호텔종사원의 보상과 훈련이 감정반응과 이직의도에 미치는 영향

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' 호텔종사원의 보상과 훈련이 감정반응과 이직의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
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  • 경영관리
  • emotion
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  • reward
  • training
  • turn over intention
  • 감정
  • 보상
  • 이직의도
  • 호텔
  • 훈련
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14,296 2

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' 호텔종사원의 보상과 훈련이 감정반응과 이직의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 호텔종사원 교육훈련의 학습특성과 전이특성이 전이성과에 미치는 영향
    권용주 호텔관광연구 8 (2) : 27 ~ 43 [2006]
  • 호텔기업의 조직풍토가 종사원의 조직신뢰 및 조직유효성에 미치는 영향
    권정희 호텔관광연구 16 (2) : 261 ~ 287 [2014]
  • 호텔기업의 노사파트너십과 보상제도가 조직성과에 미치는 영향
    김민수 이재섭 관광경영연구 15 (4) : 197 ~ 221 [2011]
  • 호텔기업 직원교육훈련이 ROQ(품질수익률)에 미치는 영향에 관한 연구
    김연선 관광경영학연구 8 (1) : 39 ~ 66 [2004]
  • 호텔기업 종사원의 개인성향이 동기부여에 미치는 영향: 감정조절의 매개효과를 중심으로
    민혜선 정규엽 호텔경영학연구 20 (5) : 21 ~ 40 [2011]
  • 호텔 중간관리자의 교육훈련 전이성과
    권문호 진이환 관광연구저널 18 (2) : 233 ~ 247 [2004]
  • 호텔 종사원이 지각하는 조직공정성이 이직의도에 미치는 영향 - 관계결속의 조절 효과 -
    이현소 Tourism Research 38 (1) : 163 ~ 187 [2013]
  • 호텔 종사원의 훈련과 보상이 개인-환경 적합과 직무성과에 미치는 영향
    남중헌 호텔관광연구 16 (2) : 328 ~ 348 [2014]
  • 호텔 종사원의 블랙컨슈머행동 지각이 부정적 감정과 친사회적 행동에 미치는 영향
    조성호 외식경영연구 17 (3) : 303 ~ 327 [2014]
  • 호텔 종사원의 교육훈련이 조직몰입과 직무성과에 미치는 영향
    김기영 관광연구저널 27 (4) : 347 ~ 359 [2013]
  • 호텔 조리부 조직특성이 직무교육과 직무만족에 미치는 영향에 관한 연구
    정석주 외식경영연구 14 (2) : 27 ~ 47 [2011]
  • 호텔 식음료 서비스 실패에 따른 종사원의 감정과 직무 만족도에 미치는 영향에 관한 연구
    김성훈 호텔관광연구 16 (3) : 146 ~ 166 [2014]
  • 호텔 서비스스케이프가 종사원의 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향 - 인지적 반응과 감정적 반응의 매개효과를 중심으로 -
    최홍임 관광연구 25 (6) : 433 ~ 450 [2011]
  • 호텔 기업의 내부마케팅활동이 종사원의 직무만족, 조직몰입 및 고객지향성에 미치는 영향
    김은정 한진수 호텔경영학연구 14 (3) : 191 ~ 213 [2005]
  • 호텔 기업 총지배인의 변혁적 리더십이 외식종사원의 직무열의, 직무성과, 그리고 이직의도에 미치는 영향
    김호석 한국외식산업학회지 9 (3) : 29 ~ 43 [2013]
  • 호텔 구성원의 개인-환경적합이 조직감정과종업원 성과에 미치는 영향에 관한 구조모형분석
    이용기 호텔경영학연구 23 (2) : 219 ~ 237 [2014]
  • 호텔 교육훈련의 성과에 영향을 미치는 요인: 서울 시내 특1습 호텔을 중심으로
    박혜원 호텔관광연구 16 : 153 ~ 165 [2004]
  • 항공사 승무원조직에서 팀장-팀원 가치차이가팀원의 이직의도에 미치는 영향
    박기하 한국항공경영학회지 12 (3) : 111 ~ 131 [2014]
  • 직무만족, 보상 그리고 직무몰입이 이직의도에 미치는 영향: 국내 금융회사를 중심으로
    이지원 문명연지 25 (0) : 131 ~ 159 [2010]
  • 조직의 보상이 호텔 프론트 데스크 종사원의 개인 창의성과 조직몰입에 미치는 영향
    윤영일 관광경영연구 16 (2) : 119 ~ 134 [2012]
  • 조직보상이 정서노동과 조직몰입에 미치는 영향에 관한 연구
    안명숙 ( Myung Sook An ) 이종호 한국항공경영학회 2011년 춘계학술발표대회 논문집 : 485 ~ 499 [2011]
  • 외식프랜차이즈 가맹점의 지각된 공정성이 감정, 만족, 그리고 재계약의도에 미치는 영향
    장장이 유통경영학회지 17 (3) : 21 ~ 36 [2014]
  • 외식업체의 교육훈련과 근무동기 유발의 상관관계 연구 15 : 231 ~ 260
    박한나 [2001]
  • 외식업체 직원의 교육훈련이 서비스회복, 직무만족 및 이직의도에 미치는 영향-대구와 대전지역을 중심으로-
    김영화 관광학연구 33 (5) : 317 ~ 342 [2009]
  • 외식업체 직무특성별 교육훈련전이에영향을 미치는 요인에 관한 연구
    최민주 외식경영연구 16 (1) : 119 ~ 136 [2013]
  • 외식업체 종사원의 이직경험에 따른 직무만족과 이직의도 영향관계
    이상희 호텔경영학연구 23 (3) : 245 ~ 258 [2014]
  • 외식산업에서 발생 가능한 감정노동 수준에 따른감정소진과 직무만족, 조직몰입 및 이직의도의 관계 - 시나리오를 이용하여 -
    이충형 호텔경영학연구 23 (3) : 183 ~ 200 [2014]
  • 외식기업 종사원의 사회적 지원과 자아존중이 서비스 제공수준에 미치는 영향-감정. 소진현상을 변수로-
    한재원 관광연구저널 24 (4) : 275 ~ 287 [2010]
  • 성과주의 보상제도의 문제점과 개선방안 연구
    이승계 인적자원관리연구 20 (3) : 187 ~ 208 [2013]
  • 서비스스케이프와 감정반응의 행동의도에 관한 메타분석
    이은지 서비스경영학회지 14 (2) : 185 ~ 208 [2013]
  • 보상유형과 직무만족에 관한 연구-육상·해양경찰을 중심으로-
    유영현 한국경찰학회보 14 (6) : 189 ~ 214 [2012]
  • 병원 원무행정근무자의 직무소진이 직무만족과 이직의도에 미치는 영향
    남진영 보건정보통계학회지 39 (1) : 60 ~ 80 [2014]
  • 무용학원의 체험 마케팅 활동이 감정반응, 학원이미지 및 행동 의도에 미치는 영향
    박종원 한국사회체육학회지 55 : 295 ~ 309 [2014]
  • 노동보상이 호텔종사원들의 직무만족에 미치는 영향과 보상가치의 조절효과 - 호텔와인관련업무 종사원들을 중심으로-
    고종욱 호텔경영학연구 18 (2) : 57 ~ 75 [2009]
  • 교육훈련요인에 따른 교육훈련 전이, 자기효능감 및 직무성과에 미치는 영향에 관한 연구
    이은용 관광연구 25 (6) : 275 ~ 294 [2011]
  • 고객 보상프로그램의 효과성에 관한연구 : 신규 고객유치를 위한 전략적 프레임?
    이석규 아시아마케팅저널 7 (2) : 123 ~ 139 [2005]
  • Work-group emotional climate, emotional management skills, and service attitudes and performance
    Hartel, C. E. J. Asia Pacific Journal of Human Resources 46 (1) : 21 ~ 37 [2008]
  • Work relationships in telephone call centres: Understanding emotional exhaustion and employee withdrawal
    Deery, S. Journal of Management Studies 39 (4) : 471 ~ 496 [2002]
  • Why does affect matter in organizations?
    Barsade, S. G. Academy of Management Perspectives 21 (1) : 36 ~ 59 [2007]
  • When I put on my service mask: Determinants and outcomes of emotional labor among hotel service providers according to affective event theory
    Lam, W. International Journal of Hospitality Management 31 (1) : 3 ~ 11 [2012]
  • Unrewarding work, coworker support, and job satisfaction: A test of the buffering hypothesis
    Ducharme, L. J. Work and Occupations 27 (2) : 223 ~ 243 [2000]
  • Understanding hospital employee job stress and turnover intentions on a practical setting : The moderating role of locus of control
    Chiu, C. K. Journal of Management Development 24 (1) : 837 ~ 855 [2006]
  • Trainee’s attributes and attitudes: Neglected influences on training effectiveness
    Neo, R. A. Academy of Management Review 11 (4) : 736 ~ 749 [1986]
  • The study of work: An narrative analysis of workplace emotion
    Boudens, C. J. Organization Studies 26 (9) : 1285 ~ 1306 [2005]
  • The managerial implications of an analysis of tourist profiles and international hotel employee service attitude
    Kuo, C. M. International Journal of Hospitality Management 28 (3) : 302 ~ 309 [2009]
  • The influence of selected antecedents on frontline staff’s perceptions of service recovery performance
    Boshoff, C. International Journal of Service Industry Management 11 (1) : 63 ~ 90 [2000]
  • The impacts of perceived organizational support and psychological empowerment on job performance : The mediating effects of organizational citizenship behavior
    Chiang, C. F. International Journal of Hospitality Management 31 (1) : 180 ~ 190 [2012]
  • The impact of employee training on job satisfaction and intention to stay in the hotel industry
    Chiang, C. F. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism 4 (2) : 99 ~ 118 [2005]
  • The effects of perceived co-worker involvement and supervisor support on service provider role stress, performance, and job satisfaction
    Babin, B. J. Journal of Retailing 72 (1) : 57 ~ 75 [1996]
  • The effects of job demands, job resources and intrinsic motivation on emotional exhaustion and turnover intentions: A study in the Turkish hotel industry
    Babakus, E. International Journal of Hospitality & Tourism Administration 9 (4) : 384 ~ 404 [2008]
  • The effect of management commitment to service on employee service behaviors: The mediating role of job satisfaction
    Kim, H. J. Journal of Hospitality & Tourism Research 33 (3) : 369 ~ 390 [2009]
  • The Role of Emotions in Service Encounters
    Mattila, A. S. Journal of Service Research 4 (4) : 268 ~ 277 [2002]
  • The Effects of Satisfaction and Structural Constraints on Retailer Exiting, Voice, Loyalty, Opportunism, and Neglect
    Ping, R. A. Journal of Retailing 69 (3) : 320 ~ 352 [1993]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Reducing burnout and enhancing job satisfaction: Critical role of hotel employees' emotional intelligence and emotional labor
    Lee, J. H International Journal of Hospitality Management 31 (4) : 1101 ~ 1112 [2012]
  • Predicting hotel managers' turnover intentions
    Carbery, R. Journal of Managerial Psychology 18 (7) : 649 ~ 679 [2003]
  • Perceptions of leader emotion regulation and LMX as predictors of follows’ job satisfaction and organizational citizenship behaviors
    Fisk, G. M. The Leadership Quarterly 23 (1) : 1 ~ 12 [2012]
  • Perceived organizational support, satisfaction with rewards, and employee job involvement and organisational commitment
    O'Driscoll, M. P. Applied Psychology 48 (2) : 197 ~ 209 [1999]
  • New employees' turnover intentions and organizational commitment in the Hong Kong hotel industry
    Lam, T. Journal of Hospitality & Tourism Research 26 (3) : 217 ~ 234 [2002]
  • Multivariate data analysis, 5th ed
    Hair, J. F. Jr. Prentice-Hall International [1998]
  • Mood States and Consumer Behavior: A Critical Review
    Gardner, M. P Journal of Consumer Research 12 (3) : 281 ~ 300 [1985]
  • Mentoring and expressive network resources: Their relationship with career success and emotional exhaustion among Hellenes employees involved in emotion work
    Bozionelos, N. International Journal of Human Resource Management 17 (2) : 362 ~ 378 [2006]
  • Job demands, perceptions of effort-reward fairness and innovation work behaviour
    Janssen, O. Journal of Occupational and Organizational Psychology 73 (3) : 287 ~ 302 [2000]
  • In search of balance-managing the dualities of HRM: An overview of the issues
    Boselie, P. Personnel Review 38 (5) : 461 ~ 471 [2009]
  • How emotions mediate the effects of perceived justice on loyalty in service recovery situations: an empirical study
    Chebat, J. C. Journal of Business Research 58 (5) : 664 ~ 673 [2003]
  • Hotel service provider's emotional labor : The antecedents and effects on burnout
    Kim, H. J. International Journal of Hospitality Management 27 (2) : 151 ~ 161 [2008]
  • High-performance work practices and hotel employee performance : The mediation of work engagement
    Karatepe, O. M. International Journal of Hospitality Management 32 : 132 ~ 140 [2013]
  • High performance work systems and organizational outcomes: The mediating role of information quality
    Preuss, G. A. Individual and Labor Relations Review 56 (4) : 590 ~ 610 [2003]
  • Festivalscapes and patrons’ emotions, satisfaction, and loyalty
    Lee, Y. K. Journal of Business Research 61 (1) : 56 ~ 64 [2008]
  • Family hotel businesses: Strategic planning and the need for education and training
    Peters, M. Education + Training 46 (8) : 406 ~ 415 [2004]
  • Evaluating structural equations models with unobserved variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Environmental determinants of decision making uncertainty in marketing channels
    Achrol, R. S. Journal of Marketing Research 25 (1) : 36 ~ 50 [1989]
  • Employee experience of aesthetic labour in retail and hospitality
    Warhurst, C. Work Employment & Society 21 (1) : 103 ~ 120 [2007]
  • Employee Turnover: Causes, Consequences, and Control
    Mobley, W. H. Addison-Wesley [1982]
  • Emotional labor strategies, emotional exhaustion, and turnover intention: An empirical study of Chinese hotel employees
    Lv, Q. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism 11 (2) : 87 ~ 105 [2012]
  • Emotional dissonance and emotional exhaustion among hotel employees in Nigeria
    Karatepe, O. M. International Journal of Hospitality Management 28 (3) : 349 ~ 358 [2009]
  • Emotion work and psychological well-being: A review of the literature and some conceptual considerations
    Zapf, D. Human Resource Management Review 12 (2) : 237 ~ 268 [2002]
  • Emotion in the workplace: the new challenge for managers
    Ashkanasy, N. M. Academy of Management Perspectives 16 (1) : 76 ~ 86 [2002]
  • Emotion in organizations: A review and theoretical integration
    Elfenbein, H. A. Academy of Management Annals 1 (1) : 371 ~ 457 [2007]
  • Emotion and power(as social influence): Their impact on organizational citizenship and counterproductive individual and organizational behavior
    Levine, E. L. Human Resource Management Review 20 (1) : 4 ~ 17 [2010]
  • Effect of newcomer socialization of organizational commitment, job satisfaction, and turnover intention in the hotel industry
    Yang, J. T. The Service Industries Journal 28 (4) : 429 ~ 443 [2008]
  • Do psychological contracts include boundaryless or protein careers?
    Granrose, C. S. Career Development International 11 (2) : 163 ~ 182 [2006]
  • Determinants and consequences of employee displayed positive emotions
    Tsai, W. C. Journal of Management 27 (4) : 497 ~ 512 [2001]
  • Customer Reactions to Emotional Labor : The Roles of Employee Acting Strategies and Customer Detection Accuracy
    Groth, M. Academy of Management Journal 52 (5) : 958 ~ 974 [2009]
  • Compensation Administration
    Belcher, D. W. Prentice-Hall. Inc [1974]
  • Compensation
    Milkovich, G. T. McGraw Hill [2004]
  • Can Positive Employees Help Positive Organizational Change: Impact of Psychological Capital and Emotions on Relevant Attitudes and Behaviors
    Avey, J. B. Journal of Applied Behavioral Science 44 (1) : 48 ~ 70 [2008]
  • Burnout, job stress and job satisfaction among Southern correctional officers
    Lindquist, C. A. Journal of Offender Counseling Services Rehabilitation 10 (4) : 5 ~ 26 [1986]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]
  • Are all smiles created equal? How emotional contagion and emotional labor affect service relationships
    Hennig-Thurau, T. Journal of Marketing 70 (3) : 58 ~ 73 [2006]
  • An investigation of the role of justice in turnover intentions, job satisfaction, and organizational citizenship behavior in hospitality industry
    Nadiri, H. International Journal of Hospitality Management 29 (1) : 33 ~ 41 [2010]
  • An expectancy theory model for hotel employee motivation
    Chiang, C. F. International Journal of Hospitality Management 27 (2) : 313 ~ 322 [2008]
  • An emotion-centered model of voluntary work behavior: Some parallels between counterproductive work behavior and organizational citizenship behavior
    Spector, P. E. Human Resource Management Review 12 (2) : 269 ~ 292 [2002]
  • An Experimental Approach to Making Retail Store Environmental Decisions
    Baker, J. Journal of Retailing 68 (4) : 445 ~ 460 [1992]
  • Amos 17.0 구조방정식모델링: 원리와 실제
    배병렬 도서출판 청람 [2007]
  • Affectivity, conflicts in the work-family interface, and hotel employee outcomes
    Karatepe, O. M. International Journal of Hospitality Management 27 (1) : 30 ~ 41 [2008]
  • A structural relationship analysis of hotel employees' turnover intention
    Choi, K. H. Asia Pacific Journal of Tourism Research 11 (4) : 321 ~ 337 [2006]
  • A meta-analysis of the relationship between perceived organizational support and job outcomes: 20 years of research
    Riggle, R. J. Journal of Business Research 62 (10) : 1027 ~ 1030 [2009]
  • A case study into the benefits of management training programs: Impacts on hotel employee turnover and satisfaction level
    Choi, Y. S. Journal of Human Resources in Hospitality & Tourism 9 (1) : 103 ~ 116 [2009]