HRD 프로그램 평가 결과 활용에 대한 이해관계자들의 주관적 인식 유형 분석

논문상세정보
' HRD 프로그램 평가 결과 활용에 대한 이해관계자들의 주관적 인식 유형 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • hrdprogramevaluation
  • hrdstakeholders
  • hrd이해관계자
  • hrd프로그램평가
  • q methodology
  • q 방법론
  • utilization of evaluation results
  • 평가 결과 활용
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
10,996 0

0.0%

' HRD 프로그램 평가 결과 활용에 대한 이해관계자들의 주관적 인식 유형 분석' 의 참고문헌

  • 평가영향의 관점에서 평가 결과 활용에 관한 연구
    이혜영 한국사회와 행정연구 16 (1) : 131 ~ 149 [2005]
  • 평가에 대한 HRD 이해관계자들의 인식 탐구: Q 방법론을 중심으로
    박소연 HRD연구 12 (4) : 95 ~ 117 [2010]
  • 평가결과 활용의 영향요인 탐색
    김형진 정책분석평가학회보 21 (2) : 129 ~ 157 [2011]
  • 통합적 평가 접근법을 활용한 HRD 프로그램 평가 모형 개발 : 학교․사회 예술 강사 기본 연수 평가 모형 개발 사례를 중심으로
    배을규 HRD연구 16 (4) : 25 ~ 50 [2014]
  • 중소기업의 구조화된 현장 훈련 (SOJT) 프로그램에 대한 이해관계자 집단의 평가 요구 비교 분석: 논리 지향 평가 모형을 중심으로
    김대영 Korea Business Review 16 (4) : 203 ~ 230 [2012]
  • 인적자원개발론
    배을규 학이시습 [2010]
  • 우리는 왜 프로그램을 평가하는가
    이원석 교육평가연구 26 (1) : 1 ~ 13 [2013]
  • 사회복지프로그램 평가 결과 활용의 영향요인에 관한 연구
    권종희 한국사회복지행정학 15 (2) : 217 ~ 252 [2013]
  • 사회복지시설평가 결과에 대한 피평가시설의 도구적 활용
    윤재영 한국사회복지행정학 12 (1) : 89 ~ 116 [2010]
  • 논리 지향 평가 실행 수준과 평가결과 활용의 관계에 대한 평가의 질의 조절 효과 :중소기업 SOJT 프로그램을 중심으로
    김대영 HRD연구 15 (2) : 165 ~ 194 [2013]
  • 기업의 조직풍토가 프로그램 평가 결과 활용에 미치는 영향
    박소연 인력개발연구 7 (2) : 27 ~ 46 [2005]
  • 국내 대기업 인적자원개발(HRD) 동향 탐색
    송영수 Korea Business Review 17 (2) : 1 ~ 24 [2013]
  • 교육프로그램 평가론
    배호순 원미사 [2008]
  • Why a Stakeholder Approach to Evaluating Training
    Nickols, F. W Advances in Developing Human Resources 7 (1) : 121 ~ 134 [2005]
  • Utilization-focused Evaluation
    Patton, M. Q Sage [2008]
  • Towards a Meta-Model of Evaluation Utilization
    Owen, J. M Paper Presented at the Annual Meeting of the American Evaluation Association, Seattle, WA, November [1992]
  • The relationship between training outsourcing and employee commitment to organization
    Chaudlhuri, S Human Resource Development International 17 (2) : 145 ~ 163 [2014]
  • The Utilization Process: A Conceptual Framework and Synthesis of Empirical Findings
    Beyer, J. M Administrative Science Quarterly 27 : 591 ~ 622 [1982]
  • The Program Evaluation Standards
    Yarbrough, D. B Sage [2011]
  • The Cultural Lens: Bringing Utilization into Focus, In New Directions for Program Evaluation, 49, San Francisco
    Preskill, H Jossey- Bass [1991]
  • Social Research and National Policy: What Gets Used, by Whom, for What Purposes, and with What Effects
    Caplan, N International Social Science Journal 28 (1) : 187 ~ 194 [1976]
  • Six Disciplines of Breakthrough Learning : How to Turn Training and Development into Business Result
    Wick, W John Wiley & Sons International Right, Inc [2010]
  • Responsive Evaluation
    Stake, R. E In International Encyclopedia of Education, Oxford, Pergamon [1983]
  • Research on the Utilization of Evaluations
    Leviton, L Evaluation Review 5 (4) : 525 ~ 548 [1981]
  • Q방법론-과학철학, 이론, 분석, 그리고 적용
    김흥규 커뮤니케이션북스 [2008]
  • Q방법론
    김헌수 교육과학사 [2000]
  • Program evaluation: Alternative approaches and practical guidelines
    Fitzpatrick, J. L Pearson [2004]
  • Program Evaluation
    Worthen, B. R Longman [1997]
  • Principles for the Study of Subjectivity
    Stephenson, W Operant Subjectivity 4 (2) : 37 ~ 53 [1981]
  • Political Subjectivity: Application of Q Methodology in Political Science, New Heaven and London
    Brown, S. R Yale University Press
  • Performance Consulting: A Practical Guide for HR and Learning Professionals
    Robinson, D. G Berrett-Koehler Publishers [1995]
  • Organizational Learning, Performance, Change: An Introduction to Strategic Human Resource Development
    Gilley, J. W Basic Books [2000]
  • Measuring the Use of Evaluation
    Weiss, C. H Evaluation Practice 9 (3) : 87 ~ 92 [1981]
  • HRD 프로그램 평가의 질이 평가 결과 활용에 미치는 영향
    박소연 인력개발연구 11 (2) : 27 ~ 47
  • HRD 컨설턴트의경력 정체, 조직 몰입, 이직 의도의 관계
    배을규 직업교육연구 33 (1) : 223 ~ 244 [2014]
  • HRD 실무자를 위한 교육훈련 프로그램 평가
    배을규 학이시습 [2012]
  • Foundations of Program Evaluation: Theories of practice
    Shadish, W. R Sage [1991]
  • Foundational Models for 21st Century Program Evaluation, In Evaluation Models: Viewpoints on Educational and Human Services Evaluation
    Stufflebeam, D. L Kluwer Academic Pub : 33 ~ 83 [2000]
  • Factors Influencing the Use of Evaluation Results
    McCormick, E. R The University of Minnesota [1997]
  • Explaining Research Utilization,” Knowledge
    Sunesson, S Creation, Diffusion, Utilization 10 (2) : 140 ~ 155 [1989]
  • Evaluation in Organizations: A Systematic Approach to Enhancing Learning, Performance, and Change
    Russ-Eft, D Perseus Publishing Services [2001]
  • Evaluation Utilization: An Annotated Bibliography, NIE grant 80-0082
    King, J. A Washington, D. C [1981]
  • Evaluation Theory, Models and Applications
    Stufflebeam, D. L Jossey-Bass [2007]
  • Current Empirical Research on Evaluation Utilization
    Cousins, J. B Review of Educational Research 56 : 331 ~ 364 [1986]
  • A Pragmatic Evaluation Approach to Measure Training Efficiency and Effectiveness: Enhancing Utilization of Training Evaluation
    Bae, E. K Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education 6 (2) : 109 ~ 147 [2003]
  • A Guide for Evaluation Decision Makers
    Alkin, M. C Sage [1985]
  • A Follow-up of Two Guidance Program Evaluation Projects Assessing the Degree of Implementation of Recommendations and the Influence of Factors which Affect Utilization
    Boettcher, D. L Boston College Graduate School of Arts and Sciences department of education [1991]