서비스마케팅믹스, 와인바 이미지, 고객만족, 고객충성도 간의 관계에 관한 연구

' 서비스마케팅믹스, 와인바 이미지, 고객만족, 고객충성도 간의 관계에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • customer loyalty
  • customer satisfaction
  • image
  • service marketing mix
  • 고객 충성도
  • 고객만족
  • 서비스마케팅믹스
  • 와인 바 이미지
  • 와인바
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 서비스마케팅믹스, 와인바 이미지, 고객만족, 고객충성도 간의 관계에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 확장된 서비스 믹스요인의 질이 고객만족에 미치는 영향과 기업신뢰감의 매개적 역할
    정진철 대한경영학회지 17 (5) : 2211 ~ 2236 [2004]
  • 호텔⋅외식산업 주장관리실무
    김용순 대왕사 [2004]
  • 한국 외식업체의 서비스품질에 대한 일본 관광객의 지각에 관한 연구
    윤혜정 외식경영연구 6 (2) : 27 ~ 45 [2003]
  • 패밀리레스토랑의 추가마케팅믹스가 고객의 전반적인 만족도에 미치는 영향
    김미연 한국식생활문화학회지 22 (5) : 575 ~ 581 [2007]
  • 패밀리레스토랑의 서비스마케팅믹스가 외식고객의 가치에 미치는 영향 (서울지역의 패밀리레스토랑을 위주로)
    윤태환 한국식품조리과학회지 25 (3) : 306 ~ 316 [2009]
  • 패밀리레스토랑 점포이미지를 이용한 시장세분화와고객만족에 관한 연구
    이상건 외식경영연구 9 (1) : 197 ~ 216 [2006]
  • 커피서비스품질이 고객만족을 매개로 재방문의도에 미치는 영향 - 커피전문점을 이용하는 대학생을 중심으로 -
    진양호 외식경영연구 15 (4) : 321 ~ 342 [2012]
  • 점포충성도에 대한 전환장벽과 고객만족의 영향력에 관한 실증적 연구
    조광행 경영학연구 28 (1) : 127 ~ 149 [1999]
  • 외식프랜차이즈 가맹본부의 마케팅 믹스가 관계품질, 몰입, 그리고 장기지향성에 미치는 영향에 관한 연구
    한규철 상품학연구 28 (6) : 29 ~ 41 [2010]
  • 와인전문 레스토랑의 서비스스케이프(SERVICESCAPE)가 서비스 품질과 재방문의도에 미치는 영향
    최민수 한국콘텐츠학회 논문지 12 (3) : 391 ~ 400 [2012]
  • 와인에 대한 위험요인과 지각된 가치의 관계에 관한 연구
    이상건 호텔관광연구 13 (1) : 276 ~ 289 [2011]
  • 와인바의 서비스스케이프가 점포이미지, 고객만족에 미치는 영향
    전현모 외식경영연구 12 (2) : 183 ~ 203 [2009]
  • 와인바 이용객의 만족도가 재방문 의사결정에 미치는 영향에 관한 연구
    조영효 한국외식산업학회지 2 (3) : 69 ~ 86 [2006]
  • 와인레스토랑 점포이미지의 세분시장 고객유형별 고객만족과 재방문의도연구
    전인호 관광산업연구 3 (2) : 27 ~ 50 [2009]
  • 와인공급업체와 외식업체간 B2B 관계마케팅 요인에 관한 연구
    전현모 한국조리학회지 16 (3) : 188 ~ 204 [2010]
  • 와인 바 선택속성이 고객만족에 미치는 영향
    고재윤 와인․소믈리에 연구 2 (1) : 5 ~ 20 [2006]
  • 브랜드 이미지와 브랜드 인식이 구매의도에 미치는 영향 연구 -패밀리레스토랑을 중심으로-
    조현수 외식경영연구 16 (4) : 75 ~ 96 [2013]
  • 레스토랑의 종업원이 점포 이미지 및 소비자 행동의도에 미치는 영향 - 비디오 시나리오 기법 활용 -
    장여진 호텔경영학연구 19 (4) : 229 ~ 246 [2010]
  • 대학가 상권의 점포이미지 결정요소에 관한? 연구
    설상철 산업경제연구 15 (6) : 14 ~ 212 [2002]
  • 고객의 외식가치에 대한 지각이 만족도에 미치는 영향에 관한 연구
    김광수 외식경영연구 8 (1) : 67 ~ 85 [2005]
  • Wine Bible
    MacNeil, K. Workman Publishing Co : 153 ~ [2001]
  • When good brand do bad
    Aaker, J. Journal of Consumer Research 31 : 1 ~ 16 [2004]
  • Using the 7Ps as a generic marketing mix : an exploratory survey of UK and European marketing academics
    Rafiq, M. Marketing Intelligence & Planning 13 (9) : 4 ~ 15 [1995]
  • Using job satisfaction and pride as internalmarketing tools
    Arnett, D. B. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly 43 (2) : 87 ~ 96 [2002]
  • The role of store image in retail internationalization
    Burt, S. International Marketing 15 (4) : 433 ~ 453 [2000]
  • The relationship between store image and store brand equity : A conceptual framework and evidence from hypermarkets
    Beristain, J. J. Journal of Retailing and Consumer Services 18 : 562 ~ 574 [2011]
  • The influence of store environment on quality inferences and store image
    Baker, J. Journal of the Academy of Marketing Science 22 (4) : 329 ~ 339 [1994]
  • The importance of wine label information
    Thomas, A. International Journal of Wine Marketing 15 (2) : 58 ~ 74 [2003]
  • The Role of Attributes in Customer Satisfaction: A Reexamination
    Tsiros, M. Journal of Consumer Research 31 : 476 ~ 483 [2004]
  • The Essence of Services Marketing
    Payne, A. Prentice Hall International Ltd [1993]
  • The Effect of Store Name, Brand Name and Price Discounts on Consumers' Evaluations and Purchase Intentions
    Grewal, D. Journal of Retailing 174 (23) : 331 ~ 352 [1998]
  • Structural equation models are modeling tools with many ambiguities : comments acknowledging the need for caution and humility in their use
    Bagozzi, R. P. Journal of Consumer Psychology 20 : 208 ~ 214 [2010]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological Bulletin 103 (3) : 411 ~ 423 [1988]
  • Store brands and retail differentiation : the influence of store image and store brand attitude on store own brand perceptions
    Collins-Dodd, C. Journal of Retailing and Consumer Services 10 : 345 ~ 352 [2003]
  • Service Marketing
    Zeithaml, V. A. McGraw-Hill [2003]
  • Returns on business-to- business relationship marketing investments: strategies for leveraging profits
    Palmatier, R. W. Marketing Science 25 : 477 ~ 493 [2006]
  • Retail Management
    Ghosh, A. Dryden Press [1994]
  • Regional brand image and perceived wine quality : the consumer perspective
    Johnson, R. International Journal of Wine Business Research 19 (4) : 276 ~ 297 [2007]
  • Recapturing store image in customerbased store equity : a construct conceptualization
    Hartman, K. B. Journal of Business Research 58 : 1112 ~ 1120 [2005]
  • On the Relationship between Store Image, Store Satisfaction and Store Loyalty
    Bloemer, J. European Journal of Marketing 32 (5) : 499 ~ 514 [1998]
  • New town square
    Skoll, J. Forbes 34 (23) : 107 ~ [1999]
  • Multivariate Data Analysis with Reading
    Hair, J. F. Prentice-Hall [1995]
  • Marketing: Real People, Real Choices
    Solomon, M. R. Prentice Hall [2009]
  • Marketing management
    Kotler, P. Pearson [1999]
  • Marketing Mix Strategy in Increasing Marketing Performance in Indonesia Telecommunication Service Companies
    Chumaidiyah, E. 2013 International Conference of Information and Communication Technology (ICoICT) : 433 ~ 438 [2013]
  • Extended marketing mix drives service delivery
    Freeman, L. N. Ophthalmology Times 15 : 106 ~ [2005]
  • Exploring the development of store image
    Mazursky, D. Journal of Retailing 62 (2) : 145 ~ 165 [1986]
  • Essentials of Services Marketing
    Lovelock, C. Prentice-Hall [2009]
  • Entertainment-seeking shopping centre patrons : The missing segments
    Sit, J. International Journal of Retail Distribution Management 31 (2) : 80 ~ 94 [2003]
  • DINESERV, 소믈리에 서비스품질, 와인 마케팅믹스가 고객만족 및 애호도에 미치는 영향
    김의겸 Tourism Research 27 : 45 ~ 61 [2008]
  • Complaining to the masses: the role of protest framing in customer-created complaint sites
    Ward, J. C. Journal of Consumer Research 33 : 220 ~ 230 [2006]
  • Balancing acquisition and retention resources to maximize customer profitability
    Reinartz, W. Journal of Marketing 69 : 63 ~ 79 [2005]
  • An empirical confirmation of segments in the Australian wine market
    Hall, J. International Journal of Wine Marketing 11 (1) : 19 ~ 35 [1999]
  • A path analytic model of store loyalty involving selfconcept, store image, geographic loyalty, and socioeconomic status
    Sirgy, M. J. Journal of the Academy of Marketing Science 13 (3) : 265 ~ 292 [1985]