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인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
가맹본부의 신호요인이 예비창업가맹점주의신뢰인식과 계약의도에 미치는 영향에 관한 연구
김태희(Tae Hee Kim)
조미옥 ( Mi Ok Cho )
주성희 ( Sung Hui Joo )
2014년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김태희(Tae Hee Kim)
조미옥 ( Mi Ok Cho )
주성희 ( Sung Hui Joo )
주제어
competence
Financialsignaling
Franchisor
Franchisorssupportandservice
integrity
Objectivesignaling
Pre-franchisee
Reputation
Signaling
Signalingfactor
계약의도
신뢰
신호요인
예비창업가맹점주
프랜차이즈
참고문헌( 53)
유사주제 논문( 11,965)
경영관리 9,595건
신뢰 1,543건
프랜차이즈 227건
competence 200건
reputation 174건
integrity 128건
signaling 45건
franchisor 31건
계약의도 15건
financialsignaling 1건
franchisorssupportandservice 1건
objectivesignaling 1건
pre-franchisee 1건
signalingfactor 1건
신호요인 1건
예비창업가맹점주 1건
인용/피인용
가맹본부의 신호요인이 예비창업가맹점주의신뢰인식과 ...
' 가맹본부의 신호요인이 예비창업가맹점주의신뢰인식과 계약의도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
경영관리
competence
financialsignaling
franchisor
franchisorssupportandservice
integrity
objectivesignaling
pre-franchisee
reputation
signaling
signalingfactor
계약의도
신뢰
신호요인
예비창업가맹점주
프랜차이즈
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
11,620
0
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
경영관리
9,596
0
0.0%
주제어
competence
201
0
0.0%
financialsignaling
2
0
0.0%
franchisor
32
0
0.0%
franchisorssupportandservice
2
0
0.0%
integrity
129
0
0.0%
objectivesignaling
2
0
0.0%
pre-franchisee
2
0
0.0%
reputation
175
0
0.0%
signaling
46
0
0.0%
signalingfactor
2
0
0.0%
계약의도
16
0
0.0%
신뢰
1,544
0
0.0%
신호요인
2
0
0.0%
예비창업가맹점주
2
0
0.0%
프랜차이즈
228
0
0.0%
계
11,981
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 가맹본부의 신호요인이 예비창업가맹점주의신뢰인식과 계약의도에 미치는 영향에 관한 연구'
의 참고문헌
프랜차이즈 시스템의 지원과 불일치가 경제적 만족, 갈등, 신뢰, 몰입에 미치는 영향
김종훈
유통연구 12 (1) : 33 ~ 62
[2007]
프랜차이즈 가맹본부의 통제가 가맹점주의 신뢰 및 순응에 미치는 영향
김태희
외식경영연구 15 (2) : 97 ~ 113
[2012]
정책위원회 자료
(사)한국프랜차이즈협회
정보시스템 아웃소싱의 계약통제요인에 관한 연구
남기찬
서강경영논총 10 : 49 ~ 72
[1999]
전자조달시스템을 이용한 건설산업의 B2B 전자상거래에서 자재공급자의 신뢰 및 거래의도에 영향을 미치는 요인에 관한 탐색적 연구
홍일유
Entrue Journal of Information Technology 10 (1) : 139 ~ 152
[2011]
웹 사이트품질이 인터넷 쇼핑 거래의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 신뢰와 만족의 매개효과를 중심으로
박상철
경영과학 21 (3) : 123 ~ 143
[2004]
외식산업 프랜차이즈 가맹점주의 만족, 관계의 질, 재계약 의도에 관한 연구
이창호
외식경영연구 9 (1) : 173 ~ 195
[2006]
외식 프랜차이즈업의 프랜차이저와 프랜차이지의 관계에 있어서 인지적 신뢰와 감정적 신뢰의 선행변수 및 결과변수
최자영
마케팅관리연구 12 (2) : 61 ~ 76
[2007]
외식 프랜차이즈 시스템의 기회주의적 행동이 신뢰 및 결속에 미치는 영향
윤지환
외식경영연구 9 (3) : 177 ~ 196
[2006]
예비 창업자와 프랜차이즈 본사의 계약 의사에 관한 연구
정진우
한국조리학회지 14 (1) : 39 ~ 55
[2008]
아이스크림 프랜차이즈가맹사업자의 지원에 대한 가맹계약자의 만족과 재계약 의도
윤지환
외식경영연구 6 (3) : 147 ~ 160
[2003]
신뢰와 관계학습이 외식업 프랜차이즈 가맹점의 장기지향성과 관계성과에 미치는 영향
안성훈
호텔관광연구 11 (3) : 31 ~ 48
[2009]
소자본 예비창업자를 위한 프랜차이즈 가맹점계약에 대한 연구
송무호
창업정보학회지 8 (2) : 113 ~ 135
[2005]
상호작용적 커뮤니케이션이 외식프랜차이즈 관계의 질과 재계약의도에 미치는 영향
김태희
외식경영연구 15 (1) : 91 ~ 110
[2012]
사업형 프랜차이즈에서 가맹본부의 지원활동이 가맹점의성과 만족 및 재계약의도에 미치는 영향에 관한 연구
신창훈
로지스틱스연구 7 (2) : 27 ~ 45
[1999]
베이커리 가맹본부의 가맹점 모집 프로모션 활동이 가맹점주의 브랜드 태도, 만족도, 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
김태희
호텔경영학연구 17 (4) : 123 ~ 140
[2008]
가맹본부 정보의 Signaling 효과에 관한 탐색적 연구: 가맹점 예비 창업자를 중심으로
박경원
유통경영학회지 14 (4) : 103 ~ 128
[2011]
What's in a name. com? : The effects of ‘. com’name changes on stock prices and trading activity
Lee, P. M.
Strategic Management Journal 22 (8) : 793 ~ 804
[2001]
Toward a theory of competitive market signaling : a research agenda
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[1991]
The use of influence strategies in interfirm relationships in industrial product channels
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[1991]
The role of trust in franchise organizations
Dickey, M. H.
International Journal of Organizational Analysis 15 (3) : 251 ~ 282
[2008]
The interaction of top management group, stakeholder, and situational factors on certain corporate reputation management activities
Carter, S. M.
Journal of Management Studies 43 (5) : 1145 ~ 1176
[2006]
The commitment, trust theory of relationship marketing
Morgan,R.M
The Journal of Marketing 58 (3) : 20 ~ 38
[1994]
The Relationship between Trust, Trustworthiness, and Repeat Purchase Intentions: A Multidimensional Approach
이수형
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 18 (1) : 1 ~ 31
[2008]
Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
Anderson, J. C.
Psychological bulletin 103 (3) : 411 ~
[1988]
Similarities and differences in UK and US franchise research data : towards a dynamic model of franchisee motivation
Stanworth, J.
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[1996]
Signaling unobservable product quality through a brand ally
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Signaling theory : A review and assessment
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Journal of Management 37 (1) : 39 ~ 67
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Signaling and initial public offerings : The use and impact of the lockup period
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[2009]
Perceived advantages of the franchise option from the franchisee perspective : empirical insights from a service franchise
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[1990]
No pain, no gain: A critical review of the literature on signaling unobservable product quality
Kirmani, A.
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Multi-Variate Data Analysis
Hair, J. F.
[1995]
Minimizing Spatial Conflict in Franchise Distribution Systems
Ghosh, A.
New York University, Leonard N. Stern School of Business
[1990]
Media Reputation as a Strategic Resource : An Integration of Mass Communication and Resource Based Theories
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Journal of management 26 (6) : 1091 ~ 1112
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Marketing channels
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Market-Signaling
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Job market signaling
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Information and Consumer Behavior
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The Journal of Political Economy : 311 ~ 329
[1970]
Influences on Exchange Processes: Buyer’s Preconceptions of a Seller’s Trustworthiness and Bargaining Toughness
Schurr, P. H.
Journal of Consumer Research : 939 ~ 953
[1985]
How france's potential franchisees reach their decisions : A comparison with franchisers’ perceptions
Guilloux, V.
Journal of Small Business Management 42 (2) : 218 ~ 224
[2004]
Gender, mentoring, and career success : The importance of organizational context
Ramaswami, A.
Personnel Psychology 63 (2) : 385 ~ 405
[2010]
From the editors beyond contextualization : Using context theories to narrow the micro-macro gap in management research
Bamberger, P.
Academy of Management Journal 51 (5) : 839 ~ 846
[2008]
Franchising from the franchisor and franchisee points of view
Knight, R. M.
Journal of Small Business Management 24 (3) : 8 ~ 15
[1986]
Even dwarfs started small : Liabilities of age and size and their strategic implications
Aldrich, H.
Research in organizational behavior 8 : 165 ~ 186
[1986]
Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
Fornell, C.
Journal of Marketing Research(JMR) 18 (1) : 39 ~ 50
[1981]
Enhancing new franchisor survival: A model and empirical test. In, Winning Strategies for Franchising: Current Research and Future Directions
Shane, S.
Proceedings of the 11 th Conference of the Society of Franchising
[1997]
Dual distribution and royalty fees in franchising
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Journal of Law, Economics, & Organization 8 (3) : 471 ~ 501
[1992]
Determinants of Long-Term Orientation in Buyer-Seller Relationships
Ganesan, S.
the Journal of Marketing : 1 ~ 19
[1994]
Complexity, Identity and the value of knowledgeintensive exchanges
Karamanos, A. G.
Journal of Management Studies 40 (7) : 1871 ~ 1890
[2003]
An examination of the nature of trust in buyer –seller relationships
Doney, P. M.
Journal of Marketing 61 (2) : 35 ~ 51
[1997]
Agglomeration Effects and Performance : A Test of the Texas Lodging Industry
Chung, W.
Strategic Management Journal 22 (10) : 969 ~ 988
[2001]
2012 정책뉴스
산업통상자원부
[2012]
2012 가맹사업거래 통계자료
공정거래위원회
[2012]
' 가맹본부의 신호요인이 예비창업가맹점주의신뢰인식과 계약의도에 미치는 영향에 관한 연구'
의 유사주제(
) 논문