특1급 호텔 내 럭셔리 브랜드 매장 배경음악의 심리적, 신체적 태도가 소비자 행동의도에 미치는 영향

' 특1급 호텔 내 럭셔리 브랜드 매장 배경음악의 심리적, 신체적 태도가 소비자 행동의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • background music
  • behavior
  • behavioral intention
  • luxurybrands
  • physicalattitude
  • psychologicalattitude
  • 럭셔리 브랜드
  • 배경음악
  • 신체적태도
  • 심리적태도
  • 행동의도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 특1급 호텔 내 럭셔리 브랜드 매장 배경음악의 심리적, 신체적 태도가 소비자 행동의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 해외패션 명품브랜드의 사회문화현상에 관한 연구
    엄경희 한국디자인문화학회지 11 (3) : 80 ~ 90 [2005]
  • 패션명품에 대한 태도 연구
    최선형 복식문화연구 9 (6) : 842 ~ 854 [2001]
  • 패밀리 레스토랑에서의 체험마케팅이 브랜드 태도 및 브랜드 충성도에 미치는 영향
    정수연 외식경영연구 12 (2) : 229 ~ 252 [2009]
  • 태도 및 태도변화 연구에 관한 고찰
    김지환 사회과학 연구 11 : 189 ~ 213 [1984]
  • 커피전문점에서의 체험이 브랜드 태도와 브랜드 애착 및 브랜드 충성도에 미치는 영향
    서지연 외식경영연구 15 (4) : 105 ~ 128 [2012]
  • 스포츠매장의 배경음악에 따른 소비자의 쇼핑 감정과 매장태도 및 접근행동의 차이분석에 관한 연구
    전익기 한국체육과학회지 20 (4) : 661 ~ 671 [2011]
  • 브랜드 성격이 브랜드 애착에 미치는 영향:커뮤니티 몰입도에 따른 차이 비교
    성영신 한국심리학회지: 소비자·광고 5 (3) : 2 ~ 2 [2004]
  • 브랜드 명품화의 3단계 모델 : PPCA 모델
    전인수 소비자학연구 16 (1) : 209 ~ 227 [2005]
  • 박사
  • 기업 이미지와 문화 브랜딩 전략 - KB 국민은행을 대상으로 한 문화가치 및 이미지 제고 방안 -
    오장근 문화산업연구 9 (2) : 23 ~ 46 [2009]
  • 국내브랜드와 국외브랜드 커피전문점에서의 체험이 서비스 접점 요인, 고객만족, 브랜드 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 - 브랜드 신뢰의 조절역할 중심으로 -
    이형주 외식경영연구 16 (3) : 197 ~ 227 [2013]
  • 광고의 배경음악 효과
    전희창 중앙대학교 대학원 [1997]
  • 박사
  • 광고 배경음악에 의한 브랜드 인식의 유형과 형태에 대한 분석 연구
    최일도 한국광고홍보학보 10 (3) : 373 ~ 403 [2008]
  • Using background music to affect the behavior of supermarket shoppers
    Milliman, R. E. The journal of Marketing 46 (3) : 86 ~ 91 [1982]
  • The role of cognitions and emotions in the music-approach-avoidance behavior relationship
    Sweeney, J. C. Journal of Services Marketing 16 (1) : 51 ~ 69 [2002]
  • The influence of background music on shopping behavior : classical versus top-forty music in a wine store
    Areni, C. S. Advances in consumer research 20 (1) : 336 ~ 340 [1993]
  • The effects of background music on consumers' desire to affiliate in buyer‐seller interactions
    Dubé, L. Psychology & Marketing 12 (4) : 305 ~ 319 [1995]
  • The effect of music on atmosphere and purchase intentions in a cafeteria1
    North, A. C. Journal of Applied Social Psychology 28 (24) : 2254 ~ 2273 [1998]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. A. The Journal of Marketing 60 (2) : 31 ~ 46 [1996]
  • The Market for Luxury Goods : Income Versus Culture
    Dubois, B. European Journal of Marketing 27 (1) : 35 ~ 44 [1993]
  • The Arts : A Social Perspective. Rutherford
    Kaplan, M. Fairleigh Dickinson University Press [1990]
  • The Anthropology of Music
    Merriam, A. Northwestern Univ Press [1964]
  • Special possessions and the expression of material values
    Richins, M. L. Journal of Consumer Research : 522 ~ 533 [1994]
  • Purchase occasion influence on the role of music in advertising
    Alpert, M. I. Journal of Business Research 58 (3) : 369 ~ 376 [2005]
  • Predicting the effectiveness of celebrity endorsements using the balance theory
    Roy, S. Journal of Customer Behaviour 11 (1) : 33 ~ 52 [2012]
  • Personal taste and family face : Luxury consumption in Confucian and Western societies
    Wong, N. Y. Psychology and Marketing 15 (5) : 423 ~ 441 [1998]
  • Music, mood, and marketing
    Bruner, G. C. The Journal of Marketing 54 : 94 ~ 104 [1990]
  • Inter brand Group, World’s Greatest
    Wiley, J. An International Review [1992]
  • How Customers Think: Essential Insights into the Mind of the Markets
    Zaltman, Gerald. Harvard Business School Press [2003]
  • Fashion Merchandising and Marketing
    Jernigan, M. H. Macmillan [1990]
  • Effects of music on anxiety as determined by physiological skin responses
    Peretti, P. O. Journal of Research in Music Education 22 (4) : 278 ~ 283 [1974]
  • Effects of music in service environments : a field study
    Herrington, J. D. The Journal of Services Marketing 10 (2) : 26 ~ 41 [1996]
  • 박사
  • Customer delight in a retail context : investigating delightful and terrible shopping experiences
    Arnold, M. J. Journal of Business Research 58 (8) : 1132 ~ 1145 [2005]
  • Counterfeit-product trade
    Grossman, G. M. The American Economic Review 1 (78) : 59 ~ 79 [1988]
  • Brand Equity and Advertising: Advertising's Role in Building Strong Brands(Vol. 1)
    Aaker, D. A. Psychology Press [1993]
  • Body of Truth: Leveraging What Consumers Can't or Won't Say
    Dan. H. John Wiley & Sons. Inc [2003]
  • Background music pleasure and store evaluation : intensity effects and psychological mechanisms
    Dubé, L. Journal of Business Research 54 (2) : 107 ~ 113 [2001]
  • Attitudes and cognitive organization
    Heider, F. The Journal of psychology 21 (1) : 107 ~ 112 [1946]
  • Attitude and Opinions
    Oskamp. S. Prentice-Hall [1997]
  • Atmospherics as a Marketing Tool
    Kotler, P. Journal of retailing 49 (4) : 48 ~ 64 [1973]
  • An experimental approach to making retail store environmental decisions
    Baker. J. Journal of Retailing 68 (4) : 445 ~ 460 [1992]
  • An Insider’s Guide to Advertising Music
    Woodward, W. Art Direction book Company [1982]
  • A model of multi-brand loyalty
    Jacoby, J Journal of Advertising Research 11 (3) : 29 ~ 35 [1971]
  • A Dynamic Process Model of Service Quality, From Expectations to Behavioral Intentions
    Boulding, W. Journal of marketing research 30 (1) : 7 ~ 27 [1993]