모바일 쇼핑에서 충동구매와 후회감에 영향을 미치는 요인

논문상세정보
' 모바일 쇼핑에서 충동구매와 후회감에 영향을 미치는 요인' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • e-commerce
  • impulse buying
  • informationcontrol
  • mobile shopping
  • overconfidence
  • price sensitivity
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,469 1

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' 모바일 쇼핑에서 충동구매와 후회감에 영향을 미치는 요인' 의 참고문헌

  • 한국, 스마트폰 사용자 수 세계 7위.. 보급률 2위
  • 투자자 행동과 과도거래 : 투자자 과잉확신 가설의 검증
    변영훈 대한경영학회지 19 (2) : 511 ~ 528 [2006]
  • 충동구매 경향성과 예기된 죄책감에 따른쾌락재와 실용재의 선택
    양윤 한국심리학회지: 소비자·광고 15 (1) : 41 ~ 56 [2014]
  • 인터넷쇼핑몰의 소비자기만 행동에 관한 내용분석
    윤진숙 인터넷전자상거래연구 14 (3) : 15 ~ 35 [2014]
  • 인터넷 소비자 특성이 충동구매와 계획구매에 미치는 영향
    임용택 인터넷전자상거래연구 13 (3) : 257 ~ 273 [2013]
  • 웹 로그 데이터를 이용한 온웹 로그 데이터를 이용한 온라인 소비자의 가격민감도 영향 요인에 관한 연구
    전종근 Journal of Information Technology Applications & Management 13 (1) : 1 ~ 16 [2006]
  • 스마트 커머스 REAL쇼 핑이 가져온 변화와 기회
  • 소셜커머스에서의 의사결정 과정에 대한 연구 : 구매촉진효과, 구매 만족 및 구전의도를 중심으로
    김재휘 한국광고홍보학보 7 (4) : 106 ~ 116 [2011]
  • 소비자의 충동구매 선행변수로서 점포이미지와 가격할인의 비교연구
    김영미 한국심리학회지: 소비자·광고 15 (2) : 255 ~ 277 [2014]
  • 모바일쇼핑 가파른 성장세
  • 모바일 쇼핑족 1천만 시대 ... 5개월새 123% ↑
  • 모바일 상거래 서비스 특성이 충동구매와 후회에 미치는 영향: 소비자 지식의 조절효과를 중심으로
    전종근 소비자학연구 24 (1) : 179 ~ 196 [2013]
  • 내 손 안의 백화점… 모바일 쇼핑 年1조 시장으로
  • 금융상품 투자 시 과잉확신 소비자의 갬블러의 오류가 의사결정과정과 성과에 미치는 영향: 손실 영역을 중심으로
    임미자 마케팅연구 26 (4) : 35 ~ 57 [2011]
  • Website attributes in urging online impulse purchase : An empirical investigation on consumer perceptions
    Liu, Y. Decision Support Syste 55 (3) : 829 ~ 837 [2013]
  • Understanding and predicting electronic commerce adoption: An extension of the theory of planned behavior
    Pavlou, P. A. MIS Quarterly 25 (4) : 115 ~ 143 [2006]
  • Understanding Impulsive Buying Behavior in Mobile Commerce
    Wu, Y. PACIS 2013 Proceedings : 142 ~ [2013]
  • Two Faces of Mobile Shopping: Self-Efficacy and Impulsivity
    Lee, T. International Journal of E-Business Research 10 (1) : 15 ~ 32 [2014]
  • Traits Revisited
    Allport, G. W. American Psychologist 21 (1) : 1 ~ [1966]
  • The theory of planned behavior
    Ajzen, I. Organizational Behavior and Human Decision Processes 50 (2) : 179 ~ 211 [1991]
  • The shallows: What the internet is doing to our brains
    Carr, N. WW Norton [2010]
  • The online medium and customer price sensitivity
    Shankar, V. eBusiness Research Center [1999]
  • The impulse economy: under-standing mobile shoppers and what makes thembuy
    Schwartz, G. Atria Books [2012]
  • The Weighing of Evidence and the Determinants of Confidence
    Griffin, D. Cognitive Psychology 24 (3) : 411 ~ 435 [1992]
  • The Product-specific Nature of Impulse Buying Tendency
    Jones, M. A. Journal of Business Research 56 (7) : 505 ~ 511 [2003]
  • The Price Elasticity of Selective Demand: A Meta-analysis of Econometric Models of Sales
    Tellis, G. J. Journal of Marketing Research 33 (3) : 331 ~ 341 [1988]
  • The Mobile Effect - The Impact of Smartphones and Tablets on impulse buying
  • Specious Reward: A Behavioral Theory of Impulsiveness and Impulse Control
    Ainslie, G. Psychological Bulletin 82 (4) : 463 ~ [1975]
  • Self-image–is it in the Bag? A Qualitative Comparison between “Ordinary” and “Excessive” Consumers
    Dittmar, H. Journal of Economic Psychology 21 (2) : 109 ~ 142 [2000]
  • Reducing Buyer Search Costs: Implications for Electronic Marketplaces
    Bakos, J. Y. Management Science 43 (12) : 1676 ~ 1692 [1997]
  • Price perceptions and consumer shopping behavior : A field study
    Lichtenstein, D. R. Journal of Marketing Research 34 (2) : 234 ~ 245 [1993]
  • Prediction of Goal Directed Behavior : Attitudes, Intentions and Perceived Behavioral Control
    Ajzen, I. Journal of Experimental Social Psychology 22 (5) : 453 ~ 474 [1986]
  • Pleasant Surprises: Consumer Response to Unexpected in-Store Coupons
    Heilman, C. M. Journal of Marketing Research 56 (2) : 242 ~ 252 [2002]
  • Just Moseying Around and Happening Upon It versus a Master Plan: Minimizing Regret in Impulse versus Planned Sales Promotion Purchases
    Tom, N. S. Psychology and Marketing 23 (1) : 57 ~ 73 [2006]
  • Investor Psychology and Asset Pricing
    Hirshleifer, D. Journal of Finance 56 (4) : 1533 ~ 1597 [2002]
  • Internet selfefficacy and electronic service acceptance
    Hsu, M. H. Decision Support Syste 38 (3) : 369 ~ 381 [2004]
  • Interactive Home Shopping : Consumer, Retailer, and Manufacturer Incentives to Participate in Electronic Marketplaces
    Alba, J. Journal of Marketing 45 (4) : 38 ~ 53 [1997]
  • Information Disclosure and Control on Facebook: Are Rhey Two Sides of the Same Coin or Two Different Processes?
    Christofides, E. Cyber Psychology & Behavior 12 (3) : 341 ~ 345 [2009]
  • Hedonic Shopping Motivations
    Arnold, M. J. Journal of Retailing 79 (2) : 77 ~ 95 [2003]
  • Failing to Get the Message
    Houlder, V. Financial Times 14 : 34 ~ 36 [1997]
  • Examining the Influence of Control and Convenience in a Self-service Setting
    Collier, J. E. Journal of the Academy of Marketing Science 38 (4) : 490 ~ 509 [2010]
  • Deferred Gratification and Social Class
    Levy, M. F. Journal of Social Psychology 100 (1) : 123 ~ 135 [1976]
  • Consuming impulses
    Rook, D. W. Advances in Consumer Research 12 (1) : 23 ~ 27 [1985]
  • Challenges of E-Retailing: Impulsive Buying Behaviour
    Vojvodic, K. International Business and Management 29 (3) : 155 ~ 171 [2013]
  • An Experimental Analysis of Impulsivity and Impulse Control in Humans
    Solnick, J. V. Learning and Motivation 11 (1) : 61 ~ 77 [1980]
  • A multivariate analysis of web usage
    Korgaonkar, P. K. Journal of Advertising Research 39 (6) : 53 ~ 68 [1999]
  • A Review of Impulse Buying Behavior
    Muruganantham, G. International Journal of Marketing Studies 5 (3) : 49 ~ 151 [2013]
  • A Multi-method Investigation of Consumer Motivations in Impulse Buying Behavior
    Hausman, A. Journal of Consumer Marketing 17 (5) : 403 ~ 426 [2000]