예비유아교사를 위한 창의성교육 프로그램이 문제해결능력 및 자기효능감에 미치는 영향에 대한 단기종단연구

김경은 2015년
' 예비유아교사를 위한 창의성교육 프로그램이 문제해결능력 및 자기효능감에 미치는 영향에 대한 단기종단연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • creativity-fosteringprogram
  • pre-early childhood teachers
  • problem solving ability
  • self-efficacy
  • short-term longitudinal effect
  • 단기종단 효과
  • 문제해결능력
  • 예비 유아교사
  • 자기효능감
  • 창의성 프로그램
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
6,696 0

0.0%

' 예비유아교사를 위한 창의성교육 프로그램이 문제해결능력 및 자기효능감에 미치는 영향에 대한 단기종단연구' 의 참고문헌

  • 현장수업경험이 예비유아교사의 수업기술 및 교사효능감에 미치는 영향
    박해미 이화여자대학교 대학원 [2008]
  • 창의적 문제 해결력 문항의 평가 기준 개발 및 적용
    조미영 교육과정평가연구 13 (2) : 309 ~ 333 [2010]
  • 창의성 수업이 대학생의 창의성과 인지적 학습역량에 미치는 영향
    송윤숙 Global Creative Leader 2 (2) : 73 ~ 88 [2012]
  • 유아의 창의성 증진을 위한 예비유아교사교육 프로그램의 개발 및 효과 검증
    김경은 인간발달연구 20 (2) : 1 ~ 21 [2013]
  • 유아교사의 자기효능감이 교사의 창의성에 미치는 영향
    이미혜 한국영유아보육학 61 (61) : 281 ~ 297 [2010]
  • 예비유아교사의 정서, 경험에의 개방성 및 자기효능감과 창의성 간의 관계 -자기효능감의 매개효과-
    김경은 인간발달연구 18 (1) : 1 ~ 18 [2011]
  • 예비유아교사의 전문성 신장을 위한 멘토링 현장실습 프로그램 적용 및 효과- 멘티의 변화를 중심으로 -
    유수경 유아교육학논집 14 (6) : 151 ~ 176 [2010]
  • 예비유아교사의 문제해결력 증진을 위한 블렌디드 PBL 프로그램 개발
    강문숙 교사교육연구 51 (3) : 333 ~ 352 [2012]
  • 예비유아교사를 위한 스토리텔링기반 협동학습 모형 개발
    강문숙 한국보육지원학회지 7 (2) : 115 ~ 135 [2011]
  • 예비유아교사를 위한 교직인성 프로그램 개발 및 적용
    김순환 유아교육학논집 18 (2) : 339 ~ 363 [2014]
  • 예비보육교사의 교사역할인식 및 교사효능감에 미치는 보육실습기관 관련 변인의 영향
    남미경 열린유아교육연구 11 (6) : 177 ~ 198 [2006]
  • 예비 유아교사의 내외통제성, 자기효능감, 창의성의 관계에 대한 탐색 연구
    성은현 미래유아교육학회지 12 (3) : 31 ~ 52 [2005]
  • 액션러닝 수업이 예비 유아교사의 자아개념 및 자기효능감에 미치는 영향
    부성숙 유아교육학논집 18 (5) : 29 ~ 52 [2014]
  • 보육교사의 성취목표성향과 교사 효능감 및 교직 헌신도의 관계 연구
    황신숙 한양대학교 대학원 [2012]
  • 문제중심학습환경에서 예비교사들의 자기효능감 변화 연구
    장경원 학습자중심교과교육연구 8 (2) : 331 ~ 355 [2008]
  • 마이크로티칭 기법을 활용한 수업에 따른 예비유아교사의 자기효능감 변화 탐색
    김성재 어린이문학교육연구 12 (1) : 261 ~ 284 [2011]
  • What to measure? A new look at the concept of creativity
    Kaufmann, G. Scandinavian Journal of Educational Research 47 (3) : 235 ~ 251 [2003]
  • The self-efficacy scale : Construction and validation
    Sherer, M. Psychological Reports 51 (2) : 663 ~ 671 [1982]
  • The psychology of problem solving
    Lubart, T. I. Cambridge University Press : 127 ~ 148 [2003]
  • The nature of creativity
    Hennessey, B. A. Cambridge University Press : 11 ~ 38 [1988]
  • The impact of a field immersion program on pre-service teachers’ attitudes toward teaching in culturally diverse classrooms
    Wiggins, R. A. Teaching and Teacher Education 23 (5) : 653 ~ 663 [2007]
  • The effects of training preservice teacher in creative problem solving and classroom management
    Pannells, T. C. University of Oklahoma [2011]
  • The effects of a pre-service teacher education program for the preparation of reflective teachers
    Wubbels, T. Journal of Education for Teaching 16 (1) : 29 ~ 43 [1990]
  • The Relationships among Job Stress, Job Satisfaction, Self-Efficacy, and Creativity
  • Teachers’self-efficacy beliefs as determinants of job satisfaction and students’academic achievement : A study at the school level
    Caprara, G. V. Journal of School Psychology 44 (6) : 473 ~ 490 [2006]
  • Teacher-efficacy : Capturing an elusive construct
    Tschannen-Moran, M. Teaching and Teacher Education 17 (7) : 783 ~ 705 [2001]
  • Teacher efficacy : A study of construct dimensions
    Guskey, T. R. American Educational Research Journal 31 (3) : 627 ~ 643 [1994]
  • Stressors, self-efficacy, coping resources, and burnout among secondary school teachers in Spain
    Betoret, F. D. Educational Psychology 26 (4) : 519 ~ 539 [2006]
  • Social Foundations of Thought and Action: Social Cognitive Theory
    Bandura, A. Prentice-Hall [1986]
  • International handbook of giftedness and talent
    Cropley, A. J. Elsevier Science, Programon : 485 ~ 498 [2000]
  • Exploring the validity of the Teachers’ Self-Efficacy Scale in five countries
    Klassen, R. M. Contemporary Educational Psychology 34 (1) : 67 ~ 66 [2009]
  • Efficacy beliefs as determinants of teachers' job satisfaction
    Caprara, G. V. Journal of Educational Psychology 95 (4) : 821 ~ 832 [2003]
  • Effects on teachers’ self-efficacy and job satisfaction: teacher gender,years of experience, and job stress
    Klassen Klassen, R. M. Ming of Educational Psychology 102 (3) : 741 ~ 756 [2010]
  • Dimensions of teacher self-efficacy and relations with strain factors, perceived collective teacher efficacy, and teacher burnout
    Skaalvik, E. M. Journal of Educational Psychology 99 (3) : 611 ~ 625 [2007]
  • Creative self-efficacy : An intervention study
    Mathisen, G. E. International Journal of Educational Research 48 (1) : 21 ~ 29 [2009]
  • Creative problem solving : An intro-duction
    Treffinger, D. J. Prufrock Press [2000]
  • 3-5세 연령별 누리과정 교사용
    교육부 [2013]