연구논문 : 가상광고와 간접광고에 대한 비교 연구: 광고속성과 광고효과를 중심으로

논문상세정보
' 연구논문 : 가상광고와 간접광고에 대한 비교 연구: 광고속성과 광고효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • advertising attributes
  • brandattitudes
  • ppl
  • product involvement
  • product placement
  • purchase intention
  • virtual advertising
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문 : 가상광고와 간접광고에 대한 비교 연구: 광고속성과 광고효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 호텔 웹 광고의 광고속성이 광고태도와 브랜드태도, 구매의도에 미치는 영향
    김연미 지식경영연구 12 (1) : 1 ~ 16 [2011]
  • 텔레비전 의상협찬의 광고효과에 관한 소비자와 마케터간의 인식차이에 관한 연구
    이경렬 광고연구 56 : 161 ~ 185 [2002]
  • 텔레비전 연예오락 프로그램에서의 간접광고 운용현황과 개선방안에 관한 연구: PPL을 중심으로
    탁진영 한국광고홍보학보 6 (3) : 229 ~ 267 [2004]
  • 정보원의 전문성과 시청자의 관여도에 따른 간접광고의 효과: TV 드라마속 패션 상품 PPL을 중심으로
    김 재휘 광고학연구 14 (1) : 95 ~ 115 [2003]
  • 적극적인 시장 및 고객 지식 습득을 위한 기업내부 환경에 관한 연구
    강인원 지식경영연구 11 (2) : 153 ~ 162 [2010]
  • 예능프로 가상광고 허용·…지상파 배 불리려 시청권 훼손
  • 아이트래킹을 이용한 가상광고 수용자 효과 연구
    이수범 광고학연구 22 (5) : 99 ~ 125 [2011]
  • 스포츠 방송중계에서 제시된 가상광고와 TV광고의 인지효과 비교: 브라켓과 카 모델의 적용
    김선정 한국방송학보 25 (2) : 40 ~ 76 [2011]
  • 방송콘텐츠 활성화를 위한 간접광고 시행방안 연구
    이희복 [2010]
  • 방송사업자 재원구조변화에 따른 정책전망: 간접광고와 가상광고를 중심으로
    정기현 [2005]
  • 방송, 통신 융합시대 방송 공익성 제고방안 연구, 재원정책을 중심으로
    정두남 [2007]
  • 메시지 측면성과 제품유형에 따른 비교광고 효과 연구
    방현진 광고연구 (87) : 133 ~ 158 [2010]
  • 동물모델 이용 광고의 설득효과에 미치는 영향요인 연구: 제품관여도와 속성관련성의 영향을 중심으로
    강샛별 광고학연구 22 (2) : 29 ~ 45 [2011]
  • 광고속성이 광고태도, 브랜드인지, 브랜드태도에 미치는 영향 연구
    이제원 상업교육연구 23 (4) : 361 ~ 384 [2009]
  • 광고 연감
  • 관여상황에 따라 제품특성 유사성과 상표개념 일치성이 상표확장에 미치는 영향
    이성철 기업경영연구 13 (2) : 227 ~ 250 [2006]
  • 고객지식을 활용한 병원 CRM활동이 고객관계상태 및 향후 행동 의도에 미치는 영향
    강수영 지식경영연구 12 (3) : 39 ~ 58 [2011]
  • 간접광고 2~3년후 1,500억원 방송광고시장 파이 커져: 가상광고, 간접광고 도입과방송광고의 변화
    박원기 [2010]
  • 가상, 간접광고의 편성과 운용
    김재철 광고계 동향 : 52 ~ 54 [2014]
  • Why Linking Matters
    Walker, D. Journal of Advertising Research 34 : 9 ~ 18 [1994]
  • When Attitudes toward Advertising in General Influence an Advertising Success
    Mehta, A. A. T. S. Baylor University [1995]
  • The role of attitude toward the ad as a mediator of advertising effectiveness: a test of competing explanations
    Mackenzie, S. B. Journal of Marketing Research 23 (2) : 130 ~ 143 [1986]
  • The Enduring Influence of TV Advertising and Communications Clout Patterns in the Global Marketplace
    Jamhouri, O. Journal of Advertising Research 49 (2) : 227 ~ 235 [2009]
  • TV 간접광고에 관한 동향과 인식에 관한 연구
    염성원 광고학연구 17 (5) : 61 ~ 86 [2006]
  • Public Assessment of TV Advertising : Faint Praise and Harsh Criticism
    Mittal, B. Journal of Advertising Research 34 (1) : 35 ~ 53 [1994]
  • PPL(Product Placement) 의 법적 규제에 관한 일고찰: TV 프로그램 PPL 중심으로
    박종민 방송과 커뮤니케이션 5 (1) : 73 ~ 96 [2004]
  • Now You See It : Virtual Ads are the Next Frontier in TV Sport
    Wertheim, L. J. Sports Illustrated 89 (8) : 23 ~ [1998]
  • Issue involvement as a moderator of the effects on attitude of advertising content and context
    Petty, R. E. Advances in Consumer Research 8 : 20 ~ 24 [1981]
  • Invest igat ing Factors A f fect ing Bra nd Awareness of Virtual Advertising
    Tsuji. Y. Journal of Sport Management 23 (4) : 511 ~ 544 [2009]
  • I Saw It in the Movies : Exploring the Link between Product Placement Beliefs and Repor ted Usage Behav iour
    M orton, C. R. Journa l of Current Issue and Research in Advertising 24 (2) : 33 ~ 40 [2002]
  • H ow C onsumers Assess the Value of Advertising
    Ducoffe, R. H. Journal of Current Issues and Research in Advertising 17 (1) : 1 ~ 18 [1995]
  • Familiarity of Background Characters in Visual Scanning
    Reicher, G. M. Journal of E xper imenta l P sycholog y: H uma n Perception & Performance 2 : 522 ~ 530 [1976]
  • Empirical Evidence of TV advertising Effectiveness
    Rubinson, J. Journal of Advertising Research 49 (2) : 220 ~ 226 [2009]
  • DMB TV와 고정형 TV의 광고에 대한 태도 비교 분석
    김요한 광고연구 (76) : 29 ~ 54 [2007]
  • Cyberspace advertising vs. other media : Consumer vs. mature student attitudes
    Brackett, L. K. Journal of Advertising Research 41 (5) : 23 ~ 32 [2001]
  • Consumer Behavior and Marketing Strategy
    Peter, J. P. McGraw-Hill [1996]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F Harcourt College Publishers [1986]
  • Brand Placement Prominence: Good for Memory! Bad for Attitudes?
    Reijmersdal, E. V. Journal of Advertising Research 49 (2) : 151 ~ 153 [2009]
  • Brand Placement Prominence : Good for Memory! Bad for Attitudes?
    Eva Van Reijmersda l Journal of Advertising Research 49 (2) : 151 ~ 153 [2009]
  • Belief, Attitude Intention and Behavior: An Introduction to Theory and Research
    Fishbein, M. Addison, Wesly [1975]
  • B rand P lacement : A Review
    K arrh, J. A. Journal of Current Issues and Research in Advertising 20 (2) : 31 ~ 49 [1998]
  • Audience Attitudes toward Brand(Product)Placement : Singapore and the United States
    K arrh, J. A. International J o u r n a l o f Advertising 20 (1) : 3 ~ 24 [2001]
  • Attitude toward the ad as a mediator of consumer brand choice
    Shimp, T. A. Journal of Advertising 10 (2) : 9 ~ 15 [1981]
  • Attention Capture by Novel Stimuli
    J ohnston, W. A. Journal of Experimental Psychology 119 : 397 ~ 411 [1990]
  • Analyzing the Effect of Advertising Type and Antecedents on Attitude towards Advertising in Sport
    B ennett, G. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship : 62 ~ 81 [2006]
  • An Integrated Approach to Communication Theory and Research
    Thorson, E. Erlbaum : 211 ~ 230 [1996]
  • An Examination of Virtual Advertising Exposure on MajorLeague Baseball(MLB) Games: Comparing to In-Stadium Advertising Exposure by a Content Analysis
    편도영 한국 스포츠 리서치 15 (1) : 683 ~ 694 [2004]
  • Advertising value and advertising on the web
    Ducoffe, R. H. Journal of Advertising Research 36 (5) : 21 ~ 35 [1996]
  • Advertising in Society: Classic and Comtemporary Reading on Advertising's Role in Society
    Rotzoll, K. NTC Business Books [1989]
  • Advertising Management
    Batra, R. Prentice-Hall [1995]
  • Ad Spending : Maintaining Market Share
    Jones, J. P. Harvard Business Review 68 (1) : 38 ~ 41 [1990]
  • A re Product Attribute Beliefs the Only Mediator of Advertising Effects on Brand Attitude?
    M itchell, A. A. Journal of Marketing Research 18 (3) : 318 ~ 332 [1981]