건축시공교육에 팀 기반 학습 적용 연구

' 건축시공교육에 팀 기반 학습 적용 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공학, 공업일반
  • academic achievement
  • buildingconstructioneducation
  • team-based learning
  • 건축시공 교육
  • 팀 기반 학습
  • 학습성취도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
6,452 0

0.0%

' 건축시공교육에 팀 기반 학습 적용 연구' 의 참고문헌

  • 효과적인 건축공학 교육방향 설정에 관한 연구
    이주나 대한건축학회논문집 계획계 28 (07) : 41 ~ 48 [2012]
  • 종합건설회사의 사원·대리급 현장기술자에게 요구되는 역량과 대학교육 충족도간의 관계에 관한 연구
    김승진 대한건축학회논문집 구조계 28 (01) : 183 ~ 190 [2012]
  • 유아놀이지도에 대한 팀 기반 학습(Team-Based Learning)의 효과 - 학습태도, 학습동기, 학업적 자기효능감을 중심으로 -
    이경희 사고개발 8 (2) : 151 ~ 170 [2012]
  • 간호교육에서 팀 기반학습(Team-based Learning)의 적용에 관한 연구
    노영숙 한국간호교육학회지 18 (2) : 239 ~ 247 [2012]
  • To adopt or not to adopt innovation: A case study of team-based learning
    Freeman M The international journal of Management Education 10 (3) : 155 ~ 168 [2012]
  • Team-Based Learning: A Transformative Use of Small Groups
    Michaelsen LK Greenwood Publishing Group : 304 ~ [2002]
  • Team-Based Learning Using an Audience Response System: An Innovative Methods of Teaching Diagnosis to Undergraduate Dental Students
    Pileggi R Journal of Dental Education 72 (10) : 1182 ~ 1188 [2008]
  • Modified use of team-based learning for effective delivery of medical gross anatomy and embryology
    Vasan NS Anatomical Sciences Education 1 : 3 ~ 9 [2008]
  • Integrating Marketing Courses to Enhance Team-Based Experiential Learning
    Bobbitt LM Journal of Marketing Education 22 (15) : 15 ~ 24 [2000]
  • BIM활용 문제중심학습기반 실내건축 설계수업 교수-학습모형에 관한 연구
    한영철 한국디지털건축인테리어학회 논문집 12 (3) : 67 ~ 79 [2012]
  • Assessment and Teaching of 21st Century Skills. 1st ed
    Griffin P Springer : 348 ~ [2012]
  • A measure of teamwork perceptions for team-based learning
    Gallegos PJ Current in Pharmacy Teaching and Learning 3 (1) : 30 ~ 35 [2011]
  • A Survey of Student Perceptions of Team-Based Learning in Anatomy Curriculum: Favorable Views Unrelated to Grades
    Vasan NS Anatomical Sciences Education 2 : 150 ~ 155 [2009]
  • A Study on the Improvement of Engineering Education for Interdisciplinary and Practical Engineer on Demand-driven. 1st ed
    Kang KJ Korea Research Institute for Vocational Education & Training : 171 ~ [2013]
  • A Case Study on Architectural Engineering Design Using Action Learning
    장명훈 한국건축시공학회지 13 (1) : 10 ~ 19 [2013]