연구논문 : 개인용 클라우드 컴퓨팅 서비스 수용저항에 영향을 미치는 요인에 관한 연구

논문상세정보
' 연구논문 : 개인용 클라우드 컴퓨팅 서비스 수용저항에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • adoption resistance
  • perceived value
  • person-technology fit model
  • personal cloud computing service
  • privacy calculus model
  • productivity enhancement through knowledge management
  • technostress
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문 : 개인용 클라우드 컴퓨팅 서비스 수용저항에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 프라이버시 계산 모형을 적용한 SNS 지속 사용 의도에 대한 연구: 페이스북과 카카오톡 사례 중심으로
    민진영 Information Syste Review 15 (1) : 105 ~ 122 [2013]
  • 클라우드 컴퓨팅 현항과 활성화과제
    유수상 한국IT서비스산업협회 [2011]
  • 클라우드 컴퓨팅 추진동향과 적용사례 분석: 공공기관 서버기반컴퓨팅(SBC) 사례 중심
    한국지역정보개발원 지역정보화 동향분석 (2) [2012]
  • 클라우드 컴퓨팅 서비스의 도입특성이 조직의 성과기대 및 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구: 혁신확산 이론 관점
    임재수 Asia Pacific Journal of Information Syste 22 (3) : 99 ~ 124 [2012]
  • 클라우드 컴퓨팅 SLA에 대한 고려사항
    송석현 TTA Journal 139 : 59 ~ 64 [2012]
  • 인기 메모 앱 ‘에버노트’도 해킹당해
    김준억 연합뉴스 기사
  • 소셜커머스의 지각된 가치가 신뢰와 재이용의도에 미치는 영향: 성별의 조절효과를 중심으로
    박현희 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 21 (4) : 57 ~ 80 [2013]
  • 소셜네트워크서비스(SNS)사용의 부정적 감정과 사용중단의도에 관한 연구
    박경자 지식경영연구 15 (2) : 89 ~ 106 [2014]
  • 소셜네트워크서비스(SNS) 혁신저항에 관한 연구 : 20대 페이스북 비이용 대학생들을 중심으로
    윤승욱 언론과학연구 13 (3) : 331 ~ 360 [2013]
  • 세상을 바꾸는 클라우드 컴퓨팅의 미래
    김미점 KT경제연구소 [2011]
  • 사용 습관이 새로운 정보기술 수용에 미치는 두 가지 상반되는 효과: 전문성과 고착현상
    이웅규 지식경영연구 12 (5) : 11 ~ 23 [2011]
  • 모바일 클라우드 사용에 영향을 미치는 요인과 모바일 신뢰의 조절효과에 관한 실증연구
    김상현 e-비즈니스연구 12 (1) : 281 ~ 310 [2011]
  • 기업의 클라우드 컴퓨팅 도입 의사결정에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    임성택 한국IT서비스학회지 11 (1) : 173 ~ 196 [2012]
  • 개인용 클라우드 컴퓨팅 사용에 미치는 영향요인 분석
    류재홍 한국IT서비스학회지 12 (4) : 319 ~ 335 [2013]
  • 개인용 클라우드 서비스 이용 의도에 관한 연구: TAM과 PMT 융합 모델을 중심으로
    박이슬 사이버커뮤니케이션학보 30 (2) : 111 ~ 150 [2013]
  • 개인용 클라우드 서비스 경쟁: 아마존, 구글, 애플
    한은영 정보통신산업진흥원 23 (10) : 100 ~ 111 [2011]
  • 개인사용자의 클라우드 컴퓨팅사용의도 연구: UTAUT 주요변수의 매개적역할을 중심으로
    박상철 인터넷전자상거래연구 12 (3) : 141 ~ 162 [2012]
  • 개인사용자 중심의 클라우드서비스의 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구:기술수용모형(TAM)과 저항을 중심으로
    박윤서 한국IT서비스학회지 12 (4) : 1 ~ 23 [2013]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill [1978]
  • User Resistance and Strategies for Promoting Acceptance Across System Types
    Jiang, J. J. Information & Management 37 (1) : 25 ~ 36 [2000]
  • User Resistance Determinants and the Psychological Contract in Enterprise System Implementations
    Klaus, T. European Journal of Information Syste 19 (6) : 625 ~ 636 [2010]
  • Three Forms of Innovation Resistance : The Case of Retail Payment Methods
    Szmigin, I. Technovation 18 (6) : 459 ~ 468 [1998]
  • The partial least squares approach to structural equation modeling
    Chin, W. W. Modern Methods for Business Research 295 (2) : 295 ~ 336 [1998]
  • The dark side of smartphone usage: Psychological traits, compulsive behavior and technostress
    Lee, Y. K. Computers in Human Behavior 31 : 373 ~ 383 [2014]
  • The Role of User Resistance in The Adoption of a Mobile Data Service
    Sanford, C. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 13 (6) : 663 ~ 672 [2010]
  • The Influence of Technostress and Antismart on Continuous Use of Smartphones
    Lee, S. J. Proceedings of the World Congress on Engineering and Computer Science 1 : 24 ~ 26 [2012]
  • The Influence of Technology Characteristics on Privacy Calculus : A Theoretical Framework
    Najjar, M. AMCIS 2012 Proceedings [2012]
  • The Impact of Technostress on Role Stress and Productivity
    Tarafdar, M. Journal of Management Information Syste 24 (1) : 301 ~ 328 [2007]
  • The Impact of Computer Self-Ef f icacy and Technology Dependence on Computer-Related Technostress : A Social Cognitive Theory Perspective
    Shu, Q. International Journal of Human-Computer Interaction 27 (10) : 923 ~ 939 [2011]
  • The Ideaitself and the Circumstances of its Emergence as Predictors of New Product Success
    Goldenberg, J. Management Science 47 (1) : 69 ~ 84 [2001]
  • The Consequences of Technostress for End Users in Organizations: Conceptual Development and Empirical Validation
    Ragu-Nathan, T. S. Informat ion Syste Research 19 (4) : 417 ~ 433 [2008]
  • Technostress: Technological Antecedents and Implications
    Ayyagari, R. MIS Quarterly 35 (4) : 831 ~ 858 [2011]
  • Technostress: Coping with Technology@ Work@ Home@ Play
    Wei l , M.M. Wiley [1997]
  • Technostress : The Human Cost of Computer Revolution
    Brod, C. Addison-Wesley [1984]
  • Technological Stress: Psychophysiological Aspects of Working wit h Modern Information Technology
    Arnetz, B. B. Scandinavian Journal of Work, Environment & Health 23 (3) : 97 ~ 103 [1997]
  • Structural Equation Models With Unobservable Variables and Measurement Error: Algebra and Statistics
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (3) : 382 ~ 388 [1981]
  • Social foundations of thought and action
    Bandura.A Prentice-Hall [1986]
  • SNS 소외감과 애착이 능동적 사용에 미치는 영향: 페이스북 사용자를 중심으로
    윤혜정 지식경영연구 15 (4) : 171 ~ 187 [2014]
  • SNS 사용자의 이용습관과 감정적 요인 관점에서 기업 SNS 계정의 지속적 사용의도에 관한 연구
    함주연 지식경영연구 15 (3) : 37 ~ 66 [2014]
  • Resista nce to Technologica l Innovations : An Examination of the Role of Self-Efficacy and Performance Satisfaction
    E llen, P. S. Journal of the Academy of Marketing Science 19 (4) : 297 ~ 307 [1991]
  • Privacy as a Conceptand a Social Issue : A Multidimensional Developmental Theory
    Laufer, R. S. Journal of Social Issues 33 (3) : 22 ~ 42 [1977]
  • New Information Technologies, Job Profiles, and External Workload as Predictors of Subjectively Experienced Stress and Dissatisfaction at Work
    Korunka, C. International Journal of Human-Computer Interaction 9 (4) : 407 ~ 424 [1997]
  • Investigating the Influence of Perceived Usefulness and Self-Efficacy on Online WOM Adoption Based on Cognitive Dissonance Theory: Stick to Your Own Preference VS. Follow What Others Said
    이정현 Asia Pacific Journal of Information Syste 23 (3) : 131 ~ 154 [2013]
  • Internet Privacy Concerns and Their Antecedents—Measurement Validity and a Regression Model
    Dinev, T. Behaviour & Information Technology 23 (6) : 413 ~ 422 [2004]
  • Information Systems and User Resistance: Theory and Practice
    Hirschheim, R. The Computer Journal 31 (5) : 398 ~ 408 [1988]
  • Individual Resistance to IT Innovations
    Joseph, R. C. Communications of The ACM 53 (4) : 144 ~ 146 [2010]
  • From Resistance to Commitment
    Coetsee, L. Public Administration Quarterly 23 (2) : 204 ~ 222 [1999]
  • Electronic Communication Innovations : Overcoming Adoption Resistance
    Nault, B. R. Wirtschaftsinformatik 40 (2) : 114 ~ 121 [1998]
  • Consumer resistance to, and acceptance of, innovations
    Bagozzi, R. P. Advances in Consumer Research 26 : 218 ~ 255 [1999]
  • Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value A Means End Model and Synthesis of Evidence
    Zeithaml, V. A. The Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1988]
  • Computer Self-Efficacy: Development of a Measure and Initial Test
    Compeau, D. R. MIS Quarterly 19 (2) : 189 ~ 211 [1995]
  • Cloud computing-The business perspective
    Marston, S. Decision Support Syste 51 (1) : 176 ~ 189 [2011]
  • C onsumer R esista nce a nd Intention to Use Internet Banking Service : Postponers, Opponents and Rejectors
    Laukkanen, P. International Journal of Bank Marketing 26 (6) : 440 ~ 455 [2008]
  • Behavior Intention Formation in Knowledge Sharing : Examining the Roles of Extrinsic Motivators, Social-Psychological Forces, and Organizational Climate
    Bock, G. W. MIS Quarterly 29 (1) : 87 ~ 111 [2005]
  • As Time Goes By: Do Cold Feet Follow Warm Intentions for Really New Versus Incrementally New Products?
    Alexander, D. L. Journal of Marketing Research 45 (3) : 307 ~ 319 [2008]
  • An Integrated Adoption Model of Mobile Cloud Services : Explorat ion of Key Determina nts a nd Extension of Technology Acceptance Model
    Park, E. Telematics and Informatics 31 (3) : 376 ~ 385 [2014]
  • An Examination of The Determinants of Customer Loyalty in Mobile Commerce Contexts
    Lin, H. H. Information & Management 43 (3) : 271 ~ 282 [2006]
  • A theory of psychological reactance
    Brehm, J. W. New York Academic Press Inc [1966]
  • A conceptual model of perceived customer value in e‐commerce: A preliminary investigation
    Chen, Z. Psychology & Marketing 20 (4) : 323 ~ 347 [2003]
  • 2013년 인터넷이용실태조사 요약보고서