연구논문 : 플러스사이즈 여성과 일반여성의 패션쇼핑 서비스 만족도 영향요인 비교

' 연구논문 : 플러스사이즈 여성과 일반여성의 패션쇼핑 서비스 만족도 영향요인 비교' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 의복
  • perceived service value
  • plus-size women
  • product satisfaction
  • service quality
  • service satisfaction
  • 서비스 가치지각
  • 서비스 만족
  • 서비스 품질
  • 제품만족
  • 플러스사이즈 여성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문 : 플러스사이즈 여성과 일반여성의 패션쇼핑 서비스 만족도 영향요인 비교' 의 참고문헌

  • 할인점 의류매장의 서비스품질과 고객만족이 재구매의도와 구전의도에 미치는 영향
    이옥희 패션 비즈니스 13 (5) : 110 ~ 120 [2009]
  • 한국인 비만율 32%
  • 플러스사이즈 여성 온라인 의류 쇼핑몰의 정장 바지 사이즈 현황 및 맞음새 분석
    하희정 복식 58 (1) : 133 ~ 150 [2008]
  • 패션 유통업태간 소비자가 요구하는 판매원의 서비스 차원 비교(Ⅰ) - 백화점, 할인점, 아울렛몰을 중심으로-
    이진화 한국의류산업학회지 10 (3) : 289 ~ 297 [2008]
  • 주관적 연령이 의류점포의 서비스품질 지각, 만족 및 재구매의도에 미치는 영향-실버소비자들의 라이프스타일 유형을 중심으로-
    강은미 한국의류학회지 33 (3) : 355 ~ 365 [2009]
  • 이용점포 유형에 따른 플러스 사이즈 여성의류 시장세분화
    유혜경 한국의류산업학회지 15 (1) : 35 ~ 45 [2013]
  • 의복설계를 위한 비만여성의 기성복 만족도
    김희숙 한국의류산업학회지 8 (1) : 64 ~ 70 [2006]
  • 의류상품 비계획구매 유형별 의사결정과정과 정서적 반응
    진현정 서울대학교 대학원 [2008]
  • 유통 볼런터리체인(Voluntary Chain)에서 조직구조특성, 관계특성이 네트워크 역량과 성과에 미치는 영향: 자원기반이론과 네트워크이론의 통합관점
    염민선 마케팅연구 29 (1) : 149 ~ 177 [2014]
  • 온라인 쇼핑몰의 플러스 사이즈 여성 정장 재킷 사이즈 실태 분석
    하희정 복식문화연구 17 (2) : 203 ~ 215 [2009]
  • 소득과 거꾸로 가는 뱃살… ‘가난한 비만’ 는다
  • 서비스 상황요인이 서비스품질, 서비스가치, 고객만족과재구매 의도에 미치는 영향
    박종오 서비스경영학회지 8 (1) : 79 ~ 110 [2007]
  • 비만의 사회경제학
    JoongangIlbo : 12 ~ [2014]
  • 비만 여성의 기성복 바지 착용실태 및 선호 디자인
    이진숙 한국의류학회지 34 (2) : 291 ~ 302 [2010]
  • 미용실의 서비스품질, 서비스가치, 고객만족 및 재이용의도간의구조적 관계에 관한 연구-중국 상해의 한국 미용실을 중심으로-
    윤성환 한국미용학회지 20 (1) : 62 ~ 72 [2014]
  • 매장의 환경적 요인이 소비자 만족도에 미치는 영향에 관한 연구
    이세진 OOH광고학연구 6 (1) : 159 ~ 184 [2009]
  • 대학병원환자의 의료서비스 충성도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구: 멀티그룹 공분산구조분석을 이용한 입원환자와 외래환자의 인식차이 비교분석
    이상철 병원경영학회지 13 (4) : 76 ~ 100 [2008]
  • 근거이론에 기초한 플러스 사이즈 여성 소비자의 의류를 중심으로 한 외모관리에 관한 탐색적 연구
    유혜경 한국의류학회지 37 (3) : 306 ~ 319 [2013]
  • 구조방정식 모형분석과 AMOS 20.0 [Structural equation modeling with AMOS 20.0]
    Lee, H. S JypHyunJae Publishing Co [2013]
  • ‘서비스 품질-고객만족’ 관계에서의 심리적 메커니즘 고찰
    박종철 소비자학연구 22 (2) : 179 ~ 202 [2011]
  • Weight-based discrimination, body dissatisfaction and emotional eating: The role of perceived social consensus
    Farrow, C. V Psychology and Health 24 (9) : 1021 ~ 1034 [2009]
  • The stigma of obesity in customer service: A mechanism for remediation and bottom-line consequences of interpersonal discrimination.
    Eden B. King Journal of Applied Psychology 91 (3) : 579 ~ 593 [2006]
  • The relationship between appearance-related stress and internalizing problems in South Korean adolescent girls
    Lee, J Social Behavior and Personality 40 (6) : 903 ~ 918 [2012]
  • The influence of shopping motives and service quality perception on customers' emotional responses and fashion store satisfaction
    Hong, K. H Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles 26 (2) : 216 ~ 226 [2002]
  • The dimensions of apparel store service quality
    Kim, S. H Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles 23 (3) : 435 ~ 446 [1999]
  • The body politic: the relationship between stigma and obesity-associated disease
  • The Effects of Thin and Heavy Media Images on Overweight and Underweight Consumers: Social Comparison Processes and Behavioral Implications
    Dirk Smeesters Journal of Consumer Research 36 (6) : 930 ~ 949 [2010]
  • The Different Roles of Satisfaction, Trust and Commitment in Customer Relationships
    Garbarino, E Journal of Marketing 63 (2) : 70 ~ 87 [1999]
  • Speciality-size college female: Satisfaction with retail outlets and apparel fit
    Kind, K. O Journal of Fashion Marketing and Management 4 (4) : 315 ~ 324 [2000]
  • Service quality and store satisfaction according to apparel store types
    Hong, K. H Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles 24 (5) : 760 ~ 771 [2000]
  • Service quality and service value
    Lee, H. S Asia Marketing Journal 1 (2) : 77 ~ 99 [1999]
  • Service dimensions of apparel product salesperson and importance of service dimension by apparel product type
    Lee, J. Y Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles 25 (5) : 933 ~ 944 [2001]
  • SERVQUAL: A Multiple Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 (1) : 12 ~ 40 [1988]
  • Obesity stigmatization and coping: Relation to mental health symptoms, body image, and self-esteem
    Myers, A International Journal of Obesity 23 (3) : 221 ~ 230 [1999]
  • Measuring Service Quality : A Reexamination and Extension
    Cronin, J. J Journal of Marketing 56 (3) : 55 ~ 68 [1992]
  • Is smoking related to body image satisfaction, stress and self-esteem in young adults?
    Croghan, I American Journal of Health Behavior 30 (3) : 322 ~ 333 [2006]
  • Is fat a feminist is-sue? Exploring the gendered nature of weight bias
    Fikkan, J. L Sex Roles 66 (9/10) : 575 ~ 592 [2012]
  • Factors associated with abnormal eating attitudes among female college students in Japan
    M. Makino Archives of Women's Mental Health 9 (4) : 203 ~ 208 [2006]
  • Customer expectations and perceptions of service quality in retail apparel specialty stores
    Gagliano, K. B Journal of Service Marketing 8 (1) : 60 ~ 69 [1994]
  • Consumer perceptions of price, quality, and value: A means-end model and synthesis of evidence
    Zeithaml, V. A Journal of Marketing 52 (3) : 2 ~ 22 [1988]
  • Body mass index and subjective well-being in young adults: A twin population study
  • American large-sized and mainstream-sized women's shopping experiences in apparel retail stores
    Lee, S. H Korean Journal of Consumer and Advertising Psychology 1 (1) : 123 ~ 143 [2000]
  • A “Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions,”
    Oliver, R. L. Journal of Marketing Research 17 (4) : 460 ~ 469 [1980]
  • A study on body cathexis of elderly women-Focused on body catehxis according to age and degree of obesity-
    Park, J. K Journal of the Korean Society of Clothing and Textiles 26 (8) : 1186 ~ 1195 [2002]
  • A service quality model and its marketing implication
    Gronroos, C European Journal of Marketing 18 (4) : 36 ~ 44 [1984]
  • A reexamination of the measurement and consequences of service quality: Development and application of the KS-SQI model
    Lee, J. Y Korea Marketing Review 16 (1) : 1 ~ 26 [2001]
  • A Multi-stage Model of Customers’ Assessments of Service Quality and Value
    Bolton, R. N Journal of Consumer Research 17 (4) : 375 ~ 384 [1991]
  • 20~30대 비만여성의 테일러드 재킷 착용실태 및 선호디자인
    오영순 한국의류학회지 34 (9) : 1479 ~ 1490 [2010]
  • 2012 건강행태 및 만성질환 통계
    Ministry of Health & Welfare Ministry of Health & Welfare [2014]
  • 20-40대 남성의 이·미용 서비스만족도와 재방문 의도에 관한 연구
    전양진 한국의류학회지 31 (5) : 826 ~ 835 [2007]
  • (Amos 18.0) 구조방정식모형 분석 [(Amos 18.0) Structural equation modeling]
    Kim, K. S Hannarae Academy [2011]