research 13 (2) : 205 ~ 223 [2002]
  • Acceptance and adoption of the innovative use of smartphone
    Park Park, Y. Industrial Management and Data Systems 107 (9) : 1349 ~ 1365 [2007]
  • A Validation of the Goldsmith and Hofacker Innoativeness Scale
    Fynn, L. R Educational and Psychological Measurement 53 (2) : 1105 ~ 1116 [1993]
  • A Theoretical Extension of the Technology Acceptance Model: Four Longitudinal Field Studies
    Venkatesh, V. A Management Science 46 (2) : 186 ~ 204 [2000]
  • A Conceptual and Operational Definition of Personal Innovativeness in the Domain of Information Technology
    Agarwal, R Information Systems Research 9 (2) : 204 ~ 215 [1998]
  • 2013년 인터넷 이용실태조사
  • 2013년 유통업체연감
  • 2013년 모바일인터넷이용실태조사