가맹본부의 신호요인이 예비창업가맹점주의신뢰인식과 계약의도에 미치는 영향에 관한 연구

' 가맹본부의 신호요인이 예비창업가맹점주의신뢰인식과 계약의도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • competence
  • financialsignaling
  • franchisor
  • franchisorssupportandservice
  • integrity
  • objectivesignaling
  • pre-franchisee
  • reputation
  • signaling
  • signalingfactor
  • 계약의도
  • 신뢰
  • 신호요인
  • 예비창업가맹점주
  • 프랜차이즈
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 가맹본부의 신호요인이 예비창업가맹점주의신뢰인식과 계약의도에 미치는 영향에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 프랜차이즈 시스템의 지원과 불일치가 경제적 만족, 갈등, 신뢰, 몰입에 미치는 영향
    김종훈 유통연구 12 (1) : 33 ~ 62 [2007]
  • 프랜차이즈 가맹본부의 통제가 가맹점주의 신뢰 및 순응에 미치는 영향
    김태희 외식경영연구 15 (2) : 97 ~ 113 [2012]
  • 정책위원회 자료
    (사)한국프랜차이즈협회
  • 정보시스템 아웃소싱의 계약통제요인에 관한 연구
    남기찬 서강경영논총 10 : 49 ~ 72 [1999]
  • 전자조달시스템을 이용한 건설산업의 B2B 전자상거래에서 자재공급자의 신뢰 및 거래의도에 영향을 미치는 요인에 관한 탐색적 연구
    홍일유 Entrue Journal of Information Technology 10 (1) : 139 ~ 152 [2011]
  • 웹 사이트품질이 인터넷 쇼핑 거래의도에 미치는 영향에 관한 연구 : 신뢰와 만족의 매개효과를 중심으로
    박상철 경영과학 21 (3) : 123 ~ 143 [2004]
  • 외식산업 프랜차이즈 가맹점주의 만족, 관계의 질, 재계약 의도에 관한 연구
    이창호 외식경영연구 9 (1) : 173 ~ 195 [2006]
  • 외식 프랜차이즈업의 프랜차이저와 프랜차이지의 관계에 있어서 인지적 신뢰와 감정적 신뢰의 선행변수 및 결과변수
    최자영 마케팅관리연구 12 (2) : 61 ~ 76 [2007]
  • 외식 프랜차이즈 시스템의 기회주의적 행동이 신뢰 및 결속에 미치는 영향
    윤지환 외식경영연구 9 (3) : 177 ~ 196 [2006]
  • 예비 창업자와 프랜차이즈 본사의 계약 의사에 관한 연구
    정진우 한국조리학회지 14 (1) : 39 ~ 55 [2008]
  • 아이스크림 프랜차이즈가맹사업자의 지원에 대한 가맹계약자의 만족과 재계약 의도
    윤지환 외식경영연구 6 (3) : 147 ~ 160 [2003]
  • 신뢰와 관계학습이 외식업 프랜차이즈 가맹점의 장기지향성과 관계성과에 미치는 영향
    안성훈 호텔관광연구 11 (3) : 31 ~ 48 [2009]
  • 소자본 예비창업자를 위한 프랜차이즈 가맹점계약에 대한 연구
    송무호 창업정보학회지 8 (2) : 113 ~ 135 [2005]
  • 상호작용적 커뮤니케이션이 외식프랜차이즈 관계의 질과 재계약의도에 미치는 영향
    김태희 외식경영연구 15 (1) : 91 ~ 110 [2012]
  • 사업형 프랜차이즈에서 가맹본부의 지원활동이 가맹점의성과 만족 및 재계약의도에 미치는 영향에 관한 연구
    신창훈 로지스틱스연구 7 (2) : 27 ~ 45 [1999]
  • 베이커리 가맹본부의 가맹점 모집 프로모션 활동이 가맹점주의 브랜드 태도, 만족도, 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    김태희 호텔경영학연구 17 (4) : 123 ~ 140 [2008]
  • 가맹본부 정보의 Signaling 효과에 관한 탐색적 연구: 가맹점 예비 창업자를 중심으로
    박경원 유통경영학회지 14 (4) : 103 ~ 128 [2011]
  • What's in a name. com? : The effects of ‘. com’name changes on stock prices and trading activity
    Lee, P. M. Strategic Management Journal 22 (8) : 793 ~ 804 [2001]
  • Toward a theory of competitive market signaling : a research agenda
    Heil, O. Strategic Management Journal 12 (6) : 403 ~ 418 [1991]
  • The use of influence strategies in interfirm relationships in industrial product channels
    Frazier, G. L. The Journal of Marketing : 52 ~ 69 [1991]
  • The role of trust in franchise organizations
    Dickey, M. H. International Journal of Organizational Analysis 15 (3) : 251 ~ 282 [2008]
  • The interaction of top management group, stakeholder, and situational factors on certain corporate reputation management activities
    Carter, S. M. Journal of Management Studies 43 (5) : 1145 ~ 1176 [2006]
  • The commitment, trust theory of relationship marketing
    Morgan,R.M The Journal of Marketing 58 (3) : 20 ~ 38 [1994]
  • The Relationship between Trust, Trustworthiness, and Repeat Purchase Intentions: A Multidimensional Approach
    이수형 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) 18 (1) : 1 ~ 31 [2008]
  • Structural equation modeling in practice, A review and recommended two-step approach
    Anderson, J. C. Psychological bulletin 103 (3) : 411 ~ [1988]
  • Similarities and differences in UK and US franchise research data : towards a dynamic model of franchisee motivation
    Stanworth, J. International Small Business Journal 14 (3) : 57 ~ 70 [1996]
  • Signaling unobservable product quality through a brand ally
    Rao, A. R. Journal of Marketing Research 36 (2) : 258 ~ 268 [1999]
  • Signaling theory : A review and assessment
    Connelly, B. L. Journal of Management 37 (1) : 39 ~ 67 [2011]
  • Signaling and initial public offerings : The use and impact of the lockup period
    Arthurs, J. D. Journal of Business Venturing 24 (4) : 360 ~ 372 [2009]
  • Perceived advantages of the franchise option from the franchisee perspective : empirical insights from a service franchise
    Peterson, A. Journal of Small Business Management 28 (3) : 46 ~ 61 [1990]
  • No pain, no gain: A critical review of the literature on signaling unobservable product quality
    Kirmani, A. Journal of Marketing 64 (2) : 66 ~ 79 [2000]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. [1995]
  • Minimizing Spatial Conflict in Franchise Distribution Systems
    Ghosh, A. New York University, Leonard N. Stern School of Business [1990]
  • Media Reputation as a Strategic Resource : An Integration of Mass Communication and Resource Based Theories
    Deephouse, D. L. Journal of management 26 (6) : 1091 ~ 1112 [2000]
  • Marketing channels
    El-Ansary, A. Englewood Cliffs [1992]
  • Market-Signaling
    Spence, M. Harvard University Press [1974]
  • Job market signaling
    Spence, M. The quarterly journal of Economics 87 (3) : 355 ~ 374 [1973]
  • Information and Consumer Behavior
    Nelson, P. The Journal of Political Economy : 311 ~ 329 [1970]
  • Influences on Exchange Processes: Buyer’s Preconceptions of a Seller’s Trustworthiness and Bargaining Toughness
    Schurr, P. H. Journal of Consumer Research : 939 ~ 953 [1985]
  • How france's potential franchisees reach their decisions : A comparison with franchisers’ perceptions
    Guilloux, V. Journal of Small Business Management 42 (2) : 218 ~ 224 [2004]
  • Gender, mentoring, and career success : The importance of organizational context
    Ramaswami, A. Personnel Psychology 63 (2) : 385 ~ 405 [2010]
  • From the editors beyond contextualization : Using context theories to narrow the micro-macro gap in management research
    Bamberger, P. Academy of Management Journal 51 (5) : 839 ~ 846 [2008]
  • Franchising from the franchisor and franchisee points of view
    Knight, R. M. Journal of Small Business Management 24 (3) : 8 ~ 15 [1986]
  • Even dwarfs started small : Liabilities of age and size and their strategic implications
    Aldrich, H. Research in organizational behavior 8 : 165 ~ 186 [1986]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research(JMR) 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Enhancing new franchisor survival: A model and empirical test. In, Winning Strategies for Franchising: Current Research and Future Directions
    Shane, S. Proceedings of the 11 th Conference of the Society of Franchising [1997]
  • Dual distribution and royalty fees in franchising
    Gallini, N. T. Journal of Law, Economics, & Organization 8 (3) : 471 ~ 501 [1992]
  • Determinants of Long-Term Orientation in Buyer-Seller Relationships
    Ganesan, S. the Journal of Marketing : 1 ~ 19 [1994]
  • Complexity, Identity and the value of knowledgeintensive exchanges
    Karamanos, A. G. Journal of Management Studies 40 (7) : 1871 ~ 1890 [2003]
  • An examination of the nature of trust in buyer –seller relationships
    Doney, P. M. Journal of Marketing 61 (2) : 35 ~ 51 [1997]
  • Agglomeration Effects and Performance : A Test of the Texas Lodging Industry
    Chung, W. Strategic Management Journal 22 (10) : 969 ~ 988 [2001]
  • 2012 정책뉴스
    산업통상자원부 [2012]
  • 2012 가맹사업거래 통계자료
    공정거래위원회 [2012]